کد خبر: 3518

تاریخ انتشار: 1391-01-15 - 01:07

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 661

اعلام حمایت شیعیان مصر از اخوان ها

چکیده: "محمد الدرینی"، از بنیانگذاران حزب الغدیر تاکید کرد که این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که الشاطر و اخوان المسلمون، نبردی ریشه‌ای را علیه قاتلان و جاسوسان و دزدان در مصر آغاز کردند.     […]

چکیده:

"محمد الدرینی"، از بنیانگذاران حزب الغدیر تاکید کرد که این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که الشاطر و اخوان المسلمون، نبردی ریشه‌ای را علیه قاتلان و جاسوسان و دزدان در مصر آغاز کردند.

 

 

تابناک:
حزب شیعی "الغدیر" مصر حمایت خود را از نامزدی "خیرت الشاطر"، نامزد مورد حمایت جماعت اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حزب شیعی "الغدیر" مصر اعلام کرد که از نامزدی "خیرت الشاطر" در انتخابات ریاست جمهوری مصر حمایت می‌کند.

"محمد الدرینی"، از بنیانگذاران حزب الغدیر تاکید کرد که این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که الشاطر و اخوان المسلمون، نبردی ریشه‌ای را علیه قاتلان و جاسوسان و دزدان در مصر آغاز کردند.

این حزب اعلام کرده است که حمایتش از الشاطر بر مبانی اصول و مبادی دینی و اخلاقی و ملی استوار است.

"خیرت الشاطر"، معاون دبیرکل جماعت اخوان المسلمون مصر است که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2012 میلادی نام‌نویسی کرده است.

خیرت الشاطر سابقه‌ای طولانی در مبارزه رژیم حسنی مبارک در مصر داشت و به این علت نیز چند سال را در زندان‌های رژیم سابق مصر سپری کرده بود.

از سوی دیگر شورای عالی نظامی مصر اعلام کرد که دو حکم قضایی صادر شده در زمان حسنی مبارک علیه خیرت الشاطر را لغو کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از "عبد المنعم عبد المقصود" وکیل اخوان المسلمون اعلام کرد که تمام اتهامات وارده به خیرت الشاطر لغو شده و به این ترتیب تمام موانع پیش‌روی نامزدی الشاطر از بین رفته است. وی در زمان حسنی مبارک به اتهام اقدام علیه حاکمیت مبارک به زندان افتاده و در زمان انقلاب 25 ژانویه مردم مصر از زندان آزاد شده بود.

جماعت اخوان المسلمون مصر، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین حزب مصر و پیروز انتخابات پارلمانی این کشور روز گذشته اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری از خیرت الشاطر حمایت می‌کند. 

 

منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود