کد خبر: 4192

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 957

رهبر معظم انقلاب در جمع شرکت‌کنندگان در کنگره بین‌المللی شعر بیداری اسلامی: نام «بهار عربی» برای حرکت بیداری اسلامی ناقص است

چکیده:  رهبر معظم انقلاب در جمع مهمانان شرکت کننده در کنگره شعرای بیداری اسلامی به تبیین زوایای تازه از حرکت عظیم بیداری اسلامی پرداختند و تأکید کردند که این حرکت، پایان یافتنی نیست و ادامه خواهد […]

چکیده:

 رهبر معظم انقلاب در جمع مهمانان شرکت کننده در کنگره شعرای بیداری اسلامی به تبیین زوایای تازه از حرکت عظیم بیداری اسلامی پرداختند و تأکید کردند که این حرکت، پایان یافتنی نیست و ادامه خواهد داشت و تاریخ امت اسلامی به اذن پروردگار، تغییر خواهد کرد.

 

همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، شرکت کنندگان در کنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی، دوشنبه شب با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش«تابناک» در این دیدار که در فضایی صمیمی و آکنده از احساسات ناشی از انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی، برگزار شد، ابتدا شاعرانی از تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، کویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار عربی خود را در وصف پیامبر اعظم (ص)، بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت کردند.

نقش شعرا در حرکت عظیم بیداری اسلامی

سپس رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به نقش تأثیرگذار و برانگیزاننده اشعار برجسته و دارای مضامین والا تأکید کردند: شعرای امت اسلامی، باید با اشعار پرمحتوای خود، در رویداد عظیم بیداری اسلامی، نقش آفرینی کنند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تأکید بر اینکه محتوای اشعار مربوط به بیداری اسلامی باید، بصیرت امت اسلامی را تعمیق دهد، افزودند: در محتوای اشعار بیداری اسلامی به جهت‌گیری‌ها و اهداف عالی این تحول بزرگ، راه‌های منتهی به این هدف عالی و دشمنان و موانعی که آنها ایجاد می‌کنند، توجه ویژه شود.

ایشان خاطرنشان کردند: در اشعار، باید به نقش دین، ایمان به خدا و معارف قرآنی در بیداری اسلامی نیز اهتمام جدی شود، زیرا هر نهضتی که متکی به اعتقاد دینی شود، آسیب ناپذیر و ماندگار خواهد بود.

نام بهار عربی برای حرکت عظیم بیداری اسلامی ناقص است

رهبر انقلاب اسلامی حادثه بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت ساز برای همه امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: این حرکت، یک بیداری حقیقی و همچنین اسلامی و نتیجه عبر‌ت‌های فراوان، درک‌های عمیق و همت‌های والای ملت‌های عرب در سالیان متمادی است و به همین دلیل، نام «بهار عربی» برای این حرکت عظیم، ناقص است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: این حرکت، پایان یافتنی نیست و ادامه خواهد داشت و تاریخ امت اسلامی به اذن پروردگار، تغییر خواهد کرد.

بیداری اسلامی نشان از حادثه بزرگ تاریخی دارد

ایشان افزودند: این حرکت، نشان‌دهنده یک حادثه بزرگ تاریخی است که تحولی عظیم در امت اسلامی پدید خواهد آورد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: شعرای امت اسلامی باید در چنین حادثه بزرگ و سرنوشت سازی نقش داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامی در اشعار بیداری اسلامی افزودند: تلاش‌های گسترده ای در جریان است تا با استفاده از ایجاد تفرقه میان مسلمانان، حرکت عظیم بیداری اسلامی، شکسته و متوقف شود، ولی امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه کند و راه‌های ایجاد اختلاف را ببندد.

ایشان همچنین با اشاره به نقش لفظ و قالب در ارتقای هنر شعر، خاطرنشان کردند: باید با استفاده از الفاظ و قالب‌های مستحکم و از نظر هنری در رتبه بالا، اشعار برجسته و قوی سروده شود تا برای سالیان متمادی ماندگار و تأثیرگذار باقی بماند.

در این دیدار، آقای دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سخنانی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی و غنا بخشی ادبیات بیداری اسلامی به عنوان مانعی در مقابل به انحراف کشیده شدن انقلاب‌های منطقه گفت: بر همین اساس، کنگره بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با حضور 77 شاعر از ده کشور برگزار شده است.

وی برگزاری این کنگره را در راستای همایش بین‌المللی بیداری اسلامی و همایش بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی و گامی در راستای اهداف جنبش بیداری اسلامی دانست.

 

منبع: تابناک 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود