کد خبر: 2684

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 034

منانشر:خبرهای جدیدی از «گرانی کاغذ»/ توقف انتشار «کمی دیرتر» سید مهدی شجاعی

چکیده: چاپ های جدید کتاب «کمی دیرتر» نوشته سیدمهدی شجاعی به دلیل گرانی کاغذ متوقف شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، سیدعلی شجاعی قائم مقام انتشارات «نیستان» در گفت: […]

چکیده:

چاپ های جدید کتاب «کمی دیرتر» نوشته سیدمهدی شجاعی به دلیل گرانی کاغذ متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، سیدعلی شجاعی قائم مقام انتشارات «نیستان» در گفت: این اثر سال گذشته به قلم «سیدمهدی شجاعی» از سوی انتشارت «کتاب نیستان» منتشر شد.

وی با بیان اینکه چندی پیش این اثر برای پنجمین بار در تیراژ پنج هزار نسخه منتشر و روانه بازار نشر شد، اضافه کرد: کتاب «کمی دیرتر» در گذشته با تیراژ 20 هزار نسخه منتشر و به مخاطبان این عرصه، ارائه شده است.

شجاعی ادامه داد: بازار کاغذ از شرایط نامناسبی برخوردار بوده و به همین دلیل از چندی پیش تاکنون هیچ اثری در این انتشارات تجدید چاپ و یا منتشر نشده است.

کتاب «کمی دیرتر» اثر «سیدمهدی شجاعی» شامل چهار فصل با عنوان «زمستان»، «پاییز»، «تابستان» و «بهار» است؛ نویسنده در این اثر نگاهی متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز دارد.

چاپ پنجم کتاب «کمی دیرتر» در 267 صفحه و با قیمت هشت هزار و 900 تومان منتشر و بر روی قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.

 

منبع:منا 

کتاب ناب:

اخبار متعددی از طرف ناشران مقتدر کشور نسبت به توقف یا تقلیل نشر خود در ماه های اخیر داشتیم.اما تاسف از توقف انتشار کتابی که ظاهرا خواب در انبار ندارد وبا استقبالی که از آن صورت گرفته به فروش می رسد.بعید است تردید ناشر ترس از عدم بازگشت سرمایه باشد.احتمالا گرانی کاغذ باعث شده که ناشران جرئت درج قیمت متناسب با ان راندارد.افزایش بهای کاغذ به مقدار بیش از 100%از قیمت چاپ اول این کتاب،ناشر را دچار محذور قرار می دهد.

 

اما از طرف دیگر تاکید و بازتاب  وضعیت حاکم بر بازار کاغذ و نشر کشور از ناحیه کسانی است که خود از مدافعان جدی جریان حاکم برامور اجرایی کشور هستند،غیر از شگفتی،تردیدی در صحت ان باقی نمی گذارد. اگر این قبیل اخبار از ناحیه کسانی منتشر می شد که از ابتدا نظر مساعدی به مجموعه اجرایی کشور نداشتند،ضروت داشت تا در بازنشر ان تامل ودقتی بیشتر می شد که احیانا گزارش خلاف واقع نباشد. اما وقتی با این شدت از ناحیه این جریان فکری تاکید می شود نباید در صحت این گزارشات تردید داشت.

 

گرچه فقط یک مسئله باقی می ماند که با چه توجیهی نسبت به این رفتار اقدام می کنند.عامل وضع موجود چه نتجه تحریم ها،چه نتیجه وضعیت تصمیمات اقتصادی وچه کم کاری وضعف عملکرد مسئولین باشد ،توجیهات انان در عوامل ایجاد ان  شنیدنی است.ضمن ان که در عرصه های دیگر خبری از تجدید نظر در رفتار و مواضع انان مشاهده نمی شود!!

قدری تامل تا مجالی دیگر.... 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود