کد خبر: 1693

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 865

کرسی سوریه در اتحادیه عرب به نمایندگان اپوزیسیون واگذار شد

نشست سران عرب تصمیم گرفت کرسی سوریه در اتحادیه عرب را "تا زمان برگزاری انتخابات و تشکیل دولت، به ائتلاف ملی" مخالفان بشار اسد واگذار کند و خواستار به رسمیت شناختن این ائتلاف از سوی جامعه بین المللی […]

نشست سران عرب تصمیم گرفت کرسی سوریه در اتحادیه عرب را "تا زمان برگزاری انتخابات و تشکیل دولت، به ائتلاف ملی" مخالفان بشار اسد واگذار کند و خواستار به رسمیت شناختن این ائتلاف از سوی جامعه بین المللی شد.

هیئت نمایندگی سوریه بامداد امروز به دعوت اتحادیه عرب، کرسی سوریه در این اتحادیه را رسماً اشغال کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به دنبال انتخاب نخست وزیر دولت موقت سوریه هفته گذشته در استانبول ترکیه، آستانه بیست و چهارمین نشست اتحادیه عرب، امروز۲۶ مارس، در پایتخت قطر، دبیرکل این اتحادیه از رهبری اپوزیسیون سوریه خواسته بود به عنوان نماینده مشروع مردم سوریه در اجلاس دوحه حضوریابد.

به گزارش منابع خبری به دنبال دعوت رسمی امیرقطر، به عنوان رئیس نشست کنونی رهبران عرب در دوحه، احمد معاذالخطیب رهبرسیاسی شورای اپوزیسیون سوریه به همراه غسان هیتو، نخست وزیردولت موقت، دراجلاس دوحه حضوریافتند.

امیر قطر در سخنرانی افتتاحیه خود با اشاره به بحران سوریه بار دیگر بر راه حل سیاسی بحران، به شرطی که بازگشت به گذشته امکان پذیرنباشد، تاکید کرد. شیخ حمد بن خلیفه آل سانی درسخنان خود به عنوان ابتکارعملی تازه در جهت تحرک بخشیدن به روند صلح خاورمیانه، خواستار برگزاری یک نشست محدود سران عرب برای زمینه سازی آشتی ملی میان جنبش فتح به رهبری محمود عباس وجنبش حماس به رهبری خالد مشعل گردید. علاوه بر آن امیر قطرخواستار تاسیس یک صندوق مشترک با سرمایه یک میلیارد دلار گردید که به گفته وی قطر دویست و پنجاه میلیون دلار آنرا تامین خواهد کرد.

همزمان با این سخنان، احمد معاذ الخطیب رئیس هیئت نمایندگی اپوزیسیون سوریه، در اولین سخنرانی خود در نشست دوحه خواستار واگذاری کرسی سوریه در سازمان ملل به نمایندگان اپوزیسیون این کشور گردید.

و در این سخنان از «کشورهای برادر و دوست مردم سوریه» خواست تا برای به دست آوردن کرسی سوریه در سازمان ملل، اپوزیسیون را یاری نمایند.

نشست دوحه دو روزبه طول خواهد انجامید. به گزارش منابع خبری، در این نشست، ملک عبدالله پادشاه عربستان به علت بیماری حضور ندارد

اتحادیه عرب حق اعضاء برای مسلح کردن مخالفان بشار اسد را به رسمیت شناخت

نشست سران اتحادیه عرب در دوحه قطر روز سه شنبه تصویب کرد که کشورهای عضو آن، حق دارند به مخالفان دولت سوریه سلاح بدهند.

در قطعنامه این نشست آمده است "اعضاء حق دارند تمامی اشکال دفاع از خود، از جمله نظامی را در اختیار مقاومت مردم سوریه و ارتش آزاد سوریه بگذارند، ولی، اقدامات برای رسیدن به توافقی سیاسی در الوویت قرار دارد."

عراق و الجزایر در این موارد ملاحظاتی را مطرح کرده اند و لبنان خود را از محتوی قطعنامه کنارکشیده است.

منبع:انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود