کد خبر: 4146

تاریخ انتشار: 1390-11-21 - 17:39

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / فضای مجازی
0
بازدیدها: 2 328

مشکل دو روز اخبر کاربران اینترنت : عدم دسترسی به پست الکترونیک «یاهو »و «جی‌میل»

چکیده: در دو روز اخیر ، دسترسی به پست الکترونیک «یاهو »و «جی میل » برای کاربران در بسیاری از نقاط کشور مقدور نبوده است . مسولان مربوطه هم تا کنون توضیحی در این زمینه ارائه نداده اند .   در پی […]

چکیده:

در دو روز اخیر ، دسترسی به پست الکترونیک «یاهو »و «جی میل » برای کاربران در بسیاری از نقاط کشور مقدور نبوده است . مسولان مربوطه هم تا کنون توضیحی در این زمینه ارائه نداده اند .

 

در پی عدم امکان دسترسی به برخی وب‌سایت‌هایی که از ارتباط امن HTTPS استفاده می‌کنند، طی ساعات اخیر امکان اتصال به برخی سرویس‌های گوگل و یاهو در اکثر نقاط کشور مسیر نیست.

به گزارش «تابناک »، اگرچه این اختلال در پروتکل امن HTTPS عدم دسترسی به پست الکترونیک یاهو و جی‌میل را به همراه داشته ولی همچنان امکان دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها که از این پروتکل استفاده می‌کنند میسر است.

گفتنی است HTTPS همان HTTP است که از یک SSL استفاده می‌کند .SSL پروتکل رمز گذاری است که در وب سروری که از HTTPS استفاده می‌کند به کار گرفته می‌شود. یکی از دلایل مهم استفاده از HTTPS انجام خرید آن لاین و مبادله‌ی اطلاعات خصوصی از طریق اینترنت است.

تا کنون خبر موثقی در باره دلیل یا دلایل بروز این اختلال گزارش نشده است . اما لازم است مسولان مربوطه در این زمینه به مردمی که برخی از امورات خود را از طریق ایمیل انجام می دهند ، اطلاع رسانی کرده و تاریخ دقیق یا حتی احتمالی رفع مشکل را اعلام کنند . تا برنامه ریزی مردم بیش از این دچار اختلال نگردد.

 

منبع: تابناک 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود