کد خبر: 3333

تاریخ انتشار: 1391-01-21 - 15:59

نسخه چاپی | دسته بندی: بایسته های فرهنگ / لینکستان (مطالب دیگران)
0
بازدیدها: 2 159

آیت الله جوادی آملی:کسی که دائم به یاد خانه آخرت است گناه نمی‌کند

چکیده: حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: کسی که مسافر است بیشتر به یاد خانه است نه مسافرخانه و کسی که دائما به یاد خانه باشد آن را خراب نمی کند. کسی که دائما به یاد آخرت باشد گناه و خطیئه ای ندارد. […]

چکیده:

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: کسی که مسافر است بیشتر به یاد خانه است نه مسافرخانه و کسی که دائما به یاد خانه باشد آن را خراب نمی کند. کسی که دائما به یاد آخرت باشد گناه و خطیئه ای ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه به ادامه تفسیر سوره مبارکه شعراء در مسجد اعظم قم پرداخت.

این استاد تفسیر حوزه علمیه گفت: مخلَص با مخلِص تفاوت دارد. خداوند از میان مخلِصین عده ای را برچین می کند که مخلَص نامیده می شوند. در میان مخلَصین هم عده ای دارای جایزه ویژه ای هستند که آیه شریفه «إنا أخلصناهم بخالصة» به آن اشاره دارد. سؤال می شود که خالصه چیست؟ در جواب «ذکری الدار/یاد آخرت» می آید.

وی افزود: برخی از انسان ها که مخلِص هستند گاهی به یاد آخرت هستند. ولی این افراد که به جایزه ویژه نائل شده اند همیشه در یاد آخرتند. کسی که مسافر است بیشتر به یاد خانه است نه مسافرخانه و کسی که دائما به یاد خانه باشد آن را خراب نمی کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیه شریفه «و الذی أطمع أن یغفر لی خطیئتی یوم الدین» که از قول حضرت ابراهیم علیه السلام بیان شده است خاطر نشان کرد: ایشان مخلِص و مخلَص هستند و طبق آیات شریفه در میان مخلصین هم دارای جایزه ویژه ای هستند. کسی که دائما به یاد آخرت باشد گناه و خطیئه ای ندارد اما ایشان امور مباه مثل خوابیدن را هم احیانا خطیئه حساب کرده و به خاطر آن طلب مغفرت می کنند.

این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «رب هب لی حکما و ألحقنی بالصالحین» گفت: طبق روایات مراد از صالحین اهل بیت علیهم السلام هستند. با توجه به آیه شریفه «وإنه فی الآخرة لمن الصالحین»، حضرت ابراهیم در قیامت به اهل بیت علیهم السلام ملحق می شود. ببینید اهل بیت علیهم السلام چه مقامی دارند که حضرت ابراهیم علیه السلام که از انبیای اولوالعزم است باید در قیامت به ایشان ملحق شود./

 

منبع:رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود