کد خبر: 3552

تاریخ انتشار: 1391-01-12 - 11:37

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 647

راهپیمایی الی بیت المقدس:درگیری،کشته ومجروح،سخنان نصرالله و هنیه

چکیده: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبان و اسماعیل هنیه نخست‌وزیر فلسطین درباره راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس سخنانی ایراد کرده و آن را بشارتی برای آزادی قدس دانستند. در راهپیمایی جهانی الی بیت […]

چکیده:

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبان و اسماعیل هنیه نخست‌وزیر فلسطین درباره راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس سخنانی ایراد کرده و آن را بشارتی برای آزادی قدس دانستند.

در راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس در اراضی اشغالی 1948، کرانه باختری و نوار غزه یک نفر کشته و 340 نفر زخمی و ده ها نفر نیز دستگیر و روانه زندان های صهیونیستی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس، سید حسن نصرالله روز گذشته در افتتاحیه مجمع حضرت زینب(س) در بیروت با اشاره به این راهپیمایی جهانی گفت: امروز روزی متعلق به فلسطین و قدس بود.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در اثناء این مراسم در ضاحیه افزود: امروز روزی از روزهای فلسطین و قدس بود و نشان داد که تمسک به مقدسات و زمین و قدس در میان مسلمانان زنده است اما اشغالگران و همراهان آنان میخواهند که ما فلسطین و مسائل آن را فراموش کنیم. ‌

وی در ادامه با اشاره به طرح اسرائیلی‌ها برای افزودن به اراضی تحت اشغال خود در کرانه باختری، تصریح کرد: این یک نوع استهزاء برای جهان عرب است!

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: امروز روز دیگری بود که درب خانه همه مسلمانان را کوبید و به آنان یادآوری کرد که همه آنها در قبال قدس و فلسطین مسوولیت دارند.

وی با اشاره به نشست سران عرب در بغداد گفت: بعد از نشست بغداد، اتحادیه عرب هر ساعتی که بگذرد و فلسطین تحت اشغال باشد از همه آنان و حکام و ارتش‌های عربی سوال خواهد شد که چرا در حالی که می‌توانستید فلسطین را ازاد کنید، اقدام نکردید!

* هنیه: حرکت راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس بشارت داد که آزادی قدس نزدیک است

نخست وزیر دولت فلسطین نیز روز گذشته ضمن اشاره به حرکت راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس در چند کشور و همه مناطق فلسطین و با تاکید بر اهمیت آن برای فلسطین افزود: این حرکت نشان داد بشارت داد که آزادی قدس نزدیک است.

وی از امت اسلامی خواست تا به این بهانه توجه ویژه‌ای به مساله قدس و آنچه در آن درباره یهودی‌سازی صورت می‌گیرد داشته باشند و تاکید کرد: همه مسلمانان و اعراب باید بر سر مساله قدس وحدت داشته باشند و با همه توان شان در جهت آزادسازی آن تلاش کنند.

هنیه همچنین به هراس اسرائیلی‌ها از این حرکت با وجود مسالمت‌آمیز بودن آن اشاره کرد و پیام محکم راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس به اسرائیلی‌ها را توقف یهودی‌سازی قدس دانست. 

 

 

به گزارش فارس، علاوه بر لبنان در بسیاری از مناطق دنیا راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس برگزار شد که در برخی از آنها از جمله نوار غزه منجر به شهادت و زخمی شدن افرادی شد.

بنابر این گزارش، در معبر قلندیا در قدس هشتاد نفر زخمی شدند و پنج نفر در شرق خان یونس در شهر عبسان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

این در حالی بود که زخمی های درگیری فلسطینیان با اسرائیلی ها در قدس به پنجاه تن که تعدادی از آنها در باب عامود و ورودی های مسجد الاقصی زخمی شدند و اسرائیلی ها ده ها نفر از معترضان در قدس و مناطق دیگر را دستگیر کرده اند که از جمله آنها «حاتم عبدالقادر» مسئول پرونده قدس در حرکت فتح دستگیر شد.

همچنین در دیگر اراضی اشغالی از جمله در حرم ابراهیمی و شهر الخلیل درگیری میان معترضان و اشغالگران رخ داد و در یکی از این درگیری ها دکتر مصطفی برغوثی از رهبران فتح در اثر اصابت گلوله گاز به سرش زخمی شد.

همچنین ده ها مجروح در اثر استشمام گاز سمی به بیمارستان رام الله منتقل شدند

این در حالی بود که تعدادی از راهپیمایان در بیت لحم در کرانه باختری و در منطقه ایرز، در ابوسلیمه و در شمال نوار غزه در اثر اصابت گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.

در همین حال در پایان راهپیمایی روز گذشته منابع پزشکی و هلال احمرفلسطین اعلام کردند که حداقل 340 نفر مجروح جهت مداوا به درمانگاه های این منطقه آورده شده بودند که حال شش نفر از انها وخیم گزارش شده است.

محمد عیاد مشاور رسانه ای رئیس هلال احمر فلسطین گفت: از میان انها 249 نفر که بخاطر تیراندازی یا گازهای سمی در درگیری های معبر قلندیا مجروح شده بودند مداوا شدند.

وی امار زخمی های بیت لحم را 38 نفر اعلام کرد و افزود: در این میان 9 نیروی هلال احمر نیز زخمی شدند و 3 امبولانس به دلیل حملات اشغالگران از کار افتادند!.

همچنین «محمود محمد زقوت» جوان 20 ساله فلسطینی در مواجهه با اشغالگران صهیونیست در شمال نوار غزه به شهادت رسید

خشونت صهیونیست ها در حالی در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و مناطق اشغالی 1948 از جمله شهر قدس رخ می داد که وزیر دولت صهیونیستی در بازدید از معبر قلندیا گفت: یک تئاتر فلسطینی در حال اجراست و ارتش بر اوضاع مسلط است. 

 

حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی در قلندیا

نیروهای رژیم اشغالگر در ایست بازرسی قلندیا با ماشین آب پاش و شلیک گلوله و گازاشک آور درحال متفرق کردن تظاهرکنندگان فلسطینی هستند.

خبرنگار العالم گزارش داد، با نزدیک شدن صدها تظاهرکننده فلسطینی به ایست بازرسی قلندیا نیروهای رژیم اشغالگر با ماشین آب پاش و شلیک گلوله و گاز اشک آور، به آنها حمله کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای رژیم اشغالگر با ماشین آب پاش، مایعی را به سوی تظاهرکنندگان می پاشند که به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی خاص و ناشناخته، بوی بسیار بدی دارد.

خبرنگار العالم گزارش داد، بوی بد این ماده به حدی است که برخی خبرنگاران مجبور شدند محل درگیری ها را ترک کنند.

خبرنگار شبکه العالم در قدس اشغالی نیز از بسته شدن همه ورودی های این شهر به دست نظامیان اشغالگر خبر داد.

از سوی دیگر خبرنگار شبکه العالم در لبنان گزارش داد، شرکت کنندگان در مراسم روز زمین و راهپیمایی به سوی قدس، حرکت خود را به سوی "قلعه الشقیف" آغاز کرده اند.

براساس این گزارش، منطقه الشقیف در جنوب لبنان، محل پیوستن مقاومت لبنان به مقاومت فلسطین است.

 

منبع:+ +

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود