تازه های کتاب
تازه های انتشارات کتاب ناب
بایسته های فرهنگ
سازمان های فرهنگی
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- شفاف سازی گزینشی وزارت ارشاد متولی قانون شفاف سازی
- فهرست ۱۰۰ عنوان پرفروشهای نمایشگاه مجازی کتاب هفتم
- ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی کشور قانونی یاغیرقانونی؟
- تئوریزه کردن تفکر لیبرالی صدور مجوز کتاب بدون بررسی در سایت معاونت فرهنگی ارشاد
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- گزارشی مغشوش، رکوردشکنی اداره کتاب در صدورمجوز بدون بررسی
مسائل نظری
حوزه علمیه
دانشگاه
- انتشار کتابهای فقهی درباره مسائل روز
- گزارشی از حضور استاد احمد مبلغی در مجمع جهانی فقه اسلامی
- ادله فقهی الزام حاکمیت به حجاب
- ظرفیتها و چالشهای استفاده از فقه در تقنین
- حجاب امری اجتماعی، با امکان قانونگذاری
- مسئله اجازه همسر، نیازمند بحث فقاهتی است
- کسانی که در اصول تابع دیگران باشند، نباید خود را مجتهد بدانند
- ارتحال عالمی عمیق
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- تشکر و سپاس از ملّت مقاوم ایران و رزمندگان و دولتمردان
- درهای توفیقات الهی چگونه برای رهبر شهید انقلاب گشوده شد؟
- قدردانی رهبر انقلاب از پیامهای تسلیت علما و شخصیتهای دینی داخلی و خارجی
- خمینی خراسان
- تفکرات الحادی تا مغز استخوان علوم رسمی نفوذ کردهاند
- سیونهمین جشنواره بینالمللی خوارزمی و بیست و هفتمین جشنواره جوان خوارزمی
- فراخوان بیستودومین جشنواره پایاننامه و سیوسومین جشنواره کتاب سال دانشجویی
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- تمدید مهلت ارسال اثر به پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی
- بازسازی منابع تاریخی مفقود شیعه
- رتبهبندی علمی دانشگاهها، پژوهشگاهها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به حوزه علمیه قم
علمی آموزشی
علمی پژوهشی
هنر
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- آیتالله میلانی واقعاً احیاگر حوزه علمیه مشهد بود
- کارگزاران باید قدر مردم را بدانند
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- نیازمندیهای پژوهشی وزارت فرهنگ اعلام شد
- حوزه پیشرو و سرآمد
- بیانیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور؛ درحمایت از رهبرانقلاب اسلامی
- انتصاب معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- راهحل مسائل ایران در توجه به تغییرات اجتماعی و فناورانه است
- امکان پیگیری مجوزها درسامانه شفافیت
- ضرورت ارایه راهکارهای نوین برای همراه شدن با تغییرات اجتماعی
- فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد
- دکتر میرشمسالدین ادیب سلطانی درگذشت
اخبار و مسائل کتاب
نقد و معرفی کتاب
-
دعوت به کتابخوانی سنتی، دعوت به عقبماندگی است
-
مجری و عدم اعتقاد به تکالیف!!
-
دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
-
اداره کتاب دولت سیزدهم یا دولت چهاردهم؟!
-
برنامه اصلاحات معاونت فرهنگی
-
حکمرانی در شکل کلان نیاز دارد، بداند در کجا سفت و کجا منعطف باشد
-
فعالیتهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در جهت اهداف انقلاب اسلامی است
-
حوالی احمد
-
برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال چهلوسوم
-
جریانی که داستان زرد دینی تولید میکند نقد نمیشود
-
انتشار آثار منتخب جشنوارههای کتاب ایران ۱۴۰۰
-
انتشار کتاب بررسی فقهی حفظ نظام و مسائل آن
-
انتشار زنان در فرهنگ اسلامی از منظر خانواده، سیاست و حقوق
-
جایزه کتاب سال و جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
اقتصاد
اجتماعی
-
باید امید آفرینی کنیم
-
طرح اصلاح قیمت بنزین می توانست بهتر از این اجرا شود
-
خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستیم
-
در عرصه جنگ اقتصادی، به طور قاطع دشمن را عقب می زنیم
-
دولت خسته نیست
-
فعالیت 11 هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور
-
افرادی که نفوذ پیدا می کنند داغترین شعارهای حاکمیتی را میدهند
کد خبر: 1966
1391/11/06 23:59
عسگر اولادي ميان «اخلاق» و «سياست» پيوند زد /علي ورسه اي
آقای عسگر اولادی، با این اقدام شجاعانه خود، در واقع یادمان آورد که امروز اخلاق و معنویت را فدای سیاست کردهایم و برای رسیدن به هدف خود، از هر وسیله و ابزاری بهره میبریم، در حالی که انقلاب کردیم تا […]
آقای عسگر اولادی، با این اقدام شجاعانه خود، در واقع یادمان آورد که امروز اخلاق و معنویت را فدای سیاست کردهایم و برای رسیدن به هدف خود، از هر وسیله و ابزاری بهره میبریم، در حالی که انقلاب کردیم تا میان «اخلاق» و «سیاست» پیوند بزنیم.
درست در روزهایی که بهانهای دیگر، فضای سنگین هجمه به آقای هاشمی را کلید زد و کسی را یارای ایستادن در برابر فضا سازان افراطی نبود، آقای حبیب الله عسگراولادی، پیر مؤتلفه، که همراه و یاور امام بوده و اکنون مطیع و پیرو واقعی ولایت و رهبری است و به تعبیری استاد و شناسنامه موتلفهایها است، در جمع خبرنگاران، در حاشیه همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری، در یک موضع گیری متفاوت، به بیان مطالبی در مورد فتنه ۸۸ پرداخت وگفت: من به عنوان یک شهروند و به عنوان یک عضو هیأت منصفه میگویم که من موسوی و کروبی را در فتنه ۸۸ مجرم نمیشناسم. و در تعبیر دیگری گفت: اینها «فتنه زده» شدند نه «فتنهگر».
آقای عسگر اولادی در ادامه سخنانش در مورد توهین به آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اینگونه اظهار نظر کرد:
«این نحوه برخورد، که با آیت الله هاشمی رفسنجانی میشود، قابل قبول نیست. من با ایشان در زندان بوده ام و آیت الله هاشمی در زمان غربت اسلام در مسؤولیت خود هیچ کوتاهی نکرده است. البته ایشان مجتهد سیاسی هستند و در موضوعات سیاسی نظرات خاص خود را دارند.»
وی در بخشی دیگر از اظهاراتش خطاب به تخریبگران گفت: «هاشمی را آسان به دست نیاوردهایم...»
البته مطالب دیگری هم بیان کرد که برخی را خوش نیامد؛ همانها که وقتی حرفی به مذاقشان سازگار نباشد، آن را به جریان فتنه ختم میکنند!
طبق معمول و مرسوم، سخنان این «حبیب خدا» با مخالفت و انتقاد شدید همین قشر مواجه شد، تا آنجا که گفتند: او میخواهد کف روی آب باشد! او گرفتار آلزایمر سیاسی شده است! و با تندی تمام هشدار دادند که سخنانش را پس گرفته و موضعش را تغییر دهد وگرنه باید از سوی هم حزبیهایش طرد شودو... اما او بیدی نبود که با این بادها بلرزد و از فراوانی منتقدانش بترسد؛ چرا که حرفهایش را برای رضایت و خوشنودی خدا زده و پای هزینهاش هم ایستاده است! او معتقد است: اگر میخواهیم اساس را بر این بگذاریم که اسلام همانگونه که امام (ره) میخواست جهانی شود، باید تعصبات را کنار بگذاریم و به گونة دیگری عمل کنیم.
در مقابل این جماعت، کسانی هم از اظهارات و مواضع وی دفاع نموده، تحسینش کردند و حتی بعضی تأسف خوردند که چرا دیر گفته است؟!
البته بسیاری هم از مواضع او استقبال نمودند، اما به هر دلیل، آن را رسانهای نکردند.
طبق پیش بینی، آقای دکتر زیبا کلام هم که جزو استقبال کنندگان از مواضع و دیدگاههای ایشان بود، در مطلبی با عنوان: «عسگراولادی، بین سیاست و اخلاق، دومی را برگزید!» به تمجید از ایشان پرداخت. البته صرف نظر از محتوای نوشته و یاد داشت، عنوانِ آن را درست و دقیق نیافتم؛ چرا که به اعتقاد من، آقای عسگر اولادی در اقدام اخیر خود، آن دو (اخلاق و سیاست) را به هم پیوند زدند نه آنکه یکی را بر دیگری ترجیح دادند!
لابد فراموش نکردهایم که آرزو و آرمان اولیة مردم و رهبران نظام ما، به ویژه حضرت امام خمینی (قدّس سرّه الشریف)، دست یابی به سیاستِ اخلاق محور و به عبارت بهتر، پیوند «اخلاق» و «سیاست» بود و همواره بر این موضوع مباهات میکردیم که تفاوت نظام ما با دیگر نظامها، داشتن اخلاق و سیاست با هم است، و امیدوار بودیم که دولتمردانِ ما، در مدیریت خود، دینمداری و معنویت گرایی را به عنوان پایه و اساس ادارة کشور مورد توجه قرار دهند و این ویژگی به مرور ایام، نهادینه و پر رنگتر شود، اما متأسفانه هر چه زمان گذشت، به ویژه در دولتهای نهم و دهم، نه تنها آن آرزو محقق نشد و آن آرمان دست نیافتنی گردید، بلکه گویی این حقیقت از ذهنهایمان نیز پاک شده است!
باید گفت آقای عسگر اولادی، با این اقدام شجاعانه خود، در واقع یادمان آورد که امروز اخلاق و معنویت را فدای سیاست کردهایم و برای رسیدن به هدف خود، از هر وسیله و ابزاری بهره میبریم، در حالی که انقلاب کردیم تا میان «اخلاق» و «سیاست» پیوند بزنیم. معلوم است که اگر اخلاق پشتوانه سیاست نباشد، محصولش تفرقه و جدایی است و از تفرقه و جدایی، نصیبمان همان خواهد شدکه در دوران مشروطه شد! و بر سرمان همان خواهد آمد که بر مردمان عصر مشروطه آمد.
فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الأَبْصار، اى صاحبان بینش، از آنچه بر سر ملتهای پیش از شما آمده، پند بیاموزید و عبرت بگیرید. (سوره حشر، آیه ۲)
این سنّت خدایى است که مردمان را میآزماید اگر مسیر نافرمانی را طی نمودند و مغرور شدند و سرانجام به هوش نیامدند، آنان را به اعمالشان میگیرد تا پشیمانی و حسرتشان بیشتر و عقوبتشان کاملتر شود!
علي ورسه اي ـ varsee.persianblog.ir
آقای عسگر اولادی در ادامه سخنانش در مورد توهین به آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اینگونه اظهار نظر کرد:
«این نحوه برخورد، که با آیت الله هاشمی رفسنجانی میشود، قابل قبول نیست. من با ایشان در زندان بوده ام و آیت الله هاشمی در زمان غربت اسلام در مسؤولیت خود هیچ کوتاهی نکرده است. البته ایشان مجتهد سیاسی هستند و در موضوعات سیاسی نظرات خاص خود را دارند.»
وی در بخشی دیگر از اظهاراتش خطاب به تخریبگران گفت: «هاشمی را آسان به دست نیاوردهایم...»
البته مطالب دیگری هم بیان کرد که برخی را خوش نیامد؛ همانها که وقتی حرفی به مذاقشان سازگار نباشد، آن را به جریان فتنه ختم میکنند!
طبق معمول و مرسوم، سخنان این «حبیب خدا» با مخالفت و انتقاد شدید همین قشر مواجه شد، تا آنجا که گفتند: او میخواهد کف روی آب باشد! او گرفتار آلزایمر سیاسی شده است! و با تندی تمام هشدار دادند که سخنانش را پس گرفته و موضعش را تغییر دهد وگرنه باید از سوی هم حزبیهایش طرد شودو... اما او بیدی نبود که با این بادها بلرزد و از فراوانی منتقدانش بترسد؛ چرا که حرفهایش را برای رضایت و خوشنودی خدا زده و پای هزینهاش هم ایستاده است! او معتقد است: اگر میخواهیم اساس را بر این بگذاریم که اسلام همانگونه که امام (ره) میخواست جهانی شود، باید تعصبات را کنار بگذاریم و به گونة دیگری عمل کنیم.
در مقابل این جماعت، کسانی هم از اظهارات و مواضع وی دفاع نموده، تحسینش کردند و حتی بعضی تأسف خوردند که چرا دیر گفته است؟!
البته بسیاری هم از مواضع او استقبال نمودند، اما به هر دلیل، آن را رسانهای نکردند.
طبق پیش بینی، آقای دکتر زیبا کلام هم که جزو استقبال کنندگان از مواضع و دیدگاههای ایشان بود، در مطلبی با عنوان: «عسگراولادی، بین سیاست و اخلاق، دومی را برگزید!» به تمجید از ایشان پرداخت. البته صرف نظر از محتوای نوشته و یاد داشت، عنوانِ آن را درست و دقیق نیافتم؛ چرا که به اعتقاد من، آقای عسگر اولادی در اقدام اخیر خود، آن دو (اخلاق و سیاست) را به هم پیوند زدند نه آنکه یکی را بر دیگری ترجیح دادند!
لابد فراموش نکردهایم که آرزو و آرمان اولیة مردم و رهبران نظام ما، به ویژه حضرت امام خمینی (قدّس سرّه الشریف)، دست یابی به سیاستِ اخلاق محور و به عبارت بهتر، پیوند «اخلاق» و «سیاست» بود و همواره بر این موضوع مباهات میکردیم که تفاوت نظام ما با دیگر نظامها، داشتن اخلاق و سیاست با هم است، و امیدوار بودیم که دولتمردانِ ما، در مدیریت خود، دینمداری و معنویت گرایی را به عنوان پایه و اساس ادارة کشور مورد توجه قرار دهند و این ویژگی به مرور ایام، نهادینه و پر رنگتر شود، اما متأسفانه هر چه زمان گذشت، به ویژه در دولتهای نهم و دهم، نه تنها آن آرزو محقق نشد و آن آرمان دست نیافتنی گردید، بلکه گویی این حقیقت از ذهنهایمان نیز پاک شده است!
باید گفت آقای عسگر اولادی، با این اقدام شجاعانه خود، در واقع یادمان آورد که امروز اخلاق و معنویت را فدای سیاست کردهایم و برای رسیدن به هدف خود، از هر وسیله و ابزاری بهره میبریم، در حالی که انقلاب کردیم تا میان «اخلاق» و «سیاست» پیوند بزنیم. معلوم است که اگر اخلاق پشتوانه سیاست نباشد، محصولش تفرقه و جدایی است و از تفرقه و جدایی، نصیبمان همان خواهد شدکه در دوران مشروطه شد! و بر سرمان همان خواهد آمد که بر مردمان عصر مشروطه آمد.
فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الأَبْصار، اى صاحبان بینش، از آنچه بر سر ملتهای پیش از شما آمده، پند بیاموزید و عبرت بگیرید. (سوره حشر، آیه ۲)
این سنّت خدایى است که مردمان را میآزماید اگر مسیر نافرمانی را طی نمودند و مغرور شدند و سرانجام به هوش نیامدند، آنان را به اعمالشان میگیرد تا پشیمانی و حسرتشان بیشتر و عقوبتشان کاملتر شود!
علي ورسه اي ـ varsee.persianblog.ir
منبع:
19دی
مطالب مشابه
- انتقاد عسگراولادی از تخریب هاشمی و ناطقنوری
- انتظامی، حسین :پیرمرد، چشم ماست
- محمدنبی حبیبی ،دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:عسگراولادی باب گفتگو با سیاسیون را گشود
- عسگراولادی:سعی کردم، فضا را باز کرده و قفلها را باز کنم/منظور احمدی نژاد از "بهار" مشایی بود
- عسگراولادی: قفل ماجرای موسوی و کروبی باز نشود در انتخابات دچار مشکل میشویم












