کد خبر: 5642

تاریخ انتشار: 1390-07-28 - 02:46

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 3 100

صداقت رضا امیرخانی در تعهد "صداقت"

                برنامه "پارک ملت" با کارگردانی واجرای آقای شهیدی فر مدتی است متفاوت با سایر برنامه های سیما، تلاش کرده مطالبی را بازتاب دهد که کمتر در سایر برنامه ها دیده و شنیده می شود. در فرصت بیش […]

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه "پارک ملت" با کارگردانی واجرای آقای شهیدی فر مدتی است متفاوت با سایر برنامه های سیما، تلاش کرده مطالبی را بازتاب دهد که کمتر در سایر برنامه ها دیده و شنیده می شود. در فرصت بیش از 2ساعت برنامه از حدود ساعت 23 تاحدود ساعت 1/30بامداد از شبکه یک سیما، امکان بررسی دقیق تر موضوعات گوناگونی که طرح می شود را فراهم می کند.

 

هم مجری و هم نوع مهمانان علیرغم زنده بودن اجرا، فارغ از برخی منع های خوساخته و احیانا واقعی وو الزامی، به زوایای بیشتری از مطالب وموضوعات می پردازند. مطالبی طرح می شود که بدون تردید اگر به صورت ضبط شده باشد، بعید است بتواند اجازه پخش پیدا کند. گرچه علی القاعده مهمانان مراحل تایید برای حضور در برنامه زنده را باید طی کنند، اما اگر بازهم با دیدی وسیع تر به مسائل نگاه شود، به نتایج مفیدتری می تواند دست یابد وتاثیرگذار تر باشد.

 

در ساعات پایانی روز 90/7/27 (جهارشنبه شب) این برنامه با حضور آقای "رضا امیرخانی" نویسنده شناخته شده حوزه ادبیات اغاز شد و تا حدود ساعت 2 بامداد 90/7/28 استمرار یافت. موضوع بحث درمورد این نویسنده واثارش بود. از دلیل نام گذاری خاص اثار وی تا میزان استقبال مخاطبان، مشکلات ممیزی و.... مجری در مواردی تلاش داشت تا این تایید را از مهمان برنامه بگیرد که وی ناگزیر است به خاطر نظر وحفظ مخاطبان، محافظه کارانه تر برخورد کند.

او به صراحت ایام دفاع مقدس را "راه بهشت" نام نهاد و از تحذیر آقای شهیدی که این تعبیر شما باعث پشت کردن مخاطبان به اثارت خواهد شد، بیان کرد که من به عنوان نویسنده فقط یک تعهد به مخاطبانم دارم و ان چیزی نیست جز "صداقت" صداقت را همان کاری معرفی کرد که حضرت امام خمینی(ره) با قبول اتش بس ان را به عنوان جام زهر توصیف کردند، ولی چون از تمام اجزای ان پیام صداقت عیان بود،به فکر احدی از مخاطبان ایشان نرسید که این پذیرش چگونه با بیانات قبلی ایشان در ایام 8 ساله جنگ، قابل جمع است.

برخورد برخی مسئولین از جمله تصمیم گیرندگان باید ونباید پخش برنامه ها و...را این چنین تعبیر کرد که خودشان برای مخاطبان شان "انتخاب احسن" می کنند ومخاطب فقط باید "اتباع" کند. ابراز نگرانی شدید از این که برخی کسل های موجود در میان جامعه ایران می تواند تبدیل به گسل های متعددی شود واز این که عده ای بجای رفع کدورت فقط علاقه مند به تعمیق این گسل ها هستند،از دیگر محور های این بحث بود.

 

وی درمورد داستان سیستان گفت که الهام من درمورد این کتاب گفتگوبا فردی بود که به قاچاق می کرد و تظلمی برای رهبری آورده بود. که رهبری رهبر همه است و نه رهبر بخشی خاص.... از الزام به حذف بخشی از کتاب نفحات نفت دلگیر بود که نه از این که چرا ممیزی هست، بلکه شکل اجرای آن چرا این گونه است؟

 

انشاءالله به زودی درمورد خودی وغیرخودی درحوزه فرهنگ، مسئله ای که به نظر می رسد در مقام عمل از سوی عده ای که فقط خود را می بینند، تبدیل بوسیله حذف نیروهای انقلاب و محرومیت بهره گیری از ظرفیت های بخش زیادی از دست آوردها و سرمایه های انقلاب شده است، مطالبی خواهم نوشت.

بازتاب پارک ملت در اینجا:

تگ های مطلب:
دیدگاه کاربران

کل نظرات : 2

ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود