کد خبر: 3488

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران- دیدگاه های نظری / لینکستان (مطالب دیگران) / مسائل نظری
0
بازدیدها: 1 900

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان:"حسن عباسی" باید امتحان نهایه دهد، بعد با او گفتگو می کنیم

چکیده: حجت الاسلام غرویان در پاسخ به اظهاراتی که اخیرا از حسن عباسی منتشر شده، گفت: معتقدم در ابتدا باید از آقای عباسی و امثال ایشان امتحان بدایه و نهایه بگیریم تا بعدا در مورد مسائل دیگر با هم صحبت […]

چکیده:

حجت الاسلام غرویان در پاسخ به اظهاراتی که اخیرا از حسن عباسی منتشر شده، گفت: معتقدم در ابتدا باید از آقای عباسی و امثال ایشان امتحان بدایه و نهایه بگیریم تا بعدا در مورد مسائل دیگر با هم صحبت کنیم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، اخیرا اظهاراتی از دکتر حسن عباسی در مورد فلسفه و عرفان اسلامی منتشر شده است.(اینجا) وی در این اظهارات تصریح کرد: یک نفر بگوید این حجم چند صد هزار دقیقه ای برنامه های تلویزیونی آقای جوادی آملی در جامعه اثرش چه بوده است؟! هرکجا گفتند ما حاضریم مناظره کنیم و با همان تکنیکی که در بدایه و نهایه است ثابت می کنیم که اینها نمی توانند کاری کنند.

وی همچنین افزوده است که قطعا اگر مرحوم طباطبایی و مطهری میدانستند موضوع فلسفه ماده اولیه است هیچگاه بحث فلسفه اسلامی را مطرح نمی کردند. فلسفه اسلامی آکنده از التقاط است و نمی تواند نجات بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیة در مورد اظهارات دکتر حسن عباسی که در پایگاه خبری - تحلیلی پارسینه منتشر شده است، گفت: معتقدم در ابتدا باید از آقای عباسی و امثال ایشان امتحان بدایه و نهایه بگیریم تا مشخص شود بدایه و نهایه را اصلا می فهمند و درست معنا و تفسیر می کنند تا بعدا در مورد مسائل دیگر با هم صحبت می کنیم.

وی افزود: فکر نمی کنم که اینها بدایه و نهایه را درست فهمیده باشند و بتوانند امتحان دهند؛ کسی که اینها را نفهمیده و درست نمی تواند تفسیر کند و مراد نویسنده را بیان کند قضاوت کردن اظهارات او چه ارزشی دارد؟!

غرویان در ادامه سخنانش در مورد این سخن عباسی که امام خمینی درس صدرایی خوانده ولی از صدرایی بودن عبور کرده و صدرایی نیست، تصریح کرد: امام خمینی(ره) خودش در مکتب ملاصدرا مبانی ولایت فقیه را به دست آورد. بحث در این مورد زیاد است و فعلا در همین حد اظهار نظر می کنم که آقای عباسی در ابتدا باید امتحان نهایه دهند و بعد با او گفتگو کنیم.

 

منبع: مهر 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود