کد خبر: 3392

تاریخ انتشار: 1391-01-20 - 20:41

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اقتصاد / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 324

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد: 8 دلیل رد بی‌سابقه کلیات لایحه بودجه 91 در تلفیق

چکیده: پس از رد شدن کلیات لایحه ،بودجه به صحن مجلس برای بررسی ارائه می‌شود و در اولین جلسه مجلس 5 نماینده مخالف و 5 نماینده موافق و نماینده کمیسیون تلفیق صحبت می‌کنند و اگر نمایندگان مجلس در صحن مجلس […]

چکیده:

پس از رد شدن کلیات لایحه ،بودجه به صحن مجلس برای بررسی ارائه می‌شود و در اولین جلسه مجلس 5 نماینده مخالف و 5 نماینده موافق و نماینده کمیسیون تلفیق صحبت می‌کنند و اگر نمایندگان مجلس در صحن مجلس به نظر کمیسیون تلفیق رای مثبت دادند یعنی کلیات را دوباره رد کردند آن را به دولت برگشت داده و باید دولت لایحه جدیدی برای بودجه 91 ارائه کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کلیات لایحه بودجه 91 در کمیسیون تلفیق به 8 دلیل رد شد.

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با فارس، درمورد دلایل رد کلیات لایحه بودجه 91 در کمیسیون تلفیق افزود: کلیات لایحه بودجه 91 بعد از 5 جلسه بررسی با 19 رای مخالف، 15 رای موافق و یک رای ممتنع رد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: پس از رد شدن کلیات لایحه ،بودجه به صحن مجلس برای بررسی ارائه می‌شود و در اولین جلسه مجلس 5 نماینده مخالف و 5 نماینده موافق و نماینده کمیسیون تلفیق صحبت می‌کنند و اگر نمایندگان مجلس در صحن مجلس به نظر کمیسیون تلفیق رای مثبت دادند یعنی کلیات را دوباره رد کردند آن را به دولت برگشت داده و باید دولت لایحه جدیدی برای بودجه 91 ارائه کنند.

وی افزود: اما اگر احیانا نمایندگان مردم در صحن مجلس رای مخالف تلفیق بدهند لایحه بودجه برای بررسی دوباره کلیات و جزئیات وارد کمیسیون تلفیق می‌شود که اگر کمیسیون تلفیق دوباره رای داد بررسی ادامه بودجه انجام می‌شود و اگر دوباره رد شد برای بار دوم به صحن مجلس می‌رود.

نماینده بجنورد در مورد دلایل نمایندگان در رد کلیات لایحه بودجه که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد گفت: یکی به دلیل اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه نیامده بود، دوم نرخ ارز در لایحه معلوم نبود، سوم به دلیل اینکه درآمدهای لایحه واقعی نبود ، چهارم سقف بودجه مشخص نبود، پنجم میزان انتشار اوراق مشارکت مشخص نبود و ششم به دلیل اینکه توزیع بودجه بر اساس شاخص‌های کلان مورد اعتراض نمایندگان مخالف کلیات لایحه بودجه قرار داشت.

وی افزود: دلیل هفتم اینکه تعداد زیادی طرح جدید با نظرات خاص در لایحه بودجه دولت آورده شده بود که نمایندگان با آن مخالف بودند.

ثروتی در باره دلیل هشتم ادامه داد: برخی از مواد لایحه بودجه بر خلاف مواد قانون برنامه پنجم مانند ماده 180 بود و همچنین با 4 ماده دیگر قانون برنامه پنجم مغایرت داشت و جدول مصرف ارزی در پیوست لایحه بودجه وجود نداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: یک سری احکام جدید در لایحه بودجه 91 آمده است که مخالف قوانین برنامه پنجم، قانون هدفمندی یارانه‌ها و قانون مدیریت خدمات کشوری بوده است.

وی تاکید کرد: از 54 عضو کمیسیون تلفیق 35 نفر حضور داشتند که 19 رای مخالف 15 موافق و یک ممتنع داده شده و بقیه غایب بودند.

وی در مورد اینکه چرا این همه نماینده از کمیسیون تلفیق غایب بودند و آیا اینکه امور مملکت و بودجه برای آنها مهم نیست گفت: برخی از نمایندگان دور دومی انتخابات بودند اما بر اساس قانون جلسه‌ تلفیق با حضور حداقل 28 نفر یعنی 50 درصد بعلاوه یک نفر رسمیت پیدا می‌کند.

ثروتی گفت: پیشنهاد دولت در طرح‌های عمرانی واقعی نبوده است.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود