کد خبر: 3276

تاریخ انتشار: 1391-01-29 - 15:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- دیدگاه های نظری / مسائل نظری
0
بازدیدها: 1 273

محمد جواد لاریجانی:جریانی که درایران‌ بدل شیعی سلفی‌گری است

چکیده: در ایران، جریان سلفی زمینه ندارد و لذا یک بدل شیعی برای ان درست کرده اند این همان جریان انحرافی است که به ظاهر مدعی انقلابی بودن، طرفدار ولایت بوده است اما، ولایت که می گویند، یعنی باید فقط […]

چکیده:

در ایران، جریان سلفی زمینه ندارد و لذا یک بدل شیعی برای ان درست کرده اند این همان جریان انحرافی است که به ظاهر مدعی انقلابی بودن، طرفدار ولایت بوده است اما، ولایت که می گویند، یعنی باید فقط مرید امام زمان (عج) باشیم و ولایت فقیه برای این مریدی ضروری نیست و اسلام زیادی خوب است. 

 

به گزارش خبرآنلاین دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در همایش سراسری روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درباره ریشه‌های خصومت غرب علیه جمهوری اسلامی و تبیین سیاست نظام در تعاملات بین المللی، به ویژه در حوزه حقوق بشر سخن گفت.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در مکتب اهل بیت علیهم السلام، دین اسلام راه عمل در هر برهه و برای همه بشریت است. و اسلام مخصوص آنچه به حوزه خصوصی زندگی معروف شده نیست بلکه فضای کامل زندگی انسان را تحت تأثیر خود دارد چه خصوصی و چه عمومی. و اسلام برای "اقامه" است و اقامه دین بدون بنای حکومت مشروع امکان پذیر نیست. لذا دغدغه مشروعیت از ضروریات عملی هر مسلمان است یعنی همواره مسلمان باید از خود بپرسد که آیا قبول سیطره این حکومت مشروع است یا نه؟
وی در ادامه سخنانش گفت: استراتژی استحاله داخلی غرب در فاز فعلی مبتنی در به کار گیری یک پوشش -Cover letter - فریبنده و با به کارگیری جذبه دینی و علقه معنوی مردم ما است. روشن تر بگویم در کشورهای عربی و اسلامی هم، غرب به ناتوانی سکولارها در مقابله با نهضت اسلامی واقف است. لذا جریان سلفی تند خویی را با دلارهای عربستان و امارات و قطر حمایت می‌کنند که ظاهر فریبنده تبعیت از شرع دارند.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در نظر غرب سلفی‌ها می‌توانند جوانان فداکار و مجاهد را جذب نمایند و قدرت را به دست آورند سپس در فاصله نه چندان زیاد مردم از ناتوانی آنان در اداره کشور به ستوه می‌آیند - مانند طالبان در افغانستان - و کار به دست سکولارهای غربی می‌افتد در حالیکه نهضت اسلامی هم کاملا منزوی شده است. سلفی و طالبان‌ها و القاعده و امثال اینها نقش جاده صاف کن برای سیطره غرب و حذف خشن و فیزیکی مخالفین غرب صهیونی را دارند.
وی افزود: اما در ایران، جریان سلفی زمینه ندارد و لذا یک بدل شیعی برای ان درست کرده اند این همان جریان انحرافی است که به ظاهر مدعی انقلابی بودن، طرفدار ولایت بوده است اما، ولایت که می گویند، یعنی باید فقط مرید امام زمان (عج) باشیم و ولایت فقیه برای این مریدی ضروری نیست و اسلام زیادی خوب است. لذا نمی تواند فعلا اجرا شود و باید صبر کرد تا حضرت خود بیاید و فکری کند. به فقه و تفکر فقاهتی اهل بیت که استدلالی و محکم است و به ثقلین متکی است توجه ندارند اما به خواب، و ادعاهای ارتباط مستقیم با امام زمان در تصمیمات خود ارجاع دارند.
محمد جواد لاریجانی گفت: به جای ادبیات روشن ساده، عمیق و بی ابهام مکتب اهل بیت، از اصطلاحات مغلق و مشکک عرفانی بهره می جویند. و برای تعریف هویت نسل فعلی تکیه بر ایران باستان و کورش به جای انقلاب اسلامی و امام (ره) دارند. جالب است که از یکسو می‌گویند در مواجه با دنیا نباید اسلام، اسلام کنیم بلکه باید در مشترکات "بشری" مانند عشق، عدالت، صداقت، صفا و امثال اینها تکیه نماییم اما بناگاه "مکتب ایرانی" مطرح می‌شود که ما را در میان مسلمانان هم منزوی می‌کنند. تا چه رسد به کل جهان. باید بدانیم که این جریان بدلی با ظاهر فوق العاده امام زمانی، صرفاً برای راه سازی سیطره خط غرب صهیونی است. میوه این شجره زقوم ضربه به تجربه ملت ما در ایجاد یک نظام مدنی سیاسی براساس فکر اسلامی و پیشرفت و توسعه آن است و میخواهد کاری که سکولارها و لیبرال های داخلی با حمایت وسیع خارجی نتوانستند انجام دهند آن را دوباره تکرار کنند. این جریان انحرافی با فتنه سال 88 هم جنس است و برای فتنه جدید طراحی شده است.

 

منبع:خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود