کد خبر: 4379

تاریخ انتشار: 1390-11-07 - 23:24

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 821

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم خبر داد: فعالیت 102 چاپخانه در قم

    رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم گفت: در استان قم 102 چاپخانه، 95 صحافی جلد سخت و نرم و نیز 40 لیتوگرافی فعال است. به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه […]

 

 

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم گفت: در استان قم 102 چاپخانه، 95 صحافی جلد سخت و نرم و نیز 40 لیتوگرافی فعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب استانی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح شهر و استان‌های مجاور ویترین کتاب کم است و در بحث توزیع کتاب ضعیف عمل شده است، برگزاری نمایشگاه کتاب استانی کمک بسیاری به رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی خواهد داشت.

جهانگیر رضایی با بیان اینکه مردم جامعه ما فرهنگی و اهل کتاب هستند، ادامه داد: با توجه به آموزه‌های اسلامی در ارتباط با اهمیت به کتاب و کتابخوانی و علاقه مردم به این امر و در دسترس نبودن کتاب مورد نظر، برگزاری نمایشگاه می‌تواند به راحتی کتاب‌های جدید را در دسترس مردم قرار دهد.

وی بیان داشت: تبلیغات و برنامه‌ریزی بهتر به منظور برگزاری نمایشگاه فصلی در زمینه فرهنگسازی کتابخوانی در جامعه تاثیرگذار است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به اهمیت و توجه به بحث کیفیت از سوی چاپخانه‌داران افزود: درصدد هستیم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهیم که آیین‌نامه‌ای را در رابطه با تولید کتاب‌ها و کیفیت آنها در نظر بگیرند تا در راستای بهتر شدن کیفیت کتاب و در دسترس مردم قرار گرفتن کمک کند.

وی در ادامه افزود: در استان قم 102 چاپخانه فعال است که طی دو سال گذشته تکنولوژی به روز وارد استان شده است، همچنین 95 صحافی جلد سخت و نرم در قم فعالیت می‌کنند که با توجه به رقابت‌هایی که در پیش رو است، درصدد هستیم تکنولوژی‌های روز را به اعضا معرفی کرده و حمایت‌های لازم در این زمینه صورت پذیرد.

رضایی تصریح کرد: در تلاش هستیم در بحث صحافی هم تجهیزات خود را به روز کرده و بتوان خدماتی ارائه داد تا با دیگر کشورها وارد رقابت شویم.

وی گفت: در بحث لیتوگرافی نیز 40 لیتوگرافی در قم فعال است که مجهز به تجهیزات و تکنولوژی‌های روز هستند.

منبع: 19 دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود