کد خبر: 2903

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 947

طلوع خورشید، سال شمار زندگانی امام خمینی منتشر شد

چکیده: سال شمار زندگانی حضرت امام با عنوان؛  کتاب طلوع خورشید، به قلم علی اکبر ذاکری از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.       کتاب طلوع خورشید، سال شمار زندگانی راد مرد الهی؛ مجدد قرن، امام خمینی قدس […]

چکیده:

سال شمار زندگانی حضرت امام با عنوان؛  کتاب طلوع خورشید، به قلم علی اکبر ذاکری از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد. 
 

 

 کتاب طلوع خورشید، سال شمار زندگانی راد مرد الهی؛ مجدد قرن، امام خمینی قدس سره از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که برابر نگاشته ها، اسناد و خاطره ها ارائه شده است؛ در این سال شمار، در هر مقطعی نکته های مهم سیاسی و اجتماعی آن زمان در اختیار خواننده قرار می گیرد.



در این مجموعه خوانندگان با تلاش های خستگی ناپذیر امام خمینی در راه اسلام آشنا می شوند و از نکات و تذکرات و توصیه های ایشان در زمینه های مختلف درس می آموزند، از توجه به خانواده و فرزندان گرفته و دقت در تحصیل آن ها به ویژه شیوه تحصیل فرزندش احمد آقا و سفارش های لازم به وی و توجه به فقرا و مساکین و اهتمام به وحدت و جلوگیری از هر گونه اختلاف و دو دستگی، تا برآوردن نیاز مالی و تبلیغاتی مبارزان و اهتمام به نسل جوان و تیزبینی در حوادث مهم و خطر ساز سیاسی و تصمیم گیری به موقع در حوادث و جریانات انقلاب اسلامی.



درباره انقلاب اسلامی روز شمارهای متعددی نوشته شده ولی در شرح حال امام چنین کاری تاکنون به این گستردگی انجام نگرفته است.



عناوین این کتاب در هفده فصل سامان یافته است؛ «از تولد تا تحصیل در قم»، «شاهد مبارزات علما»، «امام در مسند تدریس»، «دوران مبارزه علنی امام خمینی»، «حمله به فیضیه و اعتراض شدید امام و مردم»، «دست گیری امام و اعتراض مردم و علما به آن»، «تبعید امام به ترکیه و نجف»، «مبارزه در اوج خفقان»، «مخالفت با اقدامات شاه و حزب رستاخیز»، «یورش به فیضیه و قیام 19 دی قم»، «شتاب نهضت»، «امام در پاریس»، «اوج انقلاب و تشکیل دولت نظامی»، «راه پیمایی عظیم تاسوعا و عاشورا و شکست دولت نظامی»، «نخست وزیری بختیار»، «تشکیل شورای انقلاب و فرار شاه» و «بازگشت امام و پیروزی انقلاب اسلامی» عناوین فصل‌های این کتاب است.



در بخشی از فصل اول این کتاب درباره امام رضوان‌الله علیه می‌خوانید: «این جوان سرزنده و با نشاط با ورود به قم به دیدار علمای شهر رفته و سیره عملی آن ها را مورد مطالعه قرار می دهد.

امام خمینی، در دیداری در سال 1364ش با طلاب حوزه علمیه قم، تهران و دیگر شهرستان ها، آنان را به ساده زیستی دعوت کرده و از ساده زیستی علمای قم در آغاز ورودش به این شهر سخن گفته و نمونه عینی نشان داده است:

(شاید آقایان کمی شان یادشان باشد، در آن وقتی که ما اوایلی که آمدیم قم، که در آن جا چه اشخاصی بودند. شخص اول قم، در جهت زهد و تقوا و این ها، مرحوم آشیخ ابوالقاسم قمی، مرحوم آشیخ مهدی و عده دیگری و شخص نافذ آن جا و متقی، مرحوم آمیرزا سید محمد برقعی و مرحوم آمیرزا محمد ارباب. همه این ها را من منزل هایشان رفتم. این که ریاست صوری مردم را داشت و ریاست معنوی هم داشت با آن که زاهد بود، در زندگی مشابه بودند. مرحوم آشیخ ابوالقاسم، من گمان ندارم هیچ طلبه ای مثل او بود. زندگی اش یک زندگی بود مثل سایرطلبه ها. اگر کمتر نبود، بهتر نبود، مرحوم آمیرزا محمد ارباب، که من رفتم مکرر منزلشان، یک منزلی داشت دو سه تا اتاق داشت، خیلی ساده، بسیار ساده. مرحوم آشیخ مهدی همین طور. سایرین هم همین طور. عده هم زیاد بودند آن وقت. وقتی انسان در آن محیط واقع می شد که این ها را می دید، همین دیدن این ها برای انسان یک درسی بود. وضع زندگی آن ها برای انسان یک وضعی بود، درس بود برای انسان، عبرت بود.)



این دیدگاه و این دیدارها نشان می دهد طلبه جوان تازه وارد، در پی کسب حقیقت و اسوه تقوا بوده است. گویا آقا میرزا محمد ارباب، بیشتر از دیگران او را جذب کرده و از محضرش استفاده معنوی برده است.»



کتاب طلوع خورشید به قلم علی اکبر ذاکری در سال1391 با شمارگان 1200 نسخه در 832 صفحه با قیمت 17000 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود