کد خبر: 2799

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 693

سیمای جمهوری اسلامی،ورزشکاران المپیک و رعایت مسائل شرعی

   چکیده: نمایش صحنه کشتی گیر ایرانی در روز جمعه ۲۱ رمضان و روز شهادت امیرالمومنین علیه السلام با داور زن این مسابقه که غیر از آن که دستان برهنه ورزشکار پیروزایرانی را گرفت وبالا برد،با کمال تعجب قبل […]

 

 چکیده:

نمایش صحنه کشتی گیر ایرانی در روز جمعه ۲۱ رمضان و روز شهادت امیرالمومنین علیه السلام با داور زن این مسابقه که غیر از آن که دستان برهنه ورزشکار پیروزایرانی را گرفت وبالا برد،با کمال تعجب قبل از مسابقه- واحتمالا براساس مقررات المپیک- با دست زدن به بدن و پاهای عریان ورزشکاران جهت کنترل و رعایت مقررات مربوط بود.تمام این صحنه که بدون تردید کار غیر شرعی بود از سیمای جمهوری اسلامی نمایش داده شد. 

1. از ویژگی های المپیک 2012 لندن حضور چشم گیر ورزشکاران خانم محجبه از کشورهای مختلف اسلامی بود.این مسئله به اندازه ای مورد نوجه بود که برخی سازمان های فمیمینیستی غربی را وادار به عکس العمل کرد.

 

2. از ویژگی های دیگر امسال،درخشش بیشتر ورزشکاران ایرانی  بود که مدال های بیشتری نسبت به دوره های قبل به دست آوردند.

 

3. ظاهرا مدال آوری در سایر رشته ،غیر از فوتبال،باعث شده  که توجه به تفاوت  سرمایه گذاری زیادی که در فوتبال و حداقل نسبت به رشته هایی که مدال آور بوده، در محافل مختلف صورت گیرد تا تجدید نظری در این سیاست به وجود آید.

 

4. از ویژگی های مهم امسال تغییر رویکرد صداوسیما از نمایش صحنه های المپیک لندن بود.

 

5.با کمال تاسف به صورت متعدد از جمله نمایش صحنه کشتی گیر ایرانی در روز جمعه 21 رمضان و روز شهادت امیرالمومنین علیه السلام با داور زن این مسابقه که غیر از آن که دستان برهنه ورزشکار پیروزایرانی را گرفت وبالا برد،با کمال تعجب قبل از مسابقه- واحتمالا براساس مقررات المپیک- با دست زدن به بدن و پاهای عریان ورزشکاران جهت کنترل و رعایت مقررات مربوط بود.تمام این صحنه که بدون تردید کار غیر شرعی بود از سیمای جمهوری اسلامی نمایش داده شد.

 

6. احتمالا این اتفاقات در سال های قبل هم انجام می شده ولی حداقل سیمای جمهوری اسلامی آن را نمایش نمی داد.این اقدام شکستن قبح گناه در جامعه است.

 

7. این مسئله و لمس بدن نامحرم با هیچ فتوایی در طول تاریخ تشیع هم خوانی ندارد.البته در صورت ضرورت واضطرار چنین مجوز هایی داده می شود.اما قطعا شرکت در المپیک اضطرار تلقی نمی شود.چگونه است آقایان مسئول اگر ورزشکاری در مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی قرار گیرد،بدون توجه به نتیجه آن از مسابقه خودداری می کنند.ایا احترام به احکام شرعی آن هم در ایام ماه مبارک ولیالی قدر این مقدار باید در نظر آقایان مسئول کم اهمیت باشد که چنین تذکری به ورزشکاران ندهند.

 

8. نباید تردید داشت اگر ما با رعایت احکام قطعی شرعی دچار خسارت ظاهری کوتاه مدت شویم سود آن در دراز مدت به نفع ماست.علاوه بران که می توان همانند مسئله حجاب انان را واداشت که حداقل در مسئله داوری از داوران نظیر ورزشکاران در نظر بگیرند.مگر هیئت پرتعدا از مسئولین و وزیر ورزش برای چه کاری در انجا حضور دارند؟

 

9. تعجب بیشتر این است که متاسفانه با این که به صورت متعدد این صحنه ها از سیما نمایش داده شد،حداقل در حد نهی از منکر زبانی و قلمی در رسانه هایی که معمولا نسبت به چنین مواردی عکس العمل نشان می دادند،هیچ اعتراضی نشد وعلی القاعده اقایان مراجع هم مطلع نشدند و گرنه بدون تردید اعتراضی جدی می کردند،خصوصا این که از قول آیت الله مکارم امروز در رسانه ها اعتراض ایشان به ریخت و پاش های ورزش اشاره شده بود. اینجا

 

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا بحق محمد و آل محمد علیهم السلام

 

تگ های مطلب:
دیدگاه کاربران

کل نظرات : 2

ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود