کد خبر: 3582

تاریخ انتشار: 1391-01-06 - 18:29

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 2 350

کتاب «فلسفه حجاب ، واکاوی حکمت و فواید پوشش اسلام»منتشرشد

چکیده: کتاب «فلسفه حجاب ، واکاوی حکمت و فواید پوشش اسلام» به قلم حسین مهدی‌زاده از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد._   به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين کتاب با هدف […]

چکیده:

کتاب «فلسفه حجاب ، واکاوی حکمت و فواید پوشش اسلام» به قلم حسین مهدی‌زاده از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد._

 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين کتاب با هدف تبیین علمی فلسفه حجاب و واکاوی حکمت و فواید پوشش اسلامی در پنج فصل نوشته شده است.

كتاب «فلسفه حجاب» با تقریظ آيت‌الله سبحانی و آيت‌الله استادی آغاز می‌شود و نخستين فصل آن، به تعریف واژه‌های حجاب، حکمت، فلسفه، ملاک و علت احکام مي‌پردازد.

فصل دوم اين كتاب درباره خاستگاه، اهمیت، پیشینه، فواید، آسیب‌شناسی و اقسام فلسفه احکام بحث مي‌كند. در فصل سوم نيز، علاوه بر طرح مباحثی درباره دو نوع حجاب ظاهری و باطنی و بحث درباره برخی پوشش‌های باطنی و مطلوبیت بیشتر آراستگی انسان به پوشش‌های باطنی، هدف اصلی از تشریع حکم حجاب اسلامی، تقویت پوشش‌های باطنی مانند حیا، عفت، تقوا و دین‌داری بيان شده است.

در فصل چهارم اين كتاب، رعایت احترام و ارزش بانوان، ضابطه‌مندی روابط جنسی، پیشگیری از مفاسد اجتماعی، تعدیل غریزه، تبرّج و خودنمایی و تسهیل خودسازی معنوی، از جمله آثار برجسته پوشش اسلامی معرفي شده‌اند.

برخی شبهه‌های مربوط به مساله حجاب، از جمله شبهه تفکیک حجاب از عفاف، شبهه تقابل عرفان با حجاب و شبهه ضدیت حجاب با آزادی نيز در فصل پنجم بررسي و پاسخ داده شده‌اند. علاوه بر اين در اين فصل، پس از نتیجه‌گیری، پیشنهادهایی در دو بعد نظری و عملی ارایه شده است.

کتاب «فلسفه حجاب» به قلم حسین مهدی‌زاده با شمارگان 1000 نسخه، 215 صفحه و به بهاي 2800 ريال از سوي موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) منتشر شده است.

 

منبع:ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود