کد خبر: 1886

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 585

آیت الله هاشمی: وقایع تلخ قم، اوج بداخلاقی‌ بود

اگر در گذشته به طور جدّی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تكرار این‌گونه بداخلاقی‌های كور سیاسی در كشور نبودیم. بررسی و تدوین سیاست‌های كلی سلامت در جلسه امروز […]

اگر در گذشته به طور جدّی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تكرار این‌گونه بداخلاقی‌های كور سیاسی در كشور نبودیم.
بررسی و تدوین سیاست‌های كلی سلامت در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دستور كار قرار گرفت و كلیات آن به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور حماسی مردم سراسر كشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تشكر و قدردانی كرد و گفت: این حضور، حاكی از درك قابل توجه و بالای مردم از شرایط خاص كشور از گذشته تاكنون است و باید همه مسئولان خود را وامدار شور و وفاداری مردم دانسته و برای رفع مشكلات و جلب رضایت آنان بیشتر تلاش كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از وقوع برخی بداخلاقی‌های سیاسی در كشور به‌ویژه در شهر مقدس قم گفت: وقایع این شهر در روز 22 بهمن، اوج بداخلاقی‌های سیاسی در كشور بود.

ایشان افزود: قم، شهر مرجعیت و خیزش انقلاب اسلامی است و اتفاقات رخ داده در این شهر آن هم در روز 22 بهمن، روز جشن ملی مردم ایران به‌هیچ‌وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود و كام دلسوزان نظام و مردم را تلخ كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: ابعاد این حادثه و حوادث مشابهی كه از گذشته تاكنون در نقاط دیگر كشور شاهد آن بوده‌ایم، حاكی از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراطی‌گری در كشور است كه اگر در گذشته به طور جدّی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تكرار این‌گونه بداخلاقی‌های كور سیاسی در كشور نبودیم.

ایشان ابراز امیدواری كرد: وقایع تلخ شهر قم نیز نباید عادی تلقی شود و انتظار می‌رود به طور كامل مورد بررسی قرار گیرد تا مسببین آن شناسایی و با آنان برخورد شود.

پس از سخنان آیت‌الله هاشمی، با حضور اكثریت اعضا، بررسی و تدوین سیاست‌های كلی نظام در بخش سلامت آغاز شد.

در این جلسه كه سرپرست وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، رؤسای كمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، قائم مقام سازمان نظام پزشكی و رئیس فرهنگستان علوم پزشكی نیز حضور داشتند، پس از قرائت گزارش كمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع و ارائه مصوبات پیشنهادی، اعضا و مدعوین به بحث و بررسی این سیاست‌ها پرداختند و كلیات این سیاست‌ها به تصویب نهایی اعضا رسید:

پس از تصویب كلیات و عبور از این مرحله، اعضا به صورت جزئی وارد بررسی بندهای این سیاست‌ها شدند. بر این اساس مقرر شد:

ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی و نهادینه‌سازی آن براساس مؤلفه‌هایی كه در جلسات آینده به تصویب خواهد رسید، انجام پذیرد.

ادامه بررسی سیاست‌های كلی سلامت در جلسات آینده مجمع پیگیری خواهد شد.
 
منبع:
19دی
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود