کد خبر: 3339

تاریخ انتشار: 1391-01-23 - 07:45

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / لینکستان (مطالب دیگران) / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 1 312

حکمت نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتشر شد

چکیده: کتاب" حکمت نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)" به قلم آیت الله محمد محمدی ری شهری در موضوع مجموعه احادیث شیعه‎ی با روایات حضرت عبدالظیم حسنی (ع) از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برای نوبت اول […]

چکیده:

کتاب" حکمت نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)" به قلم آیت الله محمد محمدی ری شهری در موضوع مجموعه احادیث شیعه‎ی با روایات حضرت عبدالظیم حسنی (ع) از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برای نوبت اول درسال 90 منتشر شده است.

 

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) راوی بخشی از حکمتهای خاندان رسالت و امامت است. این مجموعه که بدین مناسبت حکمت نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نامیده شده شامل شناخت نامه عبدالعظیم(ع) و یکصد حکمت از سخنان حکیمانه‏ای است که بی واسطه یا باواسطه توسط ایشان از اهل بیت(ع) روایت شده است.

نویسنده کتاب از مجموعه آثار منتشر شده کنگره حضرت عبدالعظیم (ع) در نگارش این کتاب بهره برده است. به جز یک روایت ، متن همه روایاتی که در این حکمت نامه آمده و نیز ترجمه آنها برگرفته از مسند حضرت عبدالظیم حسنی(ع) است که پس از مصدریابی توسط پژوهشکده علوم و معارف حدیث با نظمی نوین در پنج فصل ارایه شده است.

کار اصلی نویسنده در این کتاب شرح اکثر احادیث آن است و نکته قابل توجه در این باره این است که در بسیاری از موارد ، پیوند سخنان حکیمانه پیامبر و اهل بیت(ع) با قرآن کریم مشخص گردیده است. اگر هم سخنان دیگر آن بزرگواران نیز بر همین منوال شرح داده شوند معلوم می‏شود که رهنمودهای آنان چیزی جز تفسیر قرآن و شرح پیامها، اشارات و لطایف این کتاب آسمانی نیست.

در این کتاب سند کامل روایات، همراه با متن عربی آنها آمده تا معلوم شود که حضرت عبدالعظیم(ع) در چه نقطه‏ای از سند قرار گرفته اند. البته در مواردی که روایتی به منظور شرح دادن آن تقطیع شده باشد درپانوشت به متن کامل آن در فصل پنجم ارجاع شده است.

این مجموعه پس از پیشگفتار نویسنده در پنج فصل حکمتهای اعتقادی، حکمتهای عبادی، محاسن اخلاق و رفتار، بدهای اخلاق و رفتار و حکمتهای جامع گردآوری شده است.

در قسمتی از این کتاب در حکمت برابری زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) با زیارت امام حسین (ع) آمده است: برابری فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) با زیارت سالار شهیدان-هرجند در شرایط ویژه- بی تردید بدون حکمت نیست. شاید نتوان به حکمت آن پی برد لیکن رمز و راز این فضیلت بزرگ را باید در شخصیت علمی، عملی و جهادی آن بزرگوار جستجو کرد.

این کتاب در339 صفحه و شمارگان هزار نسخه و با قیمت 6000 تومان از سوی انتشارات دارالحدیث قم برای نوبت اول، سال گذشته روانه بازار نشر شده است.

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود