کد خبر: 2678

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 014

منانشر:تاکید محمدکاظم شمس بر نقد و بررسی کتاب های علوم انسانی

چکیده:  مدیر موسسه کتاب ناب با تاکید بر نقد و بررسی کتاب های علوم انسانی اظهار کرد: طرح موضوعات مطرح شده در کتاب ها می تواند بسیاری از نواقص موجود را رفع کند. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع […]

چکیده:

 مدیر موسسه کتاب ناب با تاکید بر نقد و بررسی کتاب های علوم انسانی اظهار کرد: طرح موضوعات مطرح شده در کتاب ها می تواند بسیاری از نواقص موجود را رفع کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، سید محمدکاظم شمس مدیر موسسه کتاب ناب و عضو هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره انتشار کتاب های مرتبط با حوزه علوم انسانی گفت: بیشتر فعالانی که اقدام به انتشار کتاب هایی در این حوزه می کنند، ناشران دولتی هستند اما از سویی ناشران خصوصی فعالی نیز در این زمینه داریم.

وی درباره کیفیت چاپ کتاب های حوزه علوم انسانی اظهار کرد: کتاب های خوبی از سوی موسسات دولتی روانه بازار کتاب می شوند و همچنین موسسات خصوصی نیز با وجود قوت و ضغف ها فعالیت های چشمگیری در این زمینه داشته اند.

این ناشر با بیان این که نمی توان انتظار داشت همه کتاب های مرتبط با علوم انسانی از سوی ناشران دولتی روانه بازار نشر شود، تصریح کرد: انتظار می رود در مواردی که مساله اهانت یا ایرادهای اساسی در این کتاب ها وجود داشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از انتشار آن ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در این حوزه یک حلقه مفقوده وجود دارد و آن نقد و بررسی کتاب است. اگر بتوانیم با ایجاد توزیع قوی، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را با تفکیک بخش فروش به نمایشگاهی برای تعامل و بحث و نظر تبدیل کنیم با ایجاد این ارتباط بسیاری از مشکلات موجود در کتاب های علوم انسانی رفع خواهد شد.

شمس همچنین وظیفه طرح و نقد مسائل مرتبط با علوم انسانی را نیز بر عهده رسانه های خبری دانست و گفت: رسانه ها با مطرح کردن کتاب ها و موضوعات و گفت و گو با کارشناسان می توانند در زمینه کاهش نواقص کتاب های علوم انسانی موثر باشند.

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود