کد خبر: 3757

تاریخ انتشار: 1390-12-22 - 23:28

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 875

آيت‌الله العظمي صافي:اگر نماینده مدافع حق نباشد مجلس برای او غصب است

چکیده: اگر نماینده مجلس خداترس، شجاع و مدافع حق نباشد مجلس برای او غصب و رفتن به آن جایز نمی‌باشد.   به گزارش مرکز خبر حوزه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با آقای امیرآبادی منتخب مردم قم […]

چکیده:

اگر نماینده مجلس خداترس، شجاع و مدافع حق نباشد مجلس برای او غصب و رفتن به آن جایز نمی‌باشد.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با آقای امیرآبادی منتخب مردم قم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفتند:نماينده در مواضعي كه لازم است، در مجلس بايد شجاعانه اظهار وجود كند، و يا در جايي كه بايد مصالح اسلام و منافع مملكت رعايت شود، فروگذار نكند. البته همه اين‌ها نياز به ايمان كامل و اعتقاد راسخ به خداوند متعال دارد كه اگر كسي فقط خدا را در نظر داشت، از هيچ‌كس نمي‌ترسد، و در جايي كه لازم باشد، حرف مي‌زند، و از حق دفاع مي‌نمايد.

ایشان ادامه دادند:همه نماينده‌ها بايد بر همين اساس كار كنند، كه اگر غير اين باشد، مجلس براي آن‌ها غصب، و رفتن به مجلس براي آن‌ها جايز نيست.

معظم له اظهار داشتند:يك نماينده بايد متوجه وظايف خود باشد، و بداند كه قيام و قعودهايش در مجلس بسيار با اهميت است كه گاهي انسان را به اعلي عليين، و گاهي به اسفل السافلين مي‌برد.

این مرجع تقلید ادامه دادند:بايد اين قيام و قعودها همه با فهم و علم و بصيرت، جهت دفاع از احكام و دستورات شرع مقدس اسلام و در راه رضاي خداوند متعال و مصلحت مردم و عزت كشور باشد. بايد يك نماينده، سنگيني مسئوليت نمايندگي را احساس نمايد، و وظايفش را به طور كامل انجام دهد.

*نماینده قم صدای قم در مجلس باشد

حضرت آیت الله صافی خاطرنشان کردند:البته كسي كه نماينده مردم قم است، مسئوليتش بيشتراست. بايد نماينده قم به عنوان دفاع‌كننده از شرع و مكتب در مجلس حاضر شود اگرچه همه نماينده‌ها بايد مدافع احكام الهي باشند، اما مسئوليت و نقش نماينده قم بايد پررنگ‌تر باشد كه اگر خداي‌ناكرده انحرافي در آنجا پيش آمد و حرف خلافي زده شد، نماينده قم مقاومت كند و نگذارد خلاف شرعي اتفاق بيفتد.

ایشان افزودند: وجود مبارك حضرت معصومه «سلام الله عليها» و حوزه مباركه قم و مردم شريف قم همه زمينه‌ساز اين است كه نماينده قم در مجلس ابراز وجود كند و حقيقتاً نمايندگي قم را داشته باشد و به عبارت ديگر صداي قم در مجلس باشد.

معظم له ادامه دادند: البته اين خيلي كار بزرگ و سنگيني است، و اگر انسان آن را پذيرفت بايد بداند از يك سو وظيفه بسيار دشواري را قبول كرده است، و از جهتي ديگر آن را فرصتي براي خوشحال‌نمودن آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و خدمت به فقرا و مستمندان و محرومان بداند.

*نماینده باید مسلط بر اوضاع باشد

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود بیان داشتند: يك نماينده بايد بر همه اوضاع تسلط داشته باشد، و سياست‌هاي داخلي و خارجي مملكت را به صورت كامل بداند، و نفهميده و ازروي ناآگاهي رأي ندهد، كه هر كس نفهميده رأي بدهد، به نظام اسلامي و مردم خيانت كرده است.

حضرت آیت الله صافی با اشاره به اهميت بودجه كه هر ساله مجلس بايد آن را بررسي نموده و تصويب كند،گفتند : نمايندگان بايد خيلي مواظب باشند كه بودجه به نفع مردم و مملكت باشد، و بايد از مصرف صحيح بيت المال با دقت حفاظت نمايند، و نگذارند بودجه مملكت حيف و ميل شود، چرا كه اگر ريالي از پول بيت المال در غير راه شرعي و الهي خرج شود، همه ضامن و مسئول هستند.

این مرجع تقلید افزودند:نمایندگان باید بدانند مردم هم، نمايندگاني را بيشتر دوست مي‌دارند كه مصالح اسلام و دين و مردم را بيشتر رعايت كنند

 

منبع: 19دی 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود