کد خبر: 3593

تاریخ انتشار: 1391-01-08 - 14:13

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه
0
بازدیدها: 1 670

ارسال 300 مقاله به همایش "امام خمینی(ره) و تعلیم و تربیت اسلامی"

چکیده:   دبیر اجرایی همایش "امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی" از ارسال 300 مقاله به این همایش خبر داد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر"به نقل از خبرگزاری مهر، […]

چکیده:

  دبیر اجرایی همایش "امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی" از ارسال 300 مقاله به این همایش خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر"به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد باقری پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: یکی از ابعاد فکری امام خمینی(ره) که از بنیادی ترین رویکردهای ایشان است مقوله تعلیم و تربیت اسلامی است که همواره و در همه مراحل زندگی به آن توجه ویژه مبذول داشته است و در گونه‌های مختلف تدریس، تدوین نوشته‌ها، تالیفات، سخنرانی‌ها، نامه‌ها و... بر آن پافشاری و تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: امام(ره) بیش و پیش از آنکه سیاستمداری قاطع و انقلابی باشد به عناوین مرجعی تام، مرجعیت و زعامت دینی را معنایی تازه بخشید و مربی و معلمی نمونه بود.

باقری تصریح کرد: امام خمینی(ره) تربیت گریزی را بسیار جدی می‌شمرد و می‌فرمود گرفتاری همه ما برای این است که ما تزکیه نشده‌ایم، تربیت نشده‌ایم، عالم شده‌اند اما تربیت نشده‌اند، دانشمند شده‌اند اما تربیت نشده‌اند و این خطری است که از عالم تربیت نشده بر بشر وارد می‌شود.

دبیر اجرایی این همایش عنوان کرد: ایشان معتقد بودند که انسان تربیت نشده برای جوامع مضر است و خطرش از خطر مغول بالاتر است و آنقدر که انسان تربیت شده برای جوامع مفید است ملائکه و فرشتگان مفید نیستند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام(ره)انسان عصاره و فشرده همه موجودات و عوالم و جلوه گاه نور مقدس حق تعالی است گفت: این همایش در راستای بازشناسی بیشتر اندیشه های امام و آشناکردن نسل و جوان و دانشجویان با اندیشه‌های تربیتی امام برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی این همایش بیان کرد: نشست مقدماتی این همایش در خردادماه سال 90 در دانشگاه قم برگزار شد و مرحله دوم همایش نیز خردادماه سال جاری به صورت ملی برگزار می‌شود.

باقری ادامه داد: 300 چکیده و اصل مقاله به همایش ارسال شده که بعد از داوری اولیه حدود 95 چکیده رد شده و مابقی مورد تایید قرار گرفته است و از مقالات برتر در همایش تجلیل می شود و تعدادی از آنها قرائت خواهد شد.

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود