کد خبر: 1868

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 577

آیت الله هاشمی: اگر اداره یک کشور متکی به افراد و جریان‌های خاص شود، نتیجه آن وضع کنونی خواهد بود/جمهوریت و آزادی خواسته اصلی مردم است/ اعتدال،گمشدۀ امروز ماست

اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پيشرفت و تعالي ايران اسلامي است و جاي اين نيازهاي اساسي را شعارها و ادعاهاي بزرگ گرفته است اگر اداره يك كشور متكي به افراد و جريان‌هاي خاص شود، نتيجه این بی […]

اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پيشرفت و تعالي ايران اسلامي است و جاي اين نيازهاي اساسي را شعارها و ادعاهاي بزرگ گرفته است
اگر اداره يك كشور متكي به افراد و جريان‌هاي خاص شود، نتيجه این بی اعتدالی وضع كنوني خواهد بود كه هيچ كس مسئوليت مشكلات و معضلات را پذيرا نيست
جمهوريت و آزادي بدون تحزب واقعي و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تكيه كنيم و آنها در اداره كشور دخيل باشند، اين امر جز در قالب انسجام و هماهنگي حزبي محقق نخواهد شد


پشتوانه تشكيلاتي و حزبي قواي مجريه و مقننه، به شكل‌گيري دولت و مجلس كارشناس، كارآمد و مسئوليت‌پذير خواهد انجاميد

آیت الله هاشمی رفسنجانی  ضمن بیان اینکه "اعتدال ، حلقه مفقوده پیشرفت کشور است" ، تاکید کرد: نتيجه بی اعتدالی مشابه وضع كنوني خواهد بود كه هيچ كس مسئوليت مشكلات و معضلات را پذيرا نيست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي شوراي مركزي و مسئولين استاني حزب اعتدال و توسعه با تبريك ولادت باسعادت يازدهمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت امام حسن عسگري(ع)، به مظلوميت و غربت اين امام همام اشاره كرد و گفت: اميدواريم با فراگير شدن امنيت و توسعه در كشور عراق زائران اين امام عزيز بتوانند با آسودگي و امنيت به زيارت مضجع ائمه معصوم در سامرا بروند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش اعتدال و توسعه را دو ضرورت ارزشمند و مهم براي پيشرفت كشور خواند و با اشاره به جايگاه و اهميت احزاب براي اداره كشور افزود: اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پيشرفت و تعالي ايران اسلامي است و جاي اين نيازهاي اساسي را شعارها و ادعاهاي بزرگ گرفته است.

ایشان با بيان اينكه اگرچه انقلاب اسلامي بدون احزاب شكل گرفت و به پيروزي رسيد، اما اداره كشور از همان روز اول بدون تشكّل و حزب آسان نبود، به همين دليل بيشتر اعضاي كابينه دولت موقت از نهضت آزادي و دولت‌ها و انتخابات بعدي با حضور قدرتمند حزب جمهوري اسلامي شكل گرفت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، اداره كشور را با عقل جمعي موفق دانست و گفت: اگر اداره يك كشور متكي به افراد و جريان‌هاي خاص شود، نتيجه آن وضع كنوني خواهد بود كه هيچ كس مسئوليت مشكلات و معضلات را پذيرا نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را نعمت و حجت خداوند بر مردم و دوستداران اهل بيت(ع) دانست و تأكيد كرد: شهدا، ايثارگران و بسياري از انسان‌هاي پاك‌باخته، ارزشمندترين دارايي خود را كه جانشان بود براي تحقق و حفظ نظام اسلامي هديه كردند و بر ما واجب است كه كفران‌نعمت نكنيم و ضمن پذيرش اشتباهات و خطاها و جبران سوءتدبير و مديريت‌ها، خواست‌هاي به حق مردم و شهدا و خانواده‌هايشان را محقق كنيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني جمهوريت و آزادي را از خواسته‌هاي اصلي مردم و مبارزان انقلاب اسلامي خواند و افزود: جمهوريت و آزادي بدون تحزب واقعي و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تكيه كنيم و آنها در اداره كشور دخيل باشند، اين امر جز در قالب انسجام و هماهنگي حزبي محقق نخواهد شد.

ایشان، خطاب به احزاب يادآور شد: مسئولان تشكّل‌ها وا حزاب بايد تقويت انسجام تشكيلاتي، آموزش حزبي، كادرسازي و برنامه‌محوري را وجهه همّت خود قرار دهند و با اميد و نشاط و صبر و بردباري بر تحولات كشور تأثير بگذارند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اداره كشور را نبايد به دست حوادث و اتفاقات سپرد، گفت: پشتوانه تشكيلاتي و حزبي قواي مجريه و مقننه به شكل‌گيري دولت و مجلس كارشناس، كارآمد و مسئوليت‌پذير خواهد انجاميد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آينده كشور را در صورت بهره‌گيري و ميدان‌داري احزاب مسئول، شناسنامه‌دار و قانونمند، تضمين شده خواند و تأكيد كرد: اميدواريم با ميدان‌داري احزاب مردمي، فراگير و قدرتمند كشور به تدريج از شرّ شرارت‌هاي داخلي و خارجي رها و مسير توسعه، رفاه و پيشرفت هموار گردد.

گفتنی است در ابتداي اين ديدار، دكتر محمدباقر نوبخت با ارائه گزارشي از شكل‌گيري حزب اعتدال و توسعه و برنامه‌ها و اهداف اين تشكّل گفت: حزب اعتدال و توسعه همواره تلاش داشته است به شعارها و برنامه‌هاي خود پايبند بوده و علي‌رغم وجود موانع و مشكلات در مسير فعاليت‌هاي حزبي، با كمك به مسئولان و ارائه ديدگاه‌هاي كارشناسانه خود بر تحولات جامعه تأثير بگذارد.

نوبخت با اشاره به گردهمايي شوراي مركزي و مسئولان استاني حزب اعتدال و توسعه گفت: درصدد هستيم با رسيدن به جمع‌بندي، به صورت فعال و مؤثر در انتخابات رياست جمهوري آينده حضور و مشاركت فعالانه را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار دهيم.

 

منبع:سایت هاشمی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود