کد خبر: 2393

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 691

آیت الله وحید خراسانی: روحانیون باید با انحرافات و خرافات مقابله کنند

چکیده: طلاب و روحانیون باید با انحرافات و خرافاتی که در بین مردم رایج شده، مقابله کنند تا بفهمند که عاشورا چه بود و چه کرد. یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که درک عاشورا یکی از مهمترین مطالبی […]

چکیده:

طلاب و روحانیون باید با انحرافات و خرافاتی که در بین مردم رایج شده، مقابله کنند تا بفهمند که عاشورا چه بود و چه کرد.
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که درک عاشورا یکی از مهمترین مطالبی است که باید به آن پرداخته شود، تأکید کرد: طلاب و روحانیون باید با انحرافات و خرافاتی که در بین مردم رایج شده، مقابله کنند.

آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی صبح چهارشنبه در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که درک عاشورا یکی از مهمترین مطالبی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: قضیه عاشورا در تاریخ بشریت، نه درک شده و نه بیان شده است.

وی با بیان این که محرم بهار قلوب است، افزود: نسیم فیض اباعبدالله الحسین(ع) اثرش این است که در این چند روز به حکم حب، خواه و ناخواه شکفته خواهد شد و باید از این موقعیت حداکثر استفاده را کرد.

این مرجع تقلید، حسرت را بزرگترین مصیبت ذکر کرد و ابراز داشت: بالاترین مصیبت برای هرکسی، مصیبت حسرت آست؛ می توانیم از این زندگی بهره ای بیشتری ببرم، ولی نمی بریم؛ کسانی از این حسرت در امان هستند که زندگی شا ن انعکاس آیه تفقه در دین و انذار قوم خویش است.

اشتغال به درس و بحث کافی نیست

وی تصریح کرد: عده ای خیال می کنند اگر سرتاسر سال را به درس و بحث مشغول باشند،کافی است؛ در حالی که این مسئله وسوسه شیطان است.

آیت الله وحید خراسانی خطاب به شاگردان خود تاکید کرد: هر فردی از شما اگر فرصت محرم و عاشورا را از دست بدهید، به حسرتی مبتلا خواهید شد که قابل بیان نیست .

جایگاه علما و مبلغان

وی با بیان روایتی از امام حسن عسگری(ع) افزود: امام(ع) فرمودند "کسی که عالم به شریعت ما اهل بیت باشد و ضعفای شیعه ما را به واسطه نور علمی که ما به او افاضه کرده ایم از ظلمت جهل به نور علم هدایت کند، روز قیامت در حالی می آید که تاجی برسرگذاشته و صحرای محشر را منور می کند و خلعتی که خدای متعال به او پوشانده است"؛ براین اساس کمترین رشته آن خلعت که بر قامت این عالم پوشانده شده، تمام دنیا ارزش دارد .

استاد برجسته حوزه با بیان این که فهم کلامات نورانی اهل بیت(ع) مهمتر از همه مسائل می باشد، افزود: امروز روزی است که شیاطین انس و جن شبهات را در نفوس افراد ضعیف القاء می کنند و خواه و ناخواه مزاجی که قوی نیست در مقابل کمترین مایه مریضی، منلقب می شود و در نهایت دشواری صحت آن بر عهده عالمان است .

ایتام آل محمد(ص) را نجات دهید

وی خطاب به طلاب و فضلا گفت: وظیفه همه شما بعد از تفقه در دین این است که ایتام آل محمد(ص) را در این زمان سراسر ظلمانی، نجات دهید و اجر شما بهشت خواهد بود .

آیت الله وحید خراسانی، تحکیم عقاید، تهذیب و اخلاق و تعلیم احکام خدا را سه وظیفه مهم علما و فضلا و مبلغان دانسته و اضافه کردند: اگر در این مسیر کوتاهی کرده و راحتی را انتخاب کنید، حسرت خواهید خورد، اما دیگر راه برگشتی نیست.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید با انحرافات و خرافاتی که در بین مردم رایج شده، مقابله کنند تا بفهمند که عاشورا چه بود و چه کرد.

ارزش گریه بر سیدالشهدا(ع)

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله وحید خراسانی در پایان با اشاره ارزش و جایگاه گریه بر سیدالشهدا(ع)، گفت: اگر از چشمی برای سید الشهدا(ع) به اندازه پر مگسی اشک ریخته شود، تمام گناهان انسان آمرزیده می‌شود و اگر یک قطره اشک برای امام حسین(ع) بر گونه‌ای جاری شود، خدای متعال او را در بهشت منزل می‌دهد.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود