کد خبر: 2195

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 040

به دلیل قطع بودجه های فرهنگی؛ بسیاری از فعالیت های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به حالت تعلیق درآمده است

چکیده: رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از به تعلیق درآمدن بسیاری از فعالیت های فرهنگی و علمی این پژوهشگاه به دلیل قطع بودجه های فرهنگی خبر داد. حجت‌الاسلام سعیدی روشن، رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه […]

چکیده:

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از به تعلیق درآمدن بسیاری از فعالیت های فرهنگی و علمی این پژوهشگاه به دلیل قطع بودجه های فرهنگی خبر داد.

حجت‌الاسلام سعیدی روشن، رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
علی لاریجانی، در این دیدار با اشاره به این‌که همراهی با مؤسساتی مانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وظیفه همه اقشار است، گفت: امسال با کمبود بودجه در کشور مواجه شده‌ایم و به همین دلیل اختصاص بودجه به مؤسسات مختلف با مشکلاتی مواجه شده است.
وی افزود: دولت تا کنون بودجه سال آینده را به مجلس ارائه نکرده است و به این دلیل امکان تصمیم‌گیری نسبت به بودجه‌های سال آینده وجود ندارد.
رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید با سایر مؤسسات پژوهشی و تحقیقی ارتباط برقرار کند و همچنین از تجربه‌های آنان در زمینه پژوهش بهره کافی را ببرد.
وی افزود: می‌توان گفت تا کنون فعالیت‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطلوب بوده و من نیز سعی می‌کنم در فرصت‌های مختلف ارتباط خود را با این پژوهشگاه ادامه دهم.
فضای علمی کشور متأثر از علوم انسانی است
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمدباقر سعیدی روشن، رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: هدف امام(ره) و انقلاب اسلامی ایران گذر از مشکلات و ناهنجاری‌ها بوده که این امر از سوی رهبر معظم انقلاب نیز دنبال شده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری پیوسته جایگاه علوم انسانی در جامعه ایران و جهانی را خاطرنشان کرده‌اند.
رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تا هنگامی که علوم انسانی دگرگون نشود، فضای علمی کشور متأثر از علوم انسانی غربی خواهد بود.
وی با اشاره به این‌که علم‌های تدریس شده در دانشگاه‌ها برگرفته از بنیان‌های غربی است، بیان کرد: در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها دانشجویان با علم روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، و فلسفه غربی تربیت می‌شوند.
غرب‌زدگی در علوم انسانی جایی برای بینش توحیدی نمی‌گذارد
حجت‌الاسلام سعیدی روشن بیان داشت: بالطبع در این شرایط زمینه برای ایجاد کردن و حفظ دیدگاه توحیدی باقی نمی‌ماند.
وی ادامه داد: تغییر عرصه غرب‌زدگی در علوم انسانی دانشگاه‌ها به پرورش نسلی با بینش توحیدی نیاز دارد، این امر نیز وابسته به شکیبایی مسؤولان در بخش‌های مختلف است که در این صورت منجر به بصیرت‌افزایی نسل‌های گوناگون می‌شود.
رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر 50 نفر جزو اعضای هیأت علمی فعال این پژوهشگاه هستند.
وی افزود: همچنین 100 نفر عضو وابسته به عنوان عضو شورا و اعضای ناظر در این پژوهشگاه مشغول به فعالیت هستند.
درصدد مستقل کردن هیأت امنای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هستیم
این محقق و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: این پژوهشگاه در جهت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب برای پایه‌ریزی علوم انسانی 35 عنوان کتاب به وزارت علوم ارائه کرده است.
وی با بیان این‌که امسال با توجه به کمبود بودجه فرهنگی سفرهای اعضای هیأت علمی و قراردادهای پژوهشی متوقف مانده است، ابراز داشت: توسعه ساختمان این پژوهشگاه و قراردادهای اعضای هیات علمی نیز به همین دلیل و عدم تخصیص بودجه عمرانی به حالت تعلیق درآمده است.
حجت‌الاسلام سعیدی روشن گفت: امیدواریم موضوع کمبود بودجه با حمایت مادی و معنوی رییس مجلس شورای اسلامی به سرانجام مطلوبی دست یابد.
وی بیان داشت: برای حفظ ماندن از آسیب‌ها و مشکلات به وجود آمده درصدد هستیم فعالیت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را با هیأت امنای مستقلی ادامه دهیم.

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود