کد خبر: 3315

تاریخ انتشار: 1391-01-26 - 14:35

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 1 410

مجمع ناشران انقلاب اسلامی، اتاق فكر تشكيل مي دهد

چکیده: عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامي با اشاره به اين كه این مجمع سال گذشته توانسته ارتباط با ناشران را تقويت كند گفت: اكنون تعداد‌ اعضاي مجمع 5 برابر شده که باعث قدرت تحليل و برنامه‌ريزي دقيق مي‌شود. […]

چکیده:

عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامي با اشاره به اين كه این مجمع سال گذشته توانسته ارتباط با ناشران را تقويت كند گفت: اكنون تعداد‌ اعضاي مجمع 5 برابر شده که باعث قدرت تحليل و برنامه‌ريزي دقيق مي‌شود. يكي از اين موارد تشكيل اتاق فكر است که به صورت رسمي مي‌توان از آ‌ن به عنوان اتاق فكر حوزه نشر ياد كرد.

بيش از 120 ناشر و 400 نويسنده معتبر در بیست‌وپنجمین نمايشگاه بین‌الملل کتاب تهران به مخاطبان معرفی می‌شوند/سامانه كارشناسي كتاب راه‌اندازی می‌شود و راديو كتاب يكي از طرح‌هاي در حال پیگیری مجمع ناشران انقلاب است/شركت توزيع کتاب وابسته به مجمع ناشران انقلاب با نام «ترنج» استقلال مالي و اجرايي دارد و به فعاليت خواهد پرداخت _

 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) ميثم نيلي در نشست خبري اعضاي مجمع ناشران انقلاب اسلامي که امروز (26 فروردین) برگزار شد اظهار کرد: اكنون با شرايط دشواري در حوزه نشر روبه‌رو‌ هستيم. مجمع ناشران با توجه به مسير عقلاني و منطقي كه در يك سال گذشته طي كرده توانسته به ساختار مناسب با سازماني اجرايي دست يابد و سامانه‌ كارشناسي خود را تشكيل دهد.

وي با تاكيد بر اين‌ كه هدف مجمع ناشران انقلاب برطرف كردن خلاء‌هاي موجود در ترويج و توزيع کتاب است افزود: بر اساس برنامه‌هاي سال گذشته توانستيم در حوزه توزيع به معني عرضه منطقي و گسترده، شبكه محصولات فرهنگي را با محوريت كتاب به خارج از مرز‌هاي كشور سوق دهيم و در حوزه ترويج كتاب نيز سايتي به نام «شيرازه» را راه‌اندازي كنيم كه امور مربوط به رسانه را در حوزه كتاب و نشر سامان مي‌دهد.

نيلي با اشاره به اين مطلب كه مجمع ناشران انقلاب اسلامي در سال گذشته توانسته ارتباط با ناشران را تقويت كند گفت: اكنون تعداد‌ اعضاي مجمع 5 برابر شده است كه اين امر، باعث قدرت تحليل و برنامه‌ريزي دقيق و علمي‌تر شدن كار‌ها مي‌شود. يكي از اين موارد تشكيل اتاق فكري بود كه مورد توجه تصميم گيريان حوزه نشر قرار گرفت كه به صورت رسمي مي‌توان از آ‌ن به عنوان اتاق فكر مجمع ناشران ياد كرد.

وي ادامه داد: در اين مجمع تقويت اتصال بين ناشران جدي گرفته شد و جلسات همفكري براي رفع معضلات نشر ايجاد شد كه اين اهداف امسال هم دنبال خواهد شد و در زمينه زيرساخت‌هاي حوزه نشر،‌ آناليز موقعيت توزيع و ترويج كتاب، كارشناسي مسايل فرهنگي كتاب و بررسي مسایل فرهنگي و موضوعي كتاب را دنبال مي‌كنيم كه اكنون نيز بستر‌هاي لازم نرم‌افزاري در اين زمینه تهیه شده اند.

نيلي افزود: مجمع ناشران انقلاب در سال گذشته با اهتمام اعضاي هيات مديره و كارشناسان نشر و افراد با تجربه جلسات مفصلي در حوزه توزيع برگزار كرد كه اكنون شاهد شركت توزيعي وابسته به مجمع ناشران هستيم كه استقلال مالي و اجرايي دارد و تحت نام «ترنج» به فعاليت خواهد پرداخت. راديو كتاب نيز يكي ديگر از طرح‌هاي اين مجمع براي معرفي بهتر كتاب به مخاطبان در جامعه است كه در حال پيگيري آن و مذاكره با معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران هستيم.

وي ادامه داد: در امور تلويزيوني نيز مجمع در صدد ايجاد يك مركز رسانه‌اي تخصصي نشر به عنوان عامل محرك و معنوي در حوزه نشر و تبليغات كتاب و امور ترويجي است.

نيلي با اعلام ايجاد سامانه كارشناسي كتاب و راه‌اندازي آن در بيست‌و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: كتاب پيش نياز فرهنگي ما در تمام حوزه‌هاست كه بر اساس كار‌هاي صورت گرفته توسط تيم‌هاي کارشناسی مجمع درحال راه‌اندازي اين سامانه هستيم كه نخستين خروجي آن در نمايشگاه امسال عرضه مي‌شود.

وي افزود: يكي از مشكلات انتخاب بهترين كتاب براي مخاطبان است كه در نمايشگاه با 60 هزار عنوان روبه رو مي‌شوند و تصميم گيري براي انتخاب كتاب مناسب را سخت مي‌كند. به همين دليل بيش از 120 ناشر و 400 نويسنده به صورت جزوه به مخاطبان در نمايشگاه معرفی مي‌شوند كه كار بر روي اين بسته ترويجي همچنان ادامه دارد.

نيلي گفت: از ديگر كار‌هاي مجمع ناشران انقلاب ارتباط با مسوولان حوره نشر از جمله مجموعه‌هاي صنفي و فرهنگي در عرصه نشر است تا باعث ارتقا و بهبود وضعيت ناشران و نويسندگان شود. در اين جلسات مشكلات مطرح و درباره آن‌ها به بحث و تبادل نظر خواهيم پرداخت. براي نمايش كتاب‌ها و كارنامه نشر كشور نيز اطلاعات با كمك معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحت عنوان كارنامه نشر كشور در سالن ياس در بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در اختيار مخاطبان قرار داده خواهد شد.

 

منبع:ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود