کد خبر: 1691

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 937

حجت الاسلام احمد خاتمی در مشهد:مقام معظم رهبری تاکنون در هیچ مکانی نگفته‌اند مردم به احمدی‌نژاد رای دهند

عضو خبرگان رهبری در خصوص شایعاتی مبنی بر حضور وی در انتخابات گفت: من اینجا قول می‌دهم که که تا آخر عمرم وارد میدان کاندیداتوری نشوم چون ... به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام […]

عضو خبرگان رهبری در خصوص شایعاتی مبنی بر حضور وی در انتخابات گفت: من اینجا قول می‌دهم که که تا آخر عمرم وارد میدان کاندیداتوری نشوم چون ...

به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام خاتمی امشب در همایش تخصصی «تبیین منویات مقام معظم رهبری در حرم رضوی» در سالن پژوهش های آستان قدس رضوی،  با بیان اینکه سیاست را به معنای تدبیر می‌دانیم گفت: حقه بازی، کلک و شیطنت را سیاست نمی‌گذاریم و معتقدیم سیاستمدارترین افراد امامان معصوم ما بوده‌اند.

وی حفظ اسلام در هر شرایطی، اصلی و فرعی کردن مسائل، بهترین ماموم و امام بودن ائمه(ع) را از اصول مواضع سیاسی برشمرد و گفت: امامان معصوم(ع) به دنبال حفظ اسلام و عدم آسیب دیدن آن بودند و ما نیز باید به این مهم توجه کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برخی از ناهنجاری‌های جامعه با طرح این سوال که آیا اگر این نظام نباشد این ناهنجاری‌ها بیشتر می‌شود و یا خیر؟ خاطرنشان کرد: برخی از ناهنجاری‌ها در تعارض صریح با اسلام است، هنگامی که امام علی(ع) به خلافت رسید 20 خلاف شرع را در حکومتش بیان کرد که یکی از آنها قصه فدک و نماز میت بود اما ایشان به دلیل اینکه اساس حکومت آسیب نبیند نتوانستند فدک را برگردانند.

وی وظیفه رهبری را حفظ حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن برای نابودی نظام اسلامی متمرکز شده است و ماباید به حفظ اساس نظام اسلامی توجه کنیم.

حجت الاسلام خاتمی افزود: امامان معصوم(ع) به ما یاد داده‌اند که مردم مطیع حجت شرعی باشند در زمانی که امام حسن(ع) امامت را بر عهده داشتند امام حسین(ع) تابع ایشان بودند که این مهم و سایر آموزه‌های ائمه(ع) باعث شد تا مردم در زمان غیبت کبری مطیع حجت شرعی باشند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: جریان فتنه درصدد بود تا حریم حجت شرعی را بشکند اما مردم در 9دی جواب کوبنده به آن دادند و فتنه را جمع کردند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به برخی شنیده‌ها که پیاپی می‌گویند «دیدید دیدید که ما می گفتیم و این اتفاق افتاد» افزود: به کسانی که تز «دیدید دیدیدم می‌دهند می‌گوییم شاخص ما مواضع ولایت است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکنون در هیچ مکانی نگفته‌اند مردم به احمدی‌نژاد رای دهند گفت: ما به عنوان 24 میلیون نفر که به احمدی‌نژاد رای داده‌ایم حدس می‌زنیم که اگر از این جریان حمایت کنیم این جریان نزدیک به مواضع ولایت است و ما تا عمر داریم این مسیر ولایتمداری را دنبال می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب ما را زنده کرد تاکید کرد: ما تا زنده‌ایم رو به ملاحظه کاری نمی‌آوریم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به سوالاتی با بیان اینکه باید نقاط قوت و ضعف احمدی‌نژاد را دید به ذکر برخی این نقاط پرداخت و هدفمندی یارانه‌ها، حذف یارانه‌ها از بنزین و واقعی کردن قیمت آن، سخت کوشی رئیس جمهور، درآوردن ریاست جمهوری از کاخ و به متن مردم کشاندن، شجاعت در مواضع بین المللی، سرکارآوردن مسئولین حزب اللهی و احیای گفتمان انقلاب اسلامی توسط این دولت که در دولت اصلاحات کم رنگ شده بود را از نقاط قوت رئیس جمهور برشمرد.

وی همچنین میدان دادن به برخی از کسانی که دارای تفکر انحرافی و به دنبال تشکیل دولت در سایه بودند، تئوریسین نبودن احمدی‌نژاد، وجود تفکر لیبرال منشانه، همراهی نکردن با ولایت در برخی از موارد، اظهار جملات ضعیف در رابطه با آمریکا، عدم توجه به مسائل کلان کشور و اعتنا به عقل جمعی را از نقاط ضعف احمدی‌نژاد عنوان کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: مشایی می‌گوید اسلام نمی تواند محور وحدت در جامعه باشد اما مکتب ایرانی می‌تواند، که این حرف ها مورد پذیرش ما نیست.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برخی از اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص مشایی و دادن صفاتی در حد اولیاء به وی و همچنین شهید اعلام کردن هوگو چاوز و مطرح کردن موضوع رجعت آن با عیسی مسیح بیان داشت: ورود به مسائل مذهبی کار احمدی‌نژاد نیست.

حجت الاسلام خاتمی مواضع احمدی‌نژاد در خصوص مسئله حجاب را مورد پذیرش علما و مراجع ندانست و بیان داشت: این تهمت است که بگوییم ائمه جمعه به زور می‌خواهند چادر بر سر زنان ما کنند.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد در قضیه وزیر اطلاعات در اعتراض به فرمایشات رهبری 10 روز در خانه نشست آنگاه در مجلس می‌گوید احمدی‌نژاد و خانه نشینی؟ او باید بداند که همه حیثیت ریاست جمهوری اش متعلق به رهبر معظم انقلاب است.

عضو خبرگان رهبری همچنین در خصوص هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی دارای سابقه درخشان در مبارزه با رژیم پهلوی است. وی پس از پیروزی انقلاب سرباز انقلاب بوده و در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هاشمی رفسنجانی دارای پیشینه خوبی در زمینه خدمات به انقلاب و نظام است متاسفانه در دوره انتخابات رفتاری داشت که در شان وی نبود، همچنین نامه او به رهبری نیز قابل دفاع نیست.

حجت الاسلا خاتمی گفت: در زمینه هاشمی رفسنجانی دو گروه داریم گروه اول اگر بگوییم بالای چشم هاشمی ابروست می‌گویند اهانت کردی و گروه دوم اگر بگوییم مرگ بر آمریکا و مرگ بر هکذا، مرگ بر هکذا را بلندتر می‌گویند که هر دو گروه کارشان نادرست است. ما باید ارزیابی واقع بینانه از هاشمی رفسنجانی داشته باشیم که این مهم، نظر مقام معظم رهبری است.

وی در پایان در خصوص شایعاتی مبنی بر حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من اینجا قول می‌دهم که که تا آخر عمرم وارد میدان کاندیداتوری نشوم؛ ژن من فرهنگی است و از درس و بحث و گفتگو صفا می‌کنم.

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود