کد خبر: 3963

تاریخ انتشار: 1390-12-09 - 01:00

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / فضای مجازی
0
بازدیدها: 1 152

رايج‌ترين شيوه هک تلفن همراه

چکیده: رايج‌ترين شيوه هک موبايل توسط افراد سودجو بلوتوث است و بيشترين هک موبايل در مکان‌هاي عمومي صورت مي‌گيرد چرا که برخي از افراد با روشن‌کردن گوشي‌هاي موبايل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فيلم، […]

چکیده:

رايج‌ترين شيوه هک موبايل توسط افراد سودجو بلوتوث است و بيشترين هک موبايل در مکان‌هاي عمومي صورت مي‌گيرد چرا که برخي از افراد با روشن‌کردن گوشي‌هاي موبايل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فيلم، موسيقي و غيره مي‌کنند.

 

معاونت اجتماعي پليس فتاي نيروي انتظامي با اعلام اينكه هکرها به راحتي از طريق هک کردن گوشي‌هاي تلفن همراه مي‌توانند به تمامي اطلاعات شخصي افراد دسترسي پيدا كنند اعلام كرد كه بيشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادي است که تمايل زيادي به استفاده از خدمات مبتني بر GPRS دارند.

به گزارش ايسنا معاونت اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشي با بيان اينكه هکرها به راحتي از طريق هک‌کردن گوشي‌هاي تلفن‌همراه توسط روشن‌بودن بلوتوث گوشي به تمامي اطلاعات شخصي افراد دسترسي داشته باشند، اعلام كرد امروزه نفوذ به دنياي مجازي کاربران و استفاده از اطلاعات شخصي آنها در اينترنت به امري فراگير تبديل شده و در اين ميان هک تلفن همراه ابعاد محسوس‌تري پيدا کرده است اما درکشور ما به دليل ناآگاهي افراد در حال تبديل به يک معضل جدي است.

براساس اين گزارش، هک به معناي دسترسي، ايجاد تغيير يا سوء استفاده از اطلاعات شخصي ديگران است که امروزه به عنوان يکي از بزرگترين مشکلات دنياي ديجيتال محسوب مي‌شود و همين معضل سبب شده تا نهادها و افراد بسياري براي مقابله با خطرات و ضررهاي احتمالي آن دست به کار شوند.

بايد گفت كه فراگيرشدن اينترنت و استفاده از کامپيوترهاي شخصي از يک سو و ارائه سرويس‌هاي متنوع در بستر شبکه‌هاي محلي و جهاني از سوي ديگر باعث شده که اين روزها هکرها يا همان دزدان ديجيتالي روزهاي خوش‌تري نسبت به دزدان دريايي سابق پيش روي خود داشته باشند.

اگرچه رعايت نکات ايمني و استفاده از نرم‌افزارهاي آنتي‌هک تا حدي جلوي تخريب اطلاعات کاربران مجازي را گرفته است اما شايد همين امر باعث شده باشد که هکرهاي حرفه‌اي گستره فعاليت‌هاي خود را افزايش داده و به سراغ کاربران تلفن همراه آمده باشند. البته نقش استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد و استفاده از اينترنت در بستر تلفن همراه را نبايد در اين بين فراموش کرد.

هک تلفن‌همراه هر چند به قدمت هک کامپيوترها نمي‌رسد اما رفته رفته با پيشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه اين وسيله هم در معرض خطر حمله هکرها قرار دارد تا آنجا که هر فرد با داشتن نرم‌افزارهاي مخصوص هک به راحتي قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربر را هک و از اطلاعات شخصي کاربران استفاده کند.

براساس اين گزارش هک‌موبايل به اين معنا نيست که ديگر کاربر اختياري در کنترل تلفن همراه خود نداشته باشد بلکه بسته به نوع حمله‌اي که صورت گرفته ممکن است دفترچه تلفن يا تمامي ‌پيام‌هاي کوتاهي که در صندوق دريافت پيام‌ها (inbox) وجود دارد براي هکر ارسال شود.

در بعضي از مواقع، دزديده شدن اطلاعات شخصي کاربران به رحم و انصاف هکر مورد نظر نيز بستگي دارد چرا که در بسياري مواقع هکر‌هاي تلفن همراه بيشتر به دنبال عکس‌ها و حتي فيلم‌هاي شخصي افراد هستند تا دفترچه تلفن. با اين حال به اعتقاد بسياري از کارشناسان، بيشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادي است که تمايل زيادي به استفاده از خدمات مبتني بر GPRS دارند.

ارتباطات بي سيمي مورد توجه هكرها

ارتباطات مخابراتي و بي‌سيمي، يکي از اصلي‌ترين اهدافي است که مورد توجه هکرها قرار مي‌گيرد و به اين ترتيب آنها مکالمات هر فردي را که بخواهند تحت کنترل خود مي‌گيرند و از اين طريق به فايل‌هاي متني، اطلاعات شخصي و حتي عکس‌هاي گرفته شده توسط تلفن همراه قرباني دست مي‌يابند. در حالي که امروزه کارشناسان بر بکارگيري راه‌هاي گوناگون براي مقابله با اين اقدامات هشدار مي‌دهند اما کاربران تلفن‌هاي همراه ايراني آن طور که بايد براي نفوذ افراد ناشناس بر حريم خصوصي خود نگران نيستند.

فعاليت هکرهاي ايراني درحال حاضر فقط در نفوذ به اطلاعات شخصي کاربران خلاصه مي‌شود و همين سرک کشيدن به حريم خصوصي ديگران و انتشار اطلاعات شخصي آنان باعث شده تا امروزه شاهد گسترش نرم‌افزارهاي هک در کشور و فروش آن از طريق اينترنت باشيم.

براي روشن‌شدن اين موضوع کافي است جمله هک در تلفن همراه را در گوگل جستجو کرد. آن زمان است که با حجم عظيمي‌ از وبلاگ‌ها و سايت‌هايي مواجه مي‌شويد که به صورت رايگان نرم‌افزارهاي مورد نياز را به همراه آموزش گام به گام در اختيار ناقضان حريم خصوصي مي‌گذارند.

بلوتوث تلفن همراه خود را خاموش کنيد

امکانات بي‌شمار نرم‌افزار هک که در بروشورهاي تبليغاتي آن عرضه شده باعث مي‌شود که ناخودآگاه از خاموش بودن بلوتوث تلفن همراه خود مطمئن باشيد. اين نرم‌افزار داراي امکاناتي نظير در اختيار گرفتن ليست شماره‌ها، smsها، مکالمات و پوشه‌هاي شخصي گوشي فرد هک شده است و گفته مي‌شود که روي اکثر گوشي‌هاي موبايل قابل اجراست.

البته نفوذ به تلفن همراه هميشه از راه نصب و بکارگيري نرم‌افزار و استفاده از تکنولوژي بلوتوث خلاصه نمي‌شود. هم‌اکنون برخي از وبلاگ‌ها به آموزش واردکردن کدهاي مخصوصي در گوشي فرد قرباني مي‌پردازند که با استفاده از اين کدها پرداخت وجه مکالمات فرد به حساب قرباني گذاشته مي‌شود. حتي در برخي از مواقع نيز مشاهده شده که به وسيله ارسال پيام کوتاه يا وارد کردن يک کد مخصوص مي‌توان گوشي و سيم‌کارت فرد مقابل را به راحتي سوزاند!

رايج‌ترين شيوه هک موبايل توسط افراد سودجو بلوتوث است

همچنين تعميرکاران تخصصي گوشي تلفن همراه معتقدند که رايج‌ترين شيوه هک موبايل توسط افراد سودجو بلوتوث است و بيشترين هک موبايل در مکان‌هاي عمومي صورت مي‌گيرد چرا که برخي از افراد با روشن‌کردن گوشي‌هاي موبايل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فيلم، موسيقي و غيره مي‌کنند.

در اين صورت هکرهاي با نفوذ به راحتي مي‌توانند گوشي‌هاي موبايل را هک کنند. با اين حال اگر کاربران تلفن همراه در زمينه استفاده از فناوري بلوتوث و GPRS از يک سو و نيز در اختيار نگذاشتن گوشي تلفن همراه خود در دسترس افراد سودجو نکات ايمني را رعايت کنند، خطري متوجه آنان نخواهد شد.

نکات ايمني را رعايت کنيد

براساس اين گزارش، افراد براي حفاظت در مقابل تهديدات و نفوذ به گوشي‌هاي موبايل رعايت برخي موارد توصيه مي‌شود؛ کاربران مطمئن شوند بلوتوث تلفن همراه‌شان هميشه خاموش است مگر در مواردي که خود به آن نياز دارند، حتي المقدور از هندزفري‌هاي مجهز به تکنولوژي بلوتوث استفاده نکنند، هنگام اتصال به اينترنت از طريق تلفن همراه بر روي لينک‌ها و پيام‌هاي نامطمئن کليک نکنند

 

منبع:19دی 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود