کد خبر: 3316

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 968

ترور یک عالم شيعه در نزديکي حرم حضرت زينب(س)

چکیده: امام جماعت یکی از حوزه های علمیه در نزدیکی بارگاه حضرت زینب (س) در دمشق دیشب در حمله گروههای وهابی تروریست به شهادت رسید. بی ثبات کردن منطقه ای که حرم حضرت زینب (س) در آن قرار دارد و سالانه […]

چکیده:

امام جماعت یکی از حوزه های علمیه در نزدیکی بارگاه حضرت زینب (س) در دمشق دیشب در حمله گروههای وهابی تروریست به شهادت رسید. بی ثبات کردن منطقه ای که حرم حضرت زینب (س) در آن قرار دارد و سالانه پذیرای بیش از دو میلیون زائر است از اهداف وهابی‌ها در ترور این روحانی شیعی است.

 

پایگاه اینترنتی خبری نهرین عراق با اعلام این خبر افزود : افراد مسلح تروریست در ادامه ترورهای طائفه ای در سوریه و در تلاش برای بی ثبات کردن منطقه حضرت زینب ( س) که بخشی از استان ریف دمشق محسوب می شود ، سید محمد علی ناصر علوی امام جماعت حسینیه حوزه علمیه زینبیه را در این منطقه ترور کردند .

افراد نزدیک به سید ناصر علوی گفتند :« قاتلان در نزدیکی خانه علوی دیروز کمین کرده بودند و پس از پایان نماز مغرب و عشاء به هنگام بازگشت به خانه ، او را از نزدیک با گلوله هدف قرار دادند و وی در مقابل چشمان همسر و فرزندانش به شهادت رسید».

پس از انتشار خبر شهادت سید محمد علی ناصر علوی ، مردم خشمگین در منطقه الحجیره نزدیک محله حضرت زینب (س) به خیابانها آمدند و جنایت تروریستهای وهابی را در حمله به روحانیون و تلاش برای بی ثبات کردن این محله محکوم کردند .

در این محله ملیتهای مختلف عربی و مسلمان و آوارگان فلسطینی و شهروندان سوری زندگی می کنند.
عراقیها بیشترین ملیت عربی را در منطقه حضرت زینب (س) تشکیل می دهند که در آن سکونت دارند و در حوزه های علمیه تحصیل می کنند. حرم حضرت زینب (س) در نزدیکی این منطقه قرار دارد.

شماری از روحانیون وهابی در عربستان به تازگی فتوای منفجر کردن و تخریب حرم حضرت زینب ( س) را صادر کرده‌اند همچنانکه گروههای وهابی مسلح در عراق وابسته به القاعده و هواداران رژیم بعثی صدام حرمهای حضرت امام هادی (ع) و امام حسن عسکری(ع) را در فوریه سال 2005میلادی منفجر کردند .

شهید سید ناصر علوی از متولدین منطقه حضرت زینب(س) و افغانی تبار بود و در کمک رسانی به خانواده های مهاجر آسیب دیده عراقی و فلسطینی و مهاجران شهر حمص فعال بود.

شماری از سوریهای ساکن حمص به علت اقدامات گروههای مسلح افراطی به منطقه حضرت زینب(س) در ریف دمشق مهاجرت کرده‌اند.

وی امام جماعت « حسینیه حوزه علمیه حضرت زینب(س)» بود که نخستین حوزه علمیه تأسیس شده در سوریه در سال 1970میلادی است .شهید آیت الله سید حسن شیرازی آن را تأسیس کرده بود.

نیروهای اطلاعاتی صدام شهید شیرازی را در سال 1979به علت دفاع از ملت عراق و افشای جنایات حزب بعث در عراق در لبنان ترور کردند .

سازمانهای امنیتی سوری تدابیر امنیتی شدیدی را برای تعقیب هسته‌های تروریستی وهابی که به این منطقه نفوذ کرده اند اتخاذ کرده اند.

این منطقه دارای اهمیت دینی زیادی است و از نظر گردشگری مذهبی نیز بسیار مهم تلقی می شود.
سالانه بیش از دو میلیون زائر از ملیتهای مختلف سعودی ، بحرینی ، عراقی ، لبنانی ، ایرانی ، افغانی ، پاکستانی ، هندی و ملیتهای دیگر برای زیارت به دمشق سفر می کنند .

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود