کد خبر: 2801

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 861

پرتیراژترین کتاب 1391کدام کتاب است؟آیا آمار اعلامی خانه کتاب صحیح است و چرا؟؟خبرگزاری فارس به نقل از خانه کتاب:«نورالدین پسر ایران»با20بارچاپ پرتیراژترین کتاب چهار ماهه نخست سال جاری/خبرگزاری مهر:«مفاتیح‌الحیاة» ظرف 3ماه،به چاپ چهل و پنجم رسید+تکمیلی:خبرگزاری فارس اصلاح کرد:کتاب مفاتیح‌الحیات به چاپ پنجاه و چهارم رسید

  کتاب "مفاتیح الحیات" آیت الله جوادی آملی چاپ نخست آن در روزهای اول بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شمارگان 5000نسخه منتشر و همان روز های اول نایاب شد.تاشر آن بلافاصله نسبت به […]

 

کتاب "مفاتیح الحیات" آیت الله جوادی آملی چاپ نخست آن در روزهای اول بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شمارگان 5000نسخه منتشر و همان روز های اول نایاب شد.تاشر آن بلافاصله نسبت به بازچاپ آن اقدام  کرد .در اخبار روز14مرداد امده بود که این کتاب به چاپ 45 رسیده است.شمارگان آن در هرچاپ 5000نسخه، درنتیجه ظرف 3ماه این کتاب225000نسخه و متوسط روزانه 2500 نسخه فروش داشته است.

تبلیغات این کتاب هنوز آغاز نشده است و فقط به صورت پراکنده بیان می شود.خوشبختانه قوت اثر تاثیر خود را گذاشته و کسانی که اطلاع از اثر یافته اند ناگزیر از تهیه آن بوده اند.بدونشک این کتاب نه تنها پدیده نمایشگاه 25بلکه به نظر می رسد پدیده سال 1391 خواهد بود.

از طرفی در امار اعلامی خانه کتاب در17مرداد،با کمال تعجب کتاب "نورالدین پسر ایران" را با 20نوبت در4ماه به عنوان پرتیراژترین کتاب سال1391 اعلام کرد.ظاهرا کتاب های سوره مهر درشمارگاه2500نسخه منتشر می شود.یعنی در4ماه اول سال1391 تعداد 50000 نسخه و متوسط روزانه 417 نسخه از این کتاب به فروش رسیده است که گرچه رقم بسیار خوبی نسبت به شمارگان فعلی سایر کتاب های کشور است اما نشان می دهد این رقم کمتر از 17% از فروش کتاب مفاتیح الحیات است.ضمن آن که تبلیغات وسیعی برای کتاب نورالدین در عالی ترین سطح ممکن و به صورت منحصر به فردی صورت گرفته است.

این نوشته در صدد مقایسه محتوایی این دو کتاب و رویکرد جامعه وتبلیغات رسمی و امثال آن نیست اما آنچه جای سوال جدی دارد این که: آمار کتاب کشور در اختیار خانه کتاب است، دلیل این خطای فاحش چیست؟

به منظور بیان مستند خبر بالا، خبر کتاب اول از خبرگزاری مهر و خبر کتاب دوم از خبرگزاری فارس عینا آورده می شود.

 

 

«مفاتیح‌الحیاة» به چاپ چهل و پنجم رسید

چاپ چهل و پنجم کتاب «مفاتیح الحیاة» نوشته آیت‌الله العظمی جوادی آملی منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توزیع می‌شود.

 

چاپ چهل و پنجم کتاب «مفتایح الحیاة» نوشته آیت‌الله العظمی جوادی آملی از امروز، شنبه 14 مرداد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در غرفه نشر اسراء توزیع و به فروش می‌رسد.

این در حالی است که در نخستین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم چاپ‌های 18 و 19 این کتاب توزیع و به فروش رسیده است.

کتاب «مفاتیح الحیاة» از زمان انتشار خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اقبال فراوانی از سوی مخاطبان روبرو شده است و بنابر اعلام مدیر فروش این موسسه روزانه 2 هزار نسخه از این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به فروش می‌رسد.

با وجود فراوانی تقاضا برای این اثر، نشر اسراء امکان فروش اینترنتی این کتاب در نمایشگاه امسال را فراهم نساخته است و تنها به فروش نقدی این کتاب می‌پردازد.

با این حال امکان خرید اینترنتی این کتاب که کماکان و با وجود تغییرات گسترده قیمت کاغذ در بازار با کاغذ نخودی رنگ و با کیفیت منتشر می‌شود، با قیمت ثابت 15 هزار تومان از طریق پایگاه اینترنتی این موسسه نشر به نشانیwww. Esra.ir میسر است، اما نشر اسراء در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم این کتاب را با 10 درصد تخفیف ارائه می‌کند.

«مفاتیح الحیاة» در پنج بخش به شرح رابطه انسان با خود و محیط پیرامون او می‌پردازد که از شرح تعامل انسان با خود، آغاز و در ادامه به شرح تعامل انسان با همنوعان، همکیشان و شهروندان پیرامون وی می‌رسد.

این کتاب در حالی به این شمارگان از انتشارخود در این بازه زمانی دست پیدا کرده است که در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز یکی از پرمخاطب‌ترین آثار بود و بیش از 15 هزار نسخه از آن به فروش رسید.

 

منبع: مهر

 

«نورالدین پسر ایران» پرتیراژترین کتاب چهار ماهه نخست سال جاری

کتاب «نورالدین پسر ایران» با 20 بار تجدید چاپ در صدر کتاب‌های پر تیراژ چهار ماه ابتدای سال 91 قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اطلاعات موسسه خانه کتاب نشان می دهد که در 4 ماهه نخست سال جاری 18 هزار و 796 عنوان کتاب منتشر شده و کتاب «نورالدین پسر ایران» با 20 بار تجدید چاپ در صدر کتاب های پر تیراژ قرار دارد.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که به نسبت آمار مشابه در سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

در چهار ماه نخست سال 1391 بیشترین تعداد کتاب ها به ترتیب در موضوع : علوم عملی(3هزار و 130 عنوان)، کودک و نوجوان (3 هزار و 45 عنوان)، دین (3 هزار و31 عنوان)، ادبیات (2 هزار و 449عنوان )، علوم اجتماعی( یک هزار و 951 عنوان) و تاریخ و جغرافیا (یک هزار و 309 عنوان) بوده است.

همچنین بیشترین افزایش نسبت به سال گذشته در رده های کمک درسی 28% ، علوم طبیعی و ریاضیات 18% و علوم اجتماعی 14% بوده است.

بر اساس این گزارش، تعداد شمارگان کل در 4 ماهه نخست سال جاری،49 میلیون و 210 هزار و 384 و تعداد شمارگان متوسط نیز برابر با 638/2 بوده است.

در سال 1391 بیشترین شمارگان با11 میلیون و 912 هزار و 60 نسخه به موضوع کودک و نوجوان و پس از آن کتابهای دین با 10 میلیون و 675 هزار و 700 نسخه اختصاص دارد و موضوع علوم عملی با 5 میلیون و 683 هزار و 660 نسخه و موضوع ادبیات با 4 میلیون و 105 هزار 620 نسخه و موضوع علوم اجتماعی با 4میلیون و 76 هزار و 370 نسخه و موضوع کمک درسی با 3 میلیون و 197 هزار و 150 در مراحل بعدی قرار دارند.

در چهار ماه نخست سال 1391 نسبت به سال گذشته بیشترین کاهش شمارگانِ کل در موضوع زبان بوده است. شمارگان کل کتابهای این رده­ 20 درصد و میانگین شمارگان کتابهای رده دین 18 درصد و کلیات نیز 15 درصد کاهش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که کتابهای تألیفی نه درصد افزایش و کتابهای ترجمه شده سیزده درصد کاهش داشته و کتاب‌های چاپ اول 8 درصد افزایش رشد داشته و کتابهای چاپ مجدد نیز 1 درصد کاهش رشد داشته است.

همچنین در طی چهار ماه نخست امسال 306 عنوان کتاب بیش از یک بار به چاپ رسیدهاند و این کتاب ها از سوی ازسوی 2790 ناشر منتشر شده است.

 

منبع: فارس 

 کتاب مفاتیح الحیات برای پنجاه و چهارمین بار تجدید چاپ شد







استقبال وسیع مردم از کتاب مفاتیح الحیات اثر آیت الله جوادی آملی این کتاب ارزشمند را به چاپ پنجاه و چهارم رساند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدمرتضی اسماعیلی طبا با اعلام این خبر اظهار داشت: کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات از آثار گرانقدر حضرت آیت الله جوادی آملی پیش از این در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد و یکی از پرمخاطب‌ترن آثار نمایشگاه بود، در فاصله زمانی سه ماهه 54 بار تجدید چاپ شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: تاکنون 270 هزار جلد از این کتاب ارزشمند به فروش رسیده و 35 هزار جلد نیز پیش فروش شده است.
وی به محتوای این کتاب اشاره کرد و ابراز داشت: محتوای این کتاب مانند سایر آثار حضرت استاد برگرفته از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) با پنج سرفصل اصلی تعامل انسان با خود ، همنوعان ، نظام ، حیوانات و نحوه تعامل با طبیعت است.
اسماعیلی طبا عنوان کرد: استقبال گسترده از کتاب مفاتیح الحیات علیرغم گرانی کاغذ، نشان دهنده این مطلب است که اگر کتابی با توجه به نیاز جامعه توسط کارشناسی آگاه تالیف شود تا چه حد مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.
این اثر ارزشمند در 780 صفحه و با قیمت 14500تومان از سوی انتشارات اسراء منتشر شده است.

منبع: +

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود