کد خبر: 2289

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 729

«اثبات ولایت» در پنجمین فصلنامه امامت‌پژوهی

پنجمین فصلنامه امامت‌پژوهی با پرونده علمی ادبیات ولایی منتشر شد. در بخش «کتاب‌شناخت» این شماره گزارشی از کتاب «اثبات ولایت» ارایه شده است.- به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فصلنامه، […]

پنجمین فصلنامه امامت‌پژوهی با پرونده علمی ادبیات ولایی منتشر شد. در بخش «کتاب‌شناخت» این شماره گزارشی از کتاب «اثبات ولایت» ارایه شده است.-


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فصلنامه، نشریه‌ای تخصصی در حوزه امامت است که با هدف تبیین مفهوم امامت در اندیشه شیعه، پاسخگویی به پرسش‌های درباره امامت، نقد شبهات این حوزه، نقد اندیشه‌های رایج درباره امامت، معرفی کتاب‌ها و رساله‌های امامتی شیعه و معرفی فکری امامت‌پژوهان برجسته منتشر می‌شود.

در بخش مقالات این شماره از مجله «امامت‌پژوهی» سه مطلب با عناوین نقش «شورا در امامت»، «اهل سنت و حدیث سلسلةالذهب» و «معنای امام در معنویت شیعی» به چشم می‌خورد.
 
در پرونده علمی این شماره در بخشی با عنوان «ادبیات ولایی» مصاحبه‌ای با سیدعلی موسوی گرمارودی جای دارد. معرفی منظومه غزوات، نگاهی به شعر میرزا حبیب خراسانی، گزارشی بر ادبیات رثایی آذری و مروری بر آرا و عقاید محمدرضا حکیمی درباره ادبیات از دیگر نوشتارهای این پرونده ادبی‌اند.

در بخش نقد اندیشه، مطلب «تلاش نافرجام در انکار نصب امام از یمن تا غدیر» و در بخش «کتاب‌شناخت» گزارشی از کتاب اثبات ولایت و نمایه فصلنامه امامت‌پژوهی منتشر شده است.

مطالبی به قلم آیت‌الله سیدعلی میلانی، محمدحسین رحیمیان، هانری کربن، ابوالفضل حقیری‌قزوینی، رضا بیات، علیرضا عبداللهی‌کجوسنگی، کبرا مرادی، عیسی ثاقب بخشایشی و... از جمله موضوعات این شماره‌اند.

پرونده اصلی این شماره از مجله به موضوع ادبیات ولایی اختصاص دارد. در میان مطالب این پرونده نوشتاری درباره مرور آرا و عقاید محمدرضا حکیمی در حوزه ادبیات تقریر شده است.

مجله امامت‌پژوهی یکی از نشریات تخصصی حوزه معارف دینی به شمار می‌آید که می‌کوشد در حیطه مباحث کلامی و در گستره آیات و روایات در تبیین امر امامت، تلاشی در جهت شکلی و مضمونی و حتی در حوزه ارایه و فرم ساختار به انجام رساند.

پنجمین شماره فصلنامه امامت‌پژوهی به صاحب‌ امتیازی بنیاد فرهنگی امامت اهل‌بیت(ع)، مدیر مسوولی سیدعلی حسینی میلانی و سردبیری محمدفرید انصاری با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 40 هزار ريال منتشر شده است.

 

منبع:ایبنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود