کد خبر: 3747

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 102

اعتراض نمایندگان به اهانت​های رئیس​جمهور و متانت زیاد رئیس​مجلس

چکیده: اگرچه محمود احمدی نژاد از نمایندگان خواست تا به او نمره 20 بدهند ، اما بیش از 10 تذکر در پایان سخنان وی، نشان داد که او چنین نمره​ای نمی گیرد.   به گزارش خبرآنلاین، اگرچه رئیس مجلس بنا […]

چکیده:

اگرچه محمود احمدی نژاد از نمایندگان خواست تا به او نمره 20 بدهند ، اما بیش از 10 تذکر در پایان سخنان وی، نشان داد که او چنین نمره​ای نمی گیرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه رئیس مجلس بنا داشت به نمایندگان اجازه تذکر ندهد و مجلس به ادامه مذاکارت خود درباره قانون وزارت نفت بپردازد؛ اما نمایندگان با فریاد بسیار بر حق خود در ارائه تذکر اصرار ورزیدند. نهایتا رئیس​مجلس ناگزیر از پذیرش تذکرات شد.
نادر قاضی​پور نماینده ارومیه نخستین نماینده تذکر دهند بود که اظهارات رئیس​جمهور را توهین به مجلس خواند و با بیان اینکه رئیس جمهور با زیر سوال بردن مدرک تحصیلی نمایندگان به آنها اهانت کرده است، افزود: این چه حرفی است که گفتند نمایندگان با شاسی، مدرک گرفته​اند؟
وی خطاب به رئیس مجلس گفت: سوال و جواب از رئیس​جمهور به نفع نظام است. باید اجازه می دادید، مجلس هم از خودش دفاع می کرد و سوال کنندگان بعد از رئیس​جمهور هم حرف می​زدند. می​شد وقت سوال کنندگان را دو قسمت کرد و قبل و بعد از رئیس​جمهور سخن بگویند.
وی افزود: رئیس جمهور گفت نمایندگان با اعمال فشار به دولت می​خواسند منویات خودشان را در دولت اجرایی کنند، اما خدا گواه است که اینگونه نیست. نماینده ارومیه به لاریجانی گفت: شما با متانت اجازه ندادید که پاسخ ایشان را بدهیم!
علیرضا محجوب نماینده تهران هم در تذکر دیگری گفت: به شیوه اداره جلسه سوال از رئیس جمهور اعتراض دارم. رئیس جمهور گفت هیچ سوالی درباره وظایفش نبوده است. در حالیکه وظایف او در قبال ملت و مجلس روشن است و او نباید این حرف را می​زد.
لاریجانی هم در پاسخ به وی گفت: اگر سوال در چارچوب وظایف رئیس​جمهور نبود، اصلا اعلام وصول نمی شد!

مصطفي کواکبيان نماينده سمنان هم در تذکر ديگري اظهار داشت: نجابت و کرامت رئيس مجلس امروز بيش از حد بود. رئيس جمهور به هيچ يک از سوالات نمايندگان پاسخ جدي و منطقي و معقول نداد. به همه سوال کنندگان هم توهين کرد. من رئيس فراکسيون دانشگاهيان مجلس و استاد دانشگاهم. چطور مي گويند ما با شاسي مدرک گرفتيم؟ اين اهانت بود. چرا گفتند ما چرا از ايشان سوال کرديم؟
وي افزود: گاهي يک نفر در گزينش وزارتخانه​هاي دولت همين آقا به خاطر عبور از يک ستاد انتخاباتي، رد مي​شوند. آن وقت ايشان دم از دفاع از جوانان مي زند! چطور مي گويد که 11 روز خانه نشين نبوده. پس چرا وزرايش آنقدر التماس کردند که برگردد؟ ايشان مي گويد متکي با اجازه او ماموريت نرفته، پس چرا رفته است؟ مگر مي​شو که وزير امور خارجه بدون هماهنگي با رئيس​جمهور به ماموريت خارجي برود؟
کواکبيان که به شدت از لحن کلام رئيس​جمهور ناراضي بود و با فرياد تذکر خود را بيان مي​کرد، ادامه داد: اينکه ايشان به مجلس تشريف آوردند، يک الزام قانوني بود. رئيس جمهور نمي توانست به مجلس نيايد و واجب الحضور بود. از اين رو بي​خود و بي​جهت منت بر سر نمايندگان نگذارد.
او به نقل از امام خميني (ره) در ماجراي بني​صدر گفت: «شمايي که قانون را قبول نداريد، قانون شما را قبول ندارد.»
لاريجاني با بيان اينکه تذکرات به اظهار نظر تبديل شده است، از نمايندگان خواست تا به تذکراتشان ادامه ندهند و همين مطالب بيان شده کفايت مي کند.

محمدرضا خباز نماینده کاشمر بود که عبارت رئیس جمهور که "اگر به من کم تر از نمره 20 بدهید نامردی و بی معرفتی است" را زننده خواند و گفت حتی این عبارت را در بیان تذکرم به کار نمی برم.
خباز همچنین نسبت به این حرف رئیس جمهور که "طراح سئوال با زدن شاسی فوق لیسانس گرفته است" انتقاد کرد و گفت: طراح سئوال آقای دکتر مطهری هستند که مدرک دکترا دارند این چه حرفی است که رئیس جمهور می زند؟
به گزارش مهر،همچنین چند تن دیگر از نمایندگان نسبت به ادبیات به کار گرفته از سوی رئیس جمهور انتقاد کردند که لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکرات به نوعی نشان داد که اظهارات رئیس جمهور مناسب نبوده و البته مجلس هم نیاز به تایید کسی ندارد محل قانونگذاری است و باید کارش را انجام دهد.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود