کد خبر: 4244

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 974

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: مردم مي‌خواهند رأيشان تأثيرگذار باشد

چکیده: مهمترين ابزار حفاظت از كشور، ايجاد وحدت ملي است/نمايندگان مدنظر مردم از هر طيفي بايد در انتخابات شركت داشته باشند/براي مردم مهم است كه فكركنند با انجام انتخابات شرايط و امكانات كشور به […]

چکیده:

مهمترين ابزار حفاظت از كشور، ايجاد وحدت ملي است/نمايندگان مدنظر مردم از هر طيفي بايد در انتخابات شركت داشته باشند/براي مردم مهم است كه فكركنند با انجام انتخابات شرايط و امكانات كشور به نمايندگان واقعي‌‌شان واگذار مي‌شود.

 

 رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي شوراي مركزي و دبيران استاني و شهرستاني حزب مردم‌سالاري با بيان اينكه يكي از مهمترين اهداف انقلاب و نظام اسلامي اين بود كه مكتب اهل بيت و فضائل و مكارم اخلاقي در جامعه پياده شود، به مبارزات حضرت امام(ره) و مبارزان انقلاب براي تحقق نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: آنچه از يك سو به مبارزات حضرت امام(ره) و مبارزان انقلاب اسلامي كمك و از سوي ديگر سقوط حكومت طاغوت را تسريع كرد، حضور پرشور مردم در صحنه علي‌رغم اختلافات سليقه‌اي و سياسي و اتحاد آنان پشت سر حضرت امام(ره) بود.

به گزارش ايلنا،آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به انقلاب‌هاي اخير در كشورهاي منطقه، كار بزرگ و سخت آينده اين كشورها را ساختار‌سازي صحيح و مناسب توصيف و تصريح كرد: در انقلاب اسلامي ايران، همه مشقات مبارزه، تأسيس و تثبيت نظام جمهوري اسلامي، اداره جنگ و سازندگي با حضور پرشور و معتمدانه مردم به صورت معجزه‌آسايي برطرف شد، به‌گونه‌اي كه ظرف دو سال ابتداي انقلاب، نظام جمهوري اسلامي تأسيس و انتخابات و رفراندم انجام و شرّ دشمنان نيز به خودشان باز گردانده شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات مهم و زيربنايي انجام شده پس از جنگ و در دوران سازندگي گفت: همان حضور و اعتماد مردم در طول انقلاب و پس از آن، به كمك سازندگي كشور هم آمد و ديديم كه با وجود منابع محدود ارزي و ريالي، چگونه با كمك نخبگان و مديران و مردم پايه‌ها و زيربناهاي كشور به سرعت ساخته و آماده شد و نيز ارتباطات بين‌المللي‌مان هم ترميم شد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني الگوسازي را يكي ديگر از اهداف حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامي خواند و با اشاره به اينكه توسعه‌طلبي در طول ساليان پس از انقلاب هيچ گاه مدنظر حضرت امام و مسئولان نبوده است، تأكيد كرد: آنچه باعث گسترش ارزش‌هاي انقلاب و نظام اسلامي در جهان مي‌شود، اين است كه براساس امكانات فراوان داخلي، مكتب اهل بيت(ع) و سرمايه انساني مستعدي كه داريم بتوانيم آن‌گونه كشور را بسازيم كه ساير ملت‌ها خود به دنبال ما و راهكارهاي ما باشند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعتماد مردم را سرمايه هميشگي انقلاب و نظام اسلامي خواند و با اشاره به اينكه مردم چيزي جز اين نمي‌خواهند كه در سرنوشت و آينده خود تأثيرگذار باشند، تصريح كرد: مردم مي‌خواهند رأيشان تأثيرگذار باشد و تزئيني نباشد و مي‌توان با فراهم آوردن زمينه يك انتخابات شفاف و سالم، با حضور ناظران و مجريان صالح، اراده مردم را از طريق انتخاب نمايندگان مستقل و قوي توسط خودشان تحقق بخشيد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني قانون اساسي موجود را داراي ظرفيت‌هاي خوبي براي احقاق حقوق مردم و نظام خواند و با اشاره به لزوم فعاليت آزاد و مستقل احزاب و رسانه‌ها گفت: در صورت برگزاري انتخابات با شرايط فوق، همه مردم و گروه‌ها نتيجه را پذيرفته و زمينه آرامش و توسعه كشور به سرعت فراهم خواهد شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجلس آزاد و مردمي و نيز مجريان قانونمند را راهگشا و حلال مشكلات داخلي و بين‌المللي كشور در شرايط حساس كنوني خواند و تصريح كرد: براي مردم در حال حاضر بسيار مهم است كه فكر كنند با انجام انتخابات شرايط و امكانات كشور به نمايندگان واقعي‌شان واگذار و مسائل به تدريج حل خواهد شد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شانتاژ تبليغاتي اخير آمريكا و متحدانش، هوشياري مردم و مسئولان نسبت به برنامه‌هاي خطرناك استكبار جهاني در پس اين جنگ رواني را خواستار و تأكيد كرد: اقدام عجولانه و دشمنانه سردمداران آمريكا و متحدان آنان، همراه با ارائه زودهنگام گزارش توسط دبيركل آژانس انرژي اتمي و نيز نماينده حقوق بشر در امور ايران حاكي از ورود دشمنان به مرحله خطرناكي است كه بايد با تدبير و هوشياري و ايجاد وحدت ملي، شرايط پيش رو را مديريت كنيم.

ايشان گسترش دامنه جغرافيايي اعتراضات جنبش وال استريت به بيش از 80 كشور جهان را در مقطع كنوني جهان بسيار مهم و قابل تأمل دانست و افزود: استكبار جهاني به‌ويژه آمريكا در كنترل و تحليل اين موج عظيم اعتراضي عاجز مانده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود كه دامنه اين اعتراضات در آينده وسيع‌تر و ابعاد آن پيچيده‌تر و غيرقابل كنترل‌تر شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شرايط تاريخي كشور را حساس و مهم خواند و گفت: در اين شرايط مهمترين ابزار و وسيله حفاظت مادر برابر توطئه‌هاي دشمنان وحدت ملي است و حضور پرشور مردم به مانند ابتداي انقلاب مي‌تواند حلال مشكلات مقطع كنوني باشد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مهمترين وظيفه نظام اسلامي در شرايط كنوني را حفظ اتحاد مردم خواند و تصريح كرد: راه درست اين است كه به صورت شفاف مردم را در جريان امور قرار دهيم و با بيان نقاط مثبت و منفي و آگاهي‌بخشي به مردم آنان را در انتخاب راه و مسير درست كمك كنيم.

ايشان رسيدن به وحدت ملي را كاري سخت ندانست و تأكيد كرد: جناح‌ها و گروه‌ها بايد از انحصارطلبي دست بردارند و اجازه بدهند كه مسئولان و نمايندگان مدنظر مردم از هر طيفي در انتخابات شركت داشته باشند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد به اينكه اميد به اصلاح و بهبود امور را در هيچ شرايطي نبايد از دست داد، تأكيد كرد: امروز با آگاهي فزاينده ملت‌ها و گسترش وسايل ارتباطي و آگاهي بخشي مي‌توان اميدوار بود كه شرايط موردنظر مردم با تدبير دلسوزان به تدريج تحقق يابد.

در ابتداي اين ديدار دكتر مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم‌سالاري با اشاره به برگزاري همايش فصلي اين حزب در چند روز آينده گفت: ما به عنوان حزب مردم‌سالاري معتقديم كه در صورت تحقق حداقل شرايط براي احزاب و گروههاي اصلاح‌طلب بايد از فرصت استفاده و در انتخابات شركت كرد، چرا كه هيچ فرصتي را براي فرمت و پيش بردن اهداف نظام اسلامي نبايد از دست داد.
همچنين آقاي سيدفاضل موسوي عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري و عضو كميسيون اصل 90 مجلس با تشريح شرايط سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور به برخي مشكلات و نابساماني‌ها اشاره و خواستار حضور فعال دلسوزان كشور براي بهبود شرايط در كشور شد.

همچنين برخي از اعضاي شوراي مركزي و دبيران استاني و شهرستاني اين حزب خواستار حضور فعال‌تر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي رفع مشكلات كشور و نيز برپايي انتخابات پرشور مجلس شدند.

 

منبع: ایلنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود