کد خبر: 3620

تاریخ انتشار: 1391-01-07 - 12:32

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل / حوزه علمیه
0
بازدیدها: 2 173

آبرو ريزي مفتيان سعودي و لزوم پايان سكوت علماي شيعه و سني

چکیده: خاندان سعودي همواره در صدد هستند نقش پدرخوانده مسلمانان در جهان را بازي كنند؛از همين روست كه كمك هاي مالي آنها به اقليت هاي مسلمان در اروپا و آمريكا و ساير نقاط جهان و بنا نهادن سازمان هاي […]

چکیده:

خاندان سعودي همواره در صدد هستند نقش پدرخوانده مسلمانان در جهان را بازي كنند؛از همين روست كه كمك هاي مالي آنها به اقليت هاي مسلمان در اروپا و آمريكا و ساير نقاط جهان و بنا نهادن سازمان هاي اسلامي و مساجد در اقصي نقاط دنيا را به عنوان يك استراتژي دائمي دنبال مي كنند.

 

" شیخ عبدالعزیز آل شیخ یکی از مفتیان مشهور سعودی با صدور فتوای تخریب کلیساها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعتراض جوامع مسیحی را برانگیخت.

به گزارش عصر ایران فتوای این مفتی سعودی هفته گذشته و در پی استفتای یکی از نمایندگان پارلمان کویت در رابطه با نظر این مفتی سعودی درباره ممنوعیت ساخت کلیسا در کویت صادر شده است .

این مفتی سعودی در پاسخ به نامه این نماینده پارلمان کویت تاکید کرده است که نه تنها باید ساخت کلیسا ( در کشورهای حاشیه خلیج فارس) ممنوع شود بلکه کلیساهای موجود نیز باید تخریب شوند.

در پی صدور این فتوا برخی از اسقف های کاتولیک در کشورهای اروپایی با محکوم کردن آن ، این فتوا را ناقض حقوق میلیون ها کارگر خارجی ساکن در این کشورها دانستند."

اين اولين بار نيست كه مفتيان وهابي ،‌ فتواهايي از اين دست صادر مي كنند ؛ فتاوايي كه ممكن است در جوامعي مانند جامعه ايران ، صرفاً در حد طنز و تيتر باشند ولي در كشورهاي غيرمسلمان و به ويژه در غرب ،‌ به عنوات نمادهايي از اسلام مطرح مي شوند.

عربستان ، به لحاظ ميزباني ابدي قبله گاه مسلمانان و حرم نبوي(ص) ، خواه ناخواه در جهان به عنوان مظهر جهان اسلام مطرح است و خاندان سعودي ،‌ برغم همه ناپاكي هاي اخلاقي ، با ظاهري متشرع و مقيد به احكام الهي ،‌ همواره در صدد هستند نقش پدرخوانده مسلمانان در جهان را بازي كنند ؛ از همين روست كه كمك هاي مالي آنها به اقليت هاي مسلمان در اروپا و آمريكا و ساير نقاط جهان و بنا نهادن سازمان هاي اسلامي و مساجد در اقصي نقاط دنيا را به عنوان يك استراتژي دائمي دنبال مي كنند.
شايد از همين روست كه در بسياري از كشورهاي غير مسلمان ، لباس هاي رسمي عربي كه سعوديان بر تن مي كنند ، نه لباس عربي كه لباس اسلامي پنداشته مي شود!

با اين ذهنيت نسبت به رابطه اسلام و سعودي ها ، طبيعي است كه فتاواي نابهنجاري كه مفتيان متحجر وهابي - سعودي گاه و بيگاه صادر مي كنند ،‌ حكم قطعي "اسلام" و "مسلمين" تلقي شود.

در چنين شرايطي به نظر مي رسد "وظيفه"‌علماي عقل انديش و ميانه روي جهان اسلام - چه شيعه و چه سني - اين است كه به طور سريع و صريح در برابر اين قبيل انحرافات فتوايي موضع بگيرند و حساب آن را از حساب اسلام واقعي جدا كنند و اين "جدايي حساب"‌را نيز به طور گسترده اعلام رسانه اي كنند.

قطعاً وقت آن فرارسيده است كه خبر "جدا بودن وهابيت و مفتيان و فتواهايش از اسلام راستين" به طور جدي به دنيا اعلام شود و اين ،‌در وهله اول وظيفه علماي شيعه و سني و سپس رسالت رسانه ها و دولت هاي اسلامي است.

عدم تكذيب انتساب چنين فتواهايي به اسلام ،‌ باعث مي شود رسانه هاي غربي كه عمدتاً‌ "اسلام هراسي"‌را دنبال مي كنند ،‌ مستنداتي واقعي براي اثبات ترسناك بودن اسلام(!) داشته باشند .
بديهي است اين وضعيت در دراز مدت به شكل گيري سياست هاي منفي در كشورهاي غيراسلامي به ممالك اسلامي و نيز مسلمانان مقيم بلاد غيراسلامي منجر مي شود و زندگي را بر آنها سخت مي سازد.

علماي اسلام ، حتماً به اين نكته دقت دارند كه اين فتواها در ميان غيرمسلمانان ،‌فتواي يك مفتي متحجر وابسته به يك فرقه انحرافي تلقي نمي شود بلكه به نام دين محمد(ص) تمام مي شود و حيثيت ديني مسلمانان را خدشه دار مي كند ، فلذا ترديدي در وجوب دفاع از حريم و حرمت و احترام اسلام توسط همه مسلمانان و به ويژه علما باقي نمي ماند.
مفتيان وهابي بايد بدانند كه هزينه فتواي عجيب و غريبي كه صادر مي كنند را بايد خود بپردازند نه اسلام و فهماندن اين مهم به اين مفتيان جز با حركت علماي شيعه و سني ميسر نمي شود.

 

منبع:عصرایران 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود