کد خبر: 4008

تاریخ انتشار: 1390-12-04 - 08:39

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 2 695

استاد ابوالحسني (منذر) درگذشت

چکیده:  حجت‌الاسلام ابوالحسنی مشهور به «منذر» از نویسندگان و مورخان تاریخ اسلام و ایران شب گذشته بر اثر عارضه قلبی درگذشت.   حجت الاسلام ابوالحسنی مشهور به «منذر» از نویسندگان و مورخان تاریخ […]

چکیده:

 حجت‌الاسلام ابوالحسنی مشهور به «منذر» از نویسندگان و مورخان تاریخ اسلام و ایران شب گذشته بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

 

حجت الاسلام ابوالحسنی مشهور به «منذر» از نویسندگان و مورخان تاریخ معاصر ایران شب گذشته بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش فارس، مراسم تشییع این نویسنده و مورخ فردا ساعت از 8صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.



منذر از نویسندگان و مورخان فعال بود که در سال 1334 در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات کلاسیک و ورود به دانشگاه، با تشویق اطرافیان خود تحصیلات حوزوی را برای فعالیت های علمی خود برگزید.

حجت الاسلام ابوالحسنی پس از ورود به قم در مدرسه حقانى که در آن زمان تحت مدیریت شهید آیة الله قدوسى قرار داشت، به تحصیل مشغول شد و پس از مدت کوتاهى، بطور آزاد در حوزه علمیه قم به ادامه تحصیل پرداخت. او در قم از محضر اساتید به نامی بهره برد، استادانی چون حضرات آقایان: مدرس افغانى و موسوى گرگانى )ادبیات(، اعتمادى، راستى کاشانى، دوزدوزانى، جلال طاهرشمس گلپایگانى، موسوى تهرانى و سید على محقق داماد) اصول فقه (ستوده و پایانى) مکاسب (خزعلى و شب زنده‌دار) تفسیر (جعفر سبحانى) رجال (مصباح یزدى) معارف (شیخ حسین مظاهرى و شیخ جواد کربلایى) اخلاق (حاج شیخ جواد تبریزى، وحید خراسانى) بترتیب در فقه و اصول. وی همچنین از برخی از اساتید به صورت غیر رسمى بهره وافر برد که از آن جمله می‌توان به آیت الله شیخ حسین لنکرانى در تاریخ، سیاست، تفسیر و ادبیات؛ سید مرتضى عسکرى در تاریخ اسلام و مسایل مربوط به سقیفه؛ سید محمد کاظم قزوینى در معارف اسلامى و ولایت؛ دکتر سید احمد فردید و دکتر رضا داورى اردکانی در غرب شناسی؛ اشاره کرد.

او در همین سالها به صورت پیگیر به تالیف کتاب و تنظیم مقاله در حوزه‌های مختلف فرهنگ اسلامی و تاریخ ایران و جهان پرداخت و در کارنامه علمی و حرفه‌ای او آثار ارزشمندی به چشم می‌خورد. نگاهى به اصل ولایت فقیه، میعاد با استاد مطهرى شهید راه تطهیر سیماى فرهنگ اسلامى از زنگار غرب‌زدگى و شرق زدگى،‌ تحلیلى از نقش سه‌گانه شهید شیخ فضل‌الله نورى در نهضت تحریم تنباکو، تراز سیاست؛ جلوه‏هایى از سیاست و مدیریت شیخ انصارى،‌ سیاهپوشى در سوگ ائمه نور (ع)، ریشه‏هاى تاریخى و مبانى فقهى از جمله آثار به جای مانده از این محقق و نویسنده است

 

منبع:فارس 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود