کد خبر: 3995

تاریخ انتشار: 1390-12-06 - 07:51

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی / بایسته های فرهنگ
0
بازدیدها: 1 049

روزنامه جمهوری اسلامی: باید خود را سرزنش کنیم که چرا در پرورش انسان‌هائی همچون مدرس کوتاهی کردهایم

چکیده: درباره انتخابات، حرف اصلی اینست که همه باید به دنبال مدرس بگردند و اگر احساس می‌شود که مدرس کمیاب است باید خودمان را سرزنش کنیم که چرا بعد از پیروزی انقلاب در پرورش دادن انسان‌هائی همچون مدرس […]

چکیده:

درباره انتخابات، حرف اصلی اینست که همه باید به دنبال مدرس بگردند و اگر احساس می‌شود که مدرس کمیاب است باید خودمان را سرزنش کنیم که چرا بعد از پیروزی انقلاب در پرورش دادن انسان‌هائی همچون مدرس کوتاهی کرده ایم. اگر در این 33 سال هر سال فقط 10 نفر مثل مدرس ساخته شده بودند، امروز مجلس ما پر از مدرس بود.

 

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «در جستجوی مدرس» نوشت:
*واقعیت اینست که مجلس هشتم ضعف‌های زیادی دارد ولی اینطور نیست که فاقد نقاط مثبت باشد. اینکه نمایندگان مجلس در یک دوره چهار ساله، دوبار قانون مصوب خود را در اثر فشارهای خارج از مجلس به فاصله مدت کوتاهی پس بگیرند، یک ضعف بزرگ است. چه گفته شود اصل تصویب غلط بوده و یا پس گرفتن آن غلط بوده، در هر دو صورت چنین واقعه‌ای نشانه ضعف این مجلس است. همینطور، عدم قاطعیت مجلس در برابر نافرمانی‌هائی که رئیس‌جمهور نسبت به اجرای قوانین مصوب نشان داده و مهمتر از آن، ناتوانی تأسف باری که این مجلس تاکنون در زمینه احضار رئیس‌جمهور و سؤال از وی داشته، از نقاط ضعف آن هستند. شاید ضعفی که مجلس هشتم در استیضاح وزیر اقتصاد از خود نشان داده از سایر ضعف‌ها شدیدتر باشد، زیرا موضوع از یکطرف به ضعف عملکرد وزیر مربوط می‌شد که تردیدی در آن وجود نداشت و از طرف دیگر به موضوع بسیار مهم فساد بزرگ اقتصادی مرتبط بود که در زیرمجموعه وزارتخانه تحت اشراف این وزیر رخ داده بود.
*با اینهمه نباید انکار کرد که مجلس هشتم در بخش‌هائی از قبیل تصویب بعضی قوانین مفید داخلی، ایستادگی در برابر طمع ورزی‌های خارجی و تصویب قوانینی برای خنثی کردن توطئه‌های بیگانگان و تلاش برای جلوگیری از تخلف عناصر اجرائی، با موفقیت به وظایف خود عمل کرده هر چند به دلیل موانع موجود، توفیق چندانی در دست یابی به نتایج مطلوب نداشته است.
*اینکه رئیس جمهور، به هر دلیل، موقعیت را برای به زبان آوردن این مضمون که مجلس در رأس امور قرار ندارد مناسب می‌بیند، نشان از شرایط خاصی دارد که بخشی از آن به این واقعیت که مجلس هشتم را نمی‌توان مطلقاً یک مجلس قوی با دست باز دانست مربوط می‌شود. قدرت و هیبت مجلس شورای اسلامی باید در حدی باشد که هیچکس جرأت نکند به خود اجازه دهد کوچک‌ترین چیزی که این قوه را حتی ذره‌ای از جایگاه در رأس امور بودن آن، پائین‌تر جلوه دهد به زبان بیاورد. این جایگاه شایسته را که قانون اساسی برای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته است، خود نمایندگان مجلس باید حفظ کنند و نباید از خارج مجلس انتظاری داشته باشند.
*آنچه درباره انتخابات مجلس باید گفت اینست که اینک کشور ما به مجلس نیاز دارد که نمایندگان آن همچون مدرس باشند و خود مجلس بگونه‌ای باشد که بتواند واقعاً شایسته عنوان "در رأس امور" قرار داشتن باشد. در اینکه مجلس باید داشته باشیم و انتخابات باید برگزار شود و البته سالم هم باید برگزار شود و رقبای انتخاباتی و طرفداران آنها باید موازین اخلاقی را رعایت کنند و در تبلیغات انتخاباتی نباید با نفی همدیگر و تخریب این و آن درصدد اثبات خود یا افراد مورد نظر خود بود، تردیدی نیست.
*درباره انتخابات، حرف اصلی اینست که همه باید به دنبال مدرس بگردند و اگر احساس می‌شود که مدرس کمیاب است باید خودمان را سرزنش کنیم که چرا بعد از پیروزی انقلاب در پرورش دادن انسان‌هائی همچون مدرس کوتاهی کرده ایم. اگر در این 33 سال هر سال فقط 10 نفر مثل مدرس ساخته شده بودند، امروز مجلس ما پر از مدرس بود.

 

منبع:خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود