کد خبر: 2727

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 525

آیت‌الله جعفری تهرانی درگذشت

چکیده:  آیت‌الله سیدعبدالله جعفری تهرانی، استاد اخلاق و عرفان حوزه در سن 90 سالگی و بر اثر بیماری ریوی دار فانی را وداع گفت آیت‌الله سیدعبدالله جعفری تهرانی از شاگردان عارف و واصل حضرت آیت‌الله […]

چکیده:

 آیت‌الله سیدعبدالله جعفری تهرانی، استاد اخلاق و عرفان حوزه در سن 90 سالگی و بر اثر بیماری ریوی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله سیدعبدالله جعفری تهرانی از شاگردان عارف و واصل حضرت آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی‌(ره) و علامه طباطبایی‌(ره)، ساعت 9 صبح امروز پنج‌شنبه، دوم شهریورماه بر اثر بیماری ریوی و در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام محمد نیازی، رییس یکی از شعب دیوان عالی کشور و رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اعلام این خبر افزود: آیت‌الله سیدعبدالله جعفری تهرانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم و تهران بودند که پس از تحمل مدت‌ها رنج بیماری، امروز و در منزل خود دعوت حق را لبیک گفتند.

وی با بیان این‌که آیت‌الله جعفری تهرانی از شاگردان مرحوم آیت‌الله بروجردی، امام خمینی‌(ره)، علامه طباطبایی‌(ره)، آیت‌الله محقق داماد، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله صدر و آیت‌الله خوانساری بود، نقش وی را در دوران انقلاب و همراهی با امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری پررنگ توصیف کرد.

حجت‌الاسلام نیازی اظهار داشت: آیت‌الله جعفری تهرانی از نظر اخلاقی و عرفانی برجسته و در فلسفه هم بسیار متبحر بود؛ ظاهرا مرحوم شیخ علی سعادت‌پرور (پهلوانی) در اواخر عمر اخص شاگردان خود را به ایشان ارجاع داده‌اند و جلسات تربیتی و اخلاقی متعددی را برای طلاب علوم دینی برگزار کرده است که آن جلسات هم به سبب کسالت ایشان ناتمام ماند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی گفته بود که پیش آیت‌الله جعفری تهرانی درس ‌خوانده است، همچنین آن مرحوم در شهر فشم از توابع استان تهران مسجدی داشتند که در آنجا اقامه نماز می‌کردند و به تبلیغ معارف دین می‌پرداختند، البته مردم نیز علاقه‌ فراوانی به ایشان داشتند و از محضر ایشان و وجهه علمی و اخلاقی آن مرحوم بهره‌ها می‌بردند.

گفتنی است، مراسم تشییع و به خاکسپاری مرحوم آیت‌الله سیدعبدالله جعفری تهرانی، 9 صبح روز شنبه، چهارم شهریور و مراسم بزرگداشت وی شامگاه همان روز در قم برگزار می‌شود.

 

منبع:+ 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود