کد خبر: 2706

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 953

رهبر حزب ملی گرای تركیه:آتش سوریه در حال سرایت به ترکیه است

چکیده: رهبر حزب حرکت ملی ترکیه که به شدت با سیاستهای دولت آنکارا در قبال بحران سوریه مخالفت می کند، مدعی شد دست هایی در کار است که می خواهد در ترکیه بین سنی و علوی اختلاف افکنی کند و یا جنگ برادری […]

چکیده:

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه که به شدت با سیاستهای دولت آنکارا در قبال بحران سوریه مخالفت می کند، مدعی شد دست هایی در کار است که می خواهد در ترکیه بین سنی و علوی اختلاف افکنی کند و یا جنگ برادری راه اندازد که باید هشیار بود.

ایرنا: دولت باغچه لی رهبرحزب حرکت ملی ترکیه بعنوان دومین حزب بزرگ مخالف درمجلس این کشور، روزچهارشنبه در واکنش به اقدام تروریستی اخیردرترکیه که دهها کشته وزخمی برجای گذاشت، ازسیاست های دولت آنکارا درقبال سوریه انتقاد کرد وگفت: آتشی که درسوریه افروخته شده درحال سرایت به ترکیه است.

وی این مطلب را روز چهارشنبه در مرکز حزب متبوع خود در شهر غازی آنتپ که شنبه شب شاهد انفجار شدیدی بود و طی آن 9 تن کشته و بیش از 64 تن زخمی شدند، در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد.

باغچه لی که به همراه سران دولت آنکارا و رهبران احزاب سیاسی برای نشان دادن وحدت و یکپارچگی ترکیه در قبال حملات تروریستی و برای شرکت در مراسم تشییع جنازه قربانیان این حادثه به غازی آنتپ سفر کرده است، گفت: گروهپ.ک.ک از هرج و مرج و اغتشاشی که در نزدیکی مرزهای ترکیه ایجاد شده بهره می برد.

وی که سخنانش به طور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش می شد، با تاکید بر اینکه این انفجار توسط پ.ک.ک صورت گرفته است، گفت: سه احتمال در این حادثه وجود دارد. یا پ.ک.ک راسا دست به چنین کاری زده است و یا اینکه سازمان اطلاعاتی سوریه برای انتقام گیری از سیاست های اشتباه ترکیه در قبال سوریه به نوعی از طریق پ.ک.ک دست به چنین کاری در ترکیه زده است و یا اینکه دشمنان خارجی ترکیه که موجودیت ملت ترک را نمی دانند، پ.ک.ک را برای انجام نیات شوم خود در ترکیه آلت دست قرار داده اند.

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه که به شدت با سیاستهای دولت آنکارا در قبال بحران سوریه مخالفت می کند، مدعی شد دست هایی در کار است که می خواهد در ترکیه بین سنی و علوی اختلاف افکنی کند و یا جنگ برادری راه اندازد که باید هشیار بود.

سیاست های اشتباه آنکارا علیه دمشق هزینه سنگینی برای ترکیه خواهد داشت

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود