کد خبر: 4243

تاریخ انتشار: 1390-08-15 - 16:25

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 031

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني:نيرو‌هاي ارزشمند انقلاب با تشکيل گروه‌ها دور هم جمع شوند

چکییده: حيف است که بسياري از نيروهاي انقلاب پراکنده باشند، بزرگترين سرمايه کشور، نيروهاي سال‌هاي انقلاب است که هنوز هم خيلي‌ها به اسم آن‌ها فعاليت مي‌کنند. بايد نيروهاي ارزشمند با تشکيل گروه‌ها دور […]

چکییده:

حيف است که بسياري از نيروهاي انقلاب پراکنده باشند، بزرگترين سرمايه کشور، نيروهاي سال‌هاي انقلاب است که هنوز هم خيلي‌ها به اسم آن‌ها فعاليت مي‌کنند. بايد نيروهاي ارزشمند با تشکيل گروه‌ها دور هم جمع شوند.

 

يادگار امام گفت: يکي از آفات شرايط فعلي، بداخلاقي و به خصوص کينه‌ورزي است.

به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني صبح پنجشنبه در جمع گروهي از آزادگان جنگ تحميلي، با يادآوري رشادت‌ها و زحمات ايثارگران بخصوص آزادگان، اظهار كرد: خداوند به ازاي موقعيتي که به افراد مي‌دهد، از آن‌ها طلب مسووليت مي‌کند. اسارت سختي‌ها زيادي دارد. اما در برابر آن، حوزه نفوذ فراواني هم نصيب آزادگان مي‌کند. کساني که داراي سوابق اسارت هستند، مورد احترام اکثريت جامعه هستند و حوزه نفوذ وسيعي دارند حداقل سخن آن‌ها حمل بر مخالفت با اصل نظام نمي‌شود. اين حوزه نفوذ وسيع، مسووليت آزادگان را دوچندان مي‌کند.

يادگار امام با بيان اين‌که «حادثه انقلاب، بسيار مبارک و ميمون بود» گفت: انسان‌هاي بسيار ارزشمندي، زندگي و جواني خود را صرف انقلاب کرده‌اند. عده‌اي رفته‌اند و برخي مانده‌اند. اين‌ها که مانده‌اند، مسووليت‌هاي بسياري دارند بايد از تحريف جلوگيري کنند و اگر نمي‌توانند بطور کامل جلوي تحريف‌ها را بگيرند، حداقل حقايق آن دوران را بيان کنند تا برخي نتوانند آدرس غلط بدهند.

سيدحسن خميني در ادامه با بيان اين‌که «يکي از آفات شرايط فعلي، بداخلاقي و بخصوص کينه‌ورزي است» گفت: عده‌اي هستند که نانشان در عصبانيت و کينه‌ورزي است. سرمايه اين‌ها فحاشي است، دوست ندارند شرايط عادي شود چون در شرايط عادي ديگر کاره‌اي نيستند.

وي با بيان اين‌که «همه بايد از سرمايه آزادگان استفاده کنند» اظهار كرد: حيف است که بسياري از نيروهاي انقلاب پراکنده باشند. بزرگترين سرمايه کشور، نيروهاي سال‌هاي انقلاب است که هنوز هم خيلي‌ها به اسم آن‌ها فعاليت مي‌کنند. بايد نيروهاي ارزشمند با تشکيل گروه‌ها و جمع‌هاي مختلف، دور هم جمع شوند و با عقلانيت و اخلاق فعاليت کنند.

يادگار امام با بيان اين‌که «هدف اصلي بايد معرفي و ترويج آرمان‌هاي امام باشد» گفت: امام به ما احتياج ندارد ما به امام به عنوان نماد دينداري، آزادي، استقلال و توانمندي ملي نياز داريم. بايد انديشه امام را تبليغ کرد. آنچه ما را به سعادت مي‌رساند، تبليغ اين انديشه است.

وي با تصريح اين نکته که «مسووليت حفط ارزش‌هاي انقلاب متوجه همگان است» اضافه کرد: نبايد بگذاريم امام و ارزش‌هايي که آزادگان بخاطر آن‌ها اسارت سختي را تحمل کرده‌اند، مظلوم واقع شود و خداي ناکرده چنين نباشد که عده‌اي در اين ميان، سکوت کنند و عده‌اي هم نابخردانه در اين مسير گام بردارند.

سيدحسن خميني در پايان ضمن تقدير از نقش نيروهاي سه گانه زميني، دريايي و هوايي سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس، با بيان اين‌که «پتانسيل آزادگان بسيار بالا و توانمند است» گفت، نبايد به گونه‌اي عمل کرد که کينه مضاعفي توليد کرد. هدف اين است که کينه‌ها کم شود. بايد مظلوميت را با محبت از بين برد. انتقام و کينه به نهايت نمي‌رسد.

در اين ديدار تعدادي از آزادگان جنگ تحميلي، در سخناني جداگانه، به ذکر خاطرات دوران اسارت و نيز، شرح ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل جاري کشور پرداختند.
همچنين پانصد نفر ار مديران و کارکنان سازمان اتش نشاني تهران پنجشبه‌شب با حضور در حرم مطهر امام راحل، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب اسلامي، با حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني ديدار کردند.

در اين ديدار که به مناسبت 7 مهر روز آتش نشاني انجام شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني با تجليل از زحمات آتش‌نشانان اظهار كرد: بنابر روايتي از پيامبر اکرم(ص)، خدمت يک مومن به يک مومن ديگر، چنان جايگاه و ارزش والايي دارد که جز با مقابله به مثل، جبران نمي‌شود. خدمت رساني به مومنين در هر حالتي ثواب دارد، اما هر چه اين عمل در شرايطي باشد که طرف مقابل خودش به تنهايي توانايي حل مشکل خود را نداشته باشد، اهميت و ارزش بيشتري پيدا مي‌کند.

وي افزود: خدمت به انساني که مستاصل است و چنان دچار مشکل است که اگر کمک نشود، از بين مي‌رود، اجر مضاعفي دارد. کار آتش نشان‌ها از اين حيث که به افراد مستاصل کمک مي‌کنند، اهميت فراواني دارد.

سيدحسن خميني اظهار كرد: لحظه‌اي که يک مسلمان مستاصل مي‌شود، دعايش به استجابت نزديک‌تر مي‌شود، وقتي کسي در اين لحظه به داد او مي‌رسد و او را از دل يک فاجعه نجات مي‌دهد، در حقيقت بزرگترين دعا را براي خود مي‌خرد. اگر آن فرد يک کلمه براي عافيت فرد کمک کننده بگويد، ممکن است او را تا چندين نسل از عنايت خاص خدا، بهره مند کند.

يادگار امام در پايان خطاب به آتش نشان‌ها گفت: اين کار را قدر بدانيد و از اين‌که در اين جايگاه قرار گرفته‌ايد، خداوند را شاکر باشيد. اميد است مسوولان شهرداري نيز، براي حل مشکلات آتش نشان‌ها بيشتر از قبل، تلاش نمايند.

در اين مراسم که با نثار تاج گل و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا همراه بود، دکتر خوش ذات، مدير سازمان آتش نشاني تهران، در سخناني گزارشي از عملکرد اين سازمان را ارائه کرد

 

منبع: ایلنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود