کد خبر: 3456

تاریخ انتشار: 1391-01-19 - 00:23

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 2 633

دختر امام موسی​صدر: امیدوارم پدرم را در مناطقی که تحت سیطره دولت انتقالی لیبی نیست، بیابیم

چکیده: حورا صدر گفت: تجربه نشان می​دهد که هر خبر منفی درباره امام موسی صدر 2 تا 3 روز پس از انتشار توسط مقام دیگری تکذیب شده است.   دختر امام موسی​صدر در پاسخ به سوالی که به آخرین پیگیری از […]

چکیده:

حورا صدر گفت: تجربه نشان می​دهد که هر خبر منفی درباره امام موسی صدر 2 تا 3 روز پس از انتشار توسط مقام دیگری تکذیب شده است.

 

دختر امام موسی​صدر در پاسخ به سوالی که به آخرین پیگیری از وضعیت امام موسی صدر به خبرآنلاین گفت: طی 33 سال گذشته اخبار گوناگونی در مورد وضعیت امام موسی صدر از جانب مقامات لیبی و هم​پیمانان آنها منتشر شده است. تجربه نشان می​دهد که هر خبر منفی 2 تا 3 روز پس از انتشار توسط مقام دیگری تکذیب شده است. طبیعتا پس از سقوط قذافی به دلیل شرایط انقلابی در لیبی از این دست اخبار بیش از گذشته مطرح و با سرعتی بیشتر از گذشته تکذیب شده است.
وی همچنین در واکنش به اظهارات جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی، که پیش​تر گفته بود " دولت انتقالی لیبی درباره وضعیت امام موسی صدر به دولت لبنان اطلاعاتی داده است و برای بررسی​های پزشکی و شناسایی DNA از مسئولان دولت لبنان براس سفر به لیبی دعوت کرده است "، گفت: این خبر 12 سال پیش به شکل و نوع دیگری به نماینده آقای خاتمی و سپس به نماینده آقای احمدی​نژاد اطلاع داده شده بود و صحبت تازه​ای نیست. از این رو، از دیدگاه کارشناسی اطلاعاتی در کنار مابقی اخبار غیر مستند و یا شایعات گسترده طبقه بندی می​شود.
دختر امام موسی صدر ادامه داد: طی 15 سال گذشته هربار که به دولت لیبی ،چه در زمان حکمرانی قذافی و چه پس از آن، فشارها برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر افزایش یافته است، اینگونه قصه​ها از جانب لیبیایی​ها و دوستانشان برای منحرف نمودن افکار عمومی مطرح می​گردد. برای مثال پس از سفر اول وزیر امور خارجه لبنان به لیبی، طرف لیبیایی تعهد نمود که اطلاعات و اسناد جمع آوری شده از دفاتر قذافی، عبداله سنوسی و سیف الاسلام را در اختیار هیات لبنانی قرار دهد و لبنانی​ها نیز اخبار خود را برای تبادل نظر و بررسی کارشناسانه آنها در اختیار طرف مقابل قرار دهند.
به گفته حورا صدر، در ملاقات​هایی که صورت گرفته بود تقریبا تمام مقامات طراز اول لیبی تعهد کرده بودند که با جدیت و سرعت همکاری خود را برای یافتن محل زندان امام موسی صدر و همراهان او به کار بندند اما دوباره مانند گذشته ما شاهد دفع الوقت​ها و بی​خبری​ها بودیم تا آنکه پس از فشار دیپلماتیک بسیاراز جانب لبنان و بعضی کشورهای عربی، 20 روز پیش قرار بر این شد که وزیر امور خارجه لبنان به لیبی برود تا روند پیگیری فعال و تسریع شود؛ اما به محض تعیین تاریخ سفر برای چندمین بار می​بینیم که لیبیایی​ها با انتشار اخبار تلخ واکنش نشان می​دهند تا مسیر پیگیری را از آزادی امام موسی صدر به زمینه دیگری منحرف کنند.
وی افزود: برای ما قطعی است که 3 یا 4 روز دیگر این خبر نیز توسط خود مقامات لیبی تکذیب خواهد شد. به عنوان نمونه همین گفته را بلحاج پیشتر از این اعلام کرده بود و 3 روز بعد فرمانده نظامی طرابلس تکذیب کرد. الهومی قصه هواپیما و خلبان کشته شده را اعلام کرد که خانواده خلبان 2 روز بعد تکذیب کردند. 2 هفته پیش از متنی منتسب به خاطرات حسنی مبارک داستان​هایی در مورد سرنوشت امام مطرح شد که به فاصله 1 روز وکیل او جعلی بودن این اخبار را اعلام کرد.
حورا صدر با بیان اینکه خانواده امام موسی صدر به شنیدن این گونه اخبار و تکذیب بی درنگ آنها عادت کرده است، تاکید کرد: تاکنون هیچ خبری جمع بندی خانواده را مبنی بر حیات و زنده بودن امام در لیبی خدشه دار و متزلزل نکرده است.
گفتنی است وزیر خارجه لبنان در ابتدای هفته آتی به لیبی خواهد رفت. هدف این سفر اعمال فشار به لیبیایی​ها برای تسریع همکاری مشترک و یافتن زندان امام است. دختر امام موسی صدر گفت: همانطور که وزیر کشور لیبی قول داده بودند امیدوارم با همکاری آنها بتوانیم امام را در مناطقی که هم اکنون تحت سیطره دولت انتقالی نیست مانند بنی ولید و ارتفاعات مرزی نیجر و چاد، بیابیم

 

منبع: خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود