کد خبر: 4362

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 129

تحرکات جدید دولت و سنای آمریکا علیه ایران

چکیده: کمیته امور بانکی سنا قصد دارد روز پنج‌شنبه هفته جاری طرحی را که شامل تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران می‌شود به رای بگذارد. خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای کمیته امور بانکی سنا گزارش داد که […]

چکیده:

کمیته امور بانکی سنا قصد دارد روز پنج‌شنبه هفته جاری طرحی را که شامل تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران می‌شود به رای بگذارد. خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای کمیته امور بانکی سنا گزارش داد که انتظار می‌رود این کمیته روز پنج‌شنبه به طرحی قانونی رای دهد که تحریم‌های اقتصادی بیشتری را بر ایران اعمال می‌کند. / بر اساس بیانیه سناتور تیم جانسون رییس کمیته امور بانکی سنا این طرح قانونی از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است. در میان بندهای این طرح بنا به گفته قانون‌گذاران می‌توان به بندهایی اشاره کرد که به تحریم‌ شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت ملی نفت ایران می‌پردازد. دیگر بندها شرکت‌های خارجی را که نفت شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران را خریداری کنند، تحریم خواهد کرد.کمیته امور بانکی سنا قصد دارد روز پنج‌شنبه هفته جاری طرحی را که شامل تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران می‌شود به رای بگذارد. خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای کمیته امور بانکی سنا گزارش داد که انتظار می‌رود این کمیته روز پنج‌شنبه به طرحی قانونی رای دهد که تحریم‌های اقتصادی بیشتری را بر ایران اعمال می‌کند. / بر اساس بیانیه سناتور تیم جانسون رییس کمیته امور بانکی سنا این طرح قانونی از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است. در میان بندهای این طرح بنا به گفته قانون‌گذاران می‌توان به بندهایی اشاره کرد که به تحریم‌ شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت ملی نفت ایران می‌پردازد. دیگر بندها شرکت‌های خارجی را که نفت شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران را خریداری کنند، تحریم خواهد کرد.

 

  معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا هفته جاری با هدف افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران، عازم سه کشور اروپایی خواهد شد. کمیته امور بانکی سنا نیز قصد دارد روز پنج‌شنبه هفته جاری طرحی را که شامل تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران می‌شود به رای بگذارد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «دیوید کوهن، رییس برنامه‌های تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه آینده در چارچوب سفری چهار روزه با هدف افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران، عازم انگلیس، سوئیس، آلمان خواهد شد.»

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، کوهن قصد دارد در جریان سفر به اروپا با هم‌پیمانان اروپایی خود درباره آنچه «امتناع دولت تهران از رعایت الزامات بین‌المللی در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور» خوانده شده به گفت‌وگو بپردازد. بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، دیوید کوهن قصد دارد در سفر به لندن، برن، ژنو و برلین درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به گفت‌وگو بپردازد.

تصویب تحریم‌های جدید
در رویدادی دیگر، کمیته امور بانکی سنا قصد دارد روز پنج‌شنبه هفته جاری طرحی را که شامل تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران می‌شود به رای بگذارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای کمیته امور بانکی سنا گزارش داد که انتظار می‌رود این کمیته روز پنج‌شنبه به طرحی قانونی رای دهد که تحریم‌های اقتصادی بیشتری را بر ایران اعمال می‌کند.

قانونگذاران آمریکایی درصدد هستند با کاهش درآمد نفتی ایران و به امید منصرف کردن تهران از دنبال کردن برنامه هسته‌ای، فشار بر ایران را افزایش دهند.

بر اساس بیانیه سناتور تیم جانسون رییس کمیته امور بانکی سنا این طرح قانونی از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است. در میان بندهای این طرح بنا به گفته قانون‌گذاران می‌توان به بندهایی اشاره کرد که به تحریم‌ شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت ملی نفت ایران می‌پردازد.

دیگر بندها شرکت‌های خارجی را که نفت شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران را خریداری کنند، تحریم خواهد کرد.

این تدابیر پیشنهادی در حالی مورد مذاکره واقع می‌شود که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در تلاش برای اجرای آخرین دور تحریم‌های تصویب شده علیه ایران است که سال گذشته به تصویب کنگره رسید.

تحریم‌ بانک‌های خارجی که تبادلات مرتبط با فروش نفت ایران را مدیریت می‌کنند، در تاریخ 31 دسامبر 2011 به قانون آمریکا تبدیل شد؛ اما هنوز اجرایی نشده است.

دولت اوباما در حال مشخص کردن چگونگی اجرای این تدابیر است و این تدابیر می‌توانند اواخر ماه ژوئن (اوایل تیرماه 91) به اجرا گذاشته شوند. تیم جانسون و ریچارد شلبای، سناتورهای جمهوری‌خواه در اعلامیه خود آورده‌اند، قصد دارند در تاریخ 2 فوریه (پنج‌شنبه هفته جاری) به افزایش فشارها ادامه دهند و ضمن تهدید خواندن برنامه هسته‌ای ایران ادعا کردند که به لحاظ دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی هر کاری را برای جلوگیری از این تهدید انجام خواهند داد.

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود