کد خبر: 3753

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 679

انتشار 600 عنوان کتاب توسط سوره مهر در سال 90

چکیده:  ششصد عنوان کتاب منتشر شده، حاصل فعالیت انتشارات سوره مهر تا اسفندماه سال جاری بوده است.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی " منا نشر" ، تولید کتاب سوره مهر در سال 90 […]

چکیده:

 ششصد عنوان کتاب منتشر شده، حاصل فعالیت انتشارات سوره مهر تا اسفندماه سال جاری بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی " منا نشر" ، تولید کتاب سوره مهر در سال 90 حکایت از آن دارد که در این سال تعداد 600 عنوان کتاب چاپ اولی و تجدیدچاپی تا اواسط اسفندماه تولید و منتشر شده است.

بر این اساس، کتاب‌هایی که برای اولین بار در سال جاری منتشر شده‌اند 123 عنوان بوده است و طی این مدت 478 عنوان کتاب نیز تجدید چاپ شدند. همچنین 128 عنوان کتاب دیگر نیز به چاپخانه فرستاده شده که طی روزهای آینده منتشر خواهند شد. از این تعداد 35 عنوان کتاب چاپ اولی است.

بررسی این کتاب‌های به تفکیک موضوع نشان می‌دهد که بیشترین آثار منتشر شده مربوط به آثار تولید شده در حوزه ادبیات در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و حوزه ادبیات دفاع مقدس است که تعداد 202 عنوان کتاب را در سال 90 در این دو حوزه به دست انتشار سپرده شدند. این در حالی است که آثار این دفتر با موضوع دفاع مقدس بیشترین دفعات تجدید چاپ را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم آثار تولید شده در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی هم 34 عنوان کتاب بوده است. همچنین در سال 90 تعداد 26 عنوان کتاب در حوزه پژوهش فرهنگ و هنر توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری تولید و توسط سوره مهر منتشر شده است.

سوره مهر در این سال تعداد 11 عنوان کتاب با موضوع موسیقی (تولید شده مرکز موسیقی حوزه هنری)، دو عنوان کتاب با موضوع نمایش و تئاتر (تولید شده در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری) و 12 عنوان کتاب در حوزه طنز (تولید شده در دفتر طنز حوزه هنری) منتشر کرده است. از سوی دیگر در سالی که گذشت 28 عنوان کتاب از تولیدات مراکز استانی حوزه هنری توسط سوره مهر منتشر شده است.

همچنین انتشارات سوره مهر امسال 11 عنوان کتاب را نیز از تولیدات حوزه هنری استان تهران منتشر کرده است.

کتاب‌هایی همچون «نورالدین پسر ایران» خاطرات سیدنورالدین عافی، «پایی که جا ماند» خاطرات سیدناصر حسینی پور، مجموعه چهار جلدی «تاریخ تطبیقی هنر» تالیف مرتضی گودرزی (دیباج)، سری سوم مجموعه «شعر امروز»، «جنگ و صلح» تلخیص محمدرضا سرشار، تاریخ آغازین فراماسونری» تدوین یحیی آریا بخشایش، «اخلاق و سیاست» نوشته دکتر عماد افروغ،« گرافیک مذهبی» علی وزیریان ٬« فرهنگ آهنگ سازی» علیرضا مشایخی و کتاب«آخرین مجلس مشروطه» نوشته حمید قزوینی و ... از جمله کتاب‌هایی هستند که امسال برای اولین بار منتشر شده‌اند.

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود