کد خبر: 1732

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 452

"صراط مستقيم" پاسخ‌هاي حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني به شبهات وهابيت منتشر شد

"فَهَدَي‌الله الَّذينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَ‌الله يَهْدي مَنْ يَشاءُ إِلي‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ" با طلوع خورشيد جهان‌تاب و فراگير اسلام و بعثت نبي‌ مكرّم صلّي‌الله […]

"فَهَدَي‌الله الَّذينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَ‌الله يَهْدي مَنْ يَشاءُ إِلي‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ"
با طلوع خورشيد جهان‌تاب و فراگير اسلام و بعثت نبي‌ مكرّم صلّي‌الله عليه و آله، بشر كه در فترت جدايي از وحي و رسولان الهي به سر مي‌بُرد، با نور وحي راه هدايت و سعادت ابدي خويش را يافت و به سوي كمال مطلق رهسپار گرديد.
در ايام شريف عمر گرامي پيامبر اكرم صلّي‌الله عليه وآله اگر چه مخالفت‌ها و كارشكني‌ها از سوي كفّار، ‌مشركان و منافقان بسيار بود امّا در مقابلِ فتوحات و پيشرفت‌هاي اسلام عزيز و معارف والاي وحياني به مانند قطره‌اي در مقابل اقيانوس‌ها بود.
آري. اسلام، مسير پيشرفت را به سرعت پشت سر مي‌گذاشت تا اين‌كه پيامبر اعظم اسلام صلّي‌الله عليه وآله رحلت نمودند. بعد از ارتحال غم‌بار حضرت ختم المرسلين صلوت‌الله عليه و آله اجمعين، با اين‌كه آن بزرگوار در ايام حيات خويش بارها و بارها به اعتراف فريقين، به وصايت و فضائل اميرالمؤمنين علي عليه‌السّلام تأكيد كرده بودند امّا دل‌هاي هوس‌آلود و قلب‌هاي رياست‌خواه، نصوص مؤكده خاتم الانبياء صلي‌الله عليه و آله را كنار زدند در حالي‌كه قرآن مي‌فرمايد: "مَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوي إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحي" و بر خلاف نصوص محكم، امر حكومت را به دست گرفتند و روند تفضيل مفضول بر فاضل و جاهل بر عالم در زمان همه اوصياي گرامي پيامبر ادامه يافت...
اين روش در عصر غيبت حضرت مهدي عجّل‌الله تعالي فرجه الشريف به نحوي ديگر استمرار پيدا كرد و معاندان ولايت و خلافت منصوص از جانب خداوند، با شبهه‌پراكني و پوشاندن حقايق توسط فرقه گمراه و گمراه‌كننده وهابيت، اراده‌‌شان بر اين واقع شده است كه نور ولايت را خاموش سازند غافل از اين‌كه خداوند متعال وعده داده است كه مؤمنين امّت پيامبر را در هجوم شبهات به "صراط مستقيم" هدايت خواهد كرد.
مجموعه "صراط مستقيم" مشتمل بر شبهات و سؤالاتي است كه وهابيت و برخي مخالفان بي‌اطلاع در كتاب‌ها، جزوات، اينترنت و شبكه‌هاي ماهواره‌اي مطرح كرده و مي‌كنند و بارها و بارها بزرگان و دانشمندان شيعه پاسخ آنها را با استدلال‌هاي مبتني بر قرآن كريم، سنّت، عقل و تاريخ داده‌اند.
در سال جاري (1391 هجري شمسي) بعضي از شيعيان اين سؤالات و شبهات را خدمت مرجع عاليقدر حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني مدظله الوارف تقديم كردند و از ايشان درخواست پاسخ به آن‌ها را نمودند.
ايشان با وجود اشتغالات فراوان، احساس مسئوليت نموده و خودشان به اين شبهات پاسخ دادند.
پاسخ‌هاي معظم‌له در كتاب "صراط مستقيم" با قلمي رسا، پر محتوا و با تكيه بر مسلّمات فريقين گرد آمده است كه مي‌تواند منبع بسيار خوبي براي محقّقان، مبلّغان و نيز هدايتگر آناني باشد كه با اين شبهات مواجه شده و مي‌شوند. اميد آن‌كه مرضي خداوند و حجت بالغه او حضرت بقية‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء قرار بگيرد.

 

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود