کد خبر: 3390

تاریخ انتشار: 1391-01-20 - 11:48

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 403

سوریه به دنبال میزبانی از مخالفان عربستان سعودی

چکیده: گام دولت سوریه برای میزبانی از مخالفان عربستان سعودی در رسانه های دولتی خود مانند مصاحبه تلویزیونی و تلفنی با "فواد ابراهیم" مخالف معروف سعودی، نشانه امکان انتقال فعالیت های آنها از رسانه ها […]

چکیده:

گام دولت سوریه برای میزبانی از مخالفان عربستان سعودی در رسانه های دولتی خود مانند مصاحبه تلویزیونی و تلفنی با "فواد ابراهیم" مخالف معروف سعودی، نشانه امکان انتقال فعالیت های آنها از رسانه ها به خاک سوریه است.

 

برخی از ناظران سیاسی گفته اند اقدام رسانه های دولتی سوریه برای دادن تریبون به مخالفان سیاسی دولت عربستان سعودی می تواند مقدمه ای برای انتقال فعالیت های این مخالفان به خاک سوریه باشد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، هم اکنون رسانه های دولتی سوریه به شدت به پوشش تظاهرات و اقدامات مخالفان در عربستان سعودی و تحولات انقلاب بحرین می پردازند.

دولت سوریه قبل از این در برابر تحولات عربستان سعودی سکوت و در انقلاب بحرین نیز از دولت این کشور حمایت می کرد اما با حمایت های ریاض و منامه از مخالفان در سوریه، دمشق سیاست خود را در این باره تغییر داد.

سایت خبری "سیریابولتیک" سوریه به نقل منابعی که نامی از آنها نبرد نوشت: " گام دولت سوریه برای میزبانی از مخالفان عربستان سعودی در رسانه های دولتی خود مانند مصاحبه تلویزیونی و تلفنی با "فواد ابراهیم" مخالف معروف سعودی، نشانه امکان انتقال فعالیت های آنها از رسانه ها به خاک سوریه است."

این ناظران می گویند حضور مخالفان سیاسی عربستان سعودی در رسانه های دولتی سوریه نشان دهنده عمق بحران در روابط میان سوریه و عربستان سعودی است.

رسانه های رسمی و دولتی سوریه از مخالفان سرشناس دولت عربستان سعودی مقیم اروپا دعوت می کند تا با حضور در برنامه های زنده خود درباره بحران سوریه، تحولات خاورمیانه و عربستان سعودی اظهار نظر کنند.

این ناظران گفته اند که گام رسانه های دولتی دمشق برای میزبانی از مخالفان عربستان سعودی پس از دعوت ریاض برای مسلح کردن مخالفان در سوریه صورت گرفت.

عربستان سعودی با دو طیف از مخالفان روبه رو است. نخست فعالان اقلیت شیعه در شرق عربستان سعودی هستند که برای کسب حقوق مساوی با شهروند سنی این کشور تلاش می کنند.

طیف دوم مخالفان نیز معترضین و مطالبه کنندگان اصلاحات سیاسی و اجتماعی هستند که برای تغییرات دموکراتیک در ساختار حکومت ریاض، فعالیت می کنند.

هم اکنون رسانه های رسمی و غیررسمی عربستان سعودی نیز به شدت از مخالفان دولت سوریه و اعتراضات در این کشور، حمایت می کنند.

 

منبع:عصرایران 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود