کد خبر: 3983

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 757

واکنش با تاخیر حوزه و وزارت خارجه نسبت به اهانت اخیر به قرآن

چکیده: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم از سوی سربازان آمریکایی در افغانستان گفت: دنیای اسلام باید این اقدام را با شدت محکوم کند./جامعه مدرسین هتک حرمت به قرآن توسط […]

چکیده:

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم از سوی سربازان آمریکایی در افغانستان گفت: دنیای اسلام باید این اقدام را با شدت محکوم کند./جامعه مدرسین هتک حرمت به قرآن توسط سربازان آمریکایی را محکوم کرد/وزارت خارجه هتک حرمت به قرآن توسط نظامیان آمریکایي را محكوم كرد

 

به گزارش فارس ،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به وقوع فاجعه هتک حرمت به قرآن کریم در کشور افغانستان اظهار کرد: در روز اول اسفند ماه در یکی از پایگاه‌های آمریکا در افغانستان تعدادی از قرآن‌های مجید را به آتش کشیدند.
 وی افزود: این مسئله آهسته آهسته به بیرون منتقل شده و در این کشور غوغا به پا شد و تظاهرات و حمله به مراکز آمریکایی‌ها به قدری زیاد بود که آنها عده‌ای از مردم را کشتند و برخی دیگر را زخمی کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در این جریانات طبق اعلام رسانه‌ها 20 نفر کشته و عده‌ای دیگر هم زخمی شدند، تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی این قضیه را محکوم کرده‌اند ولی ندیدم عربستان سعودی این مسئله را محکوم کند.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها و حتی رئیس جمهور این کشور وقتی دیدند که اوضاع خیلی خراب شده است از این اقدام عذرخواهی کردند، ولی باید گفت عذرخواهی چه فایده‌ای دارد؛ مردم افغانستان خواهان مجازات عاملان این جنایات هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: با عذرخواهی نمی‌شود این اقدام را خاتمه داد.

وی افزود: از آن بدتر اینکه همان کاپیتولاسیونی که در زمان شاه می‌خواستند در کشور ما اجرایی کنند و امام علیه آن قیام کرد در این کشور وجود داشته و سربازان آمریکایی در دادگاه‌های افغانستان قابل محاکمه نیستند.

این مرجع تقلید بیان داشت: این مسئله سبب شده که یک صدا مردم افغانستان فریاد خروج بیگانگان را سر دهند.

 

وی گفت: ما به شدت این اقدام را محکوم کرده و کشورهای اسلامی که به خاطر ملاحظه اربابانشان در برابر این اقدام سکوت کنند را نیز محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: تا این بیگانگان مخالف اسلام و مقدسات اسلامی در کشورهای اسلامی حضور دارند این مشکلات قابل مشاهده است.

وی گفت: در عراق آن جنایات هولناک و بی‌سابقه در تاریخ را انجام داده و تا اینها در کشورهای اسلامی حضور دارند، شاهد چنین اقداماتی خواهیم بود و همه باید همت کرده و بیگانگان را از کشور خود بیرون کنند.

منبع:بازتاب

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت هتک حرمت سربازان آمریکایی به قرآن کریم آورده است: دشمنی با قرآن، دشمنی با هدایت و کمال‌خواهی است.

به گزارش 19 دی، در این بیانیه‌ای آمده است: خبر اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان، موجب تأثر و تأسف عمیق گردید و خشم همه مسلمانان جهان را برانگیخت. قرآن کتاب مقدس همه مسلمانان جهان است و تعالیم روح‌بخش آن، هدایت‌گر همگان و تعالی‌بخش فطرت‌های پاک انسان‌ها می‌باشد و دشمنی با قرآن، دشمنی با هدایت، کمال‌خواهی و تعالی دوستی است.

در ادامه تاکید شده است: ‌بر همگان روشن است که چنین اهانت‌هایی حکایت از یک روند طولانی مدت اسلام ستیزی به سرکردگی صهیونیسم و رژیم آمریکا است. رژیمی که سال‌هاست دست خود را به خون مسلمانان مظلوم در سراسر جهان بخصوص مردم مسلمان افغانستان آلوده کرده است. این رژیم غاصب چه پاسخ قانع‌کننده‌ای در برابر این اهانت بزرگ خواهد داشت؟

در ادامه این پیام می‌خوانیم: مسلمانان جهان باید بدانند که استکبار جهانی با اصل اسلام به ستیز برخاسته، و با چنین اقداماتی عجز خویش را در برابر بیداری فراگیر اسلامی نشان داده است.

در پایان تاکید شده است: جامعه مدرسین‌حوزه‌علمیه قم ضمن عرض تسلیت به‌محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و تمامی مسلمانان جهان، این عمل جسارت آمیز را محکوم نموده و از تمامی مسلمانان و علمای اسلام می‌خواهد با حفظ وحدت و همبستگی در مقابل این اهانت ساکت ننشسته و انزجار خود را نسبت به این عمل ننگین نشان دهند.

 

منبع:19دی

 

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان، بر ضرورت خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور تأکید کرد.
 به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام سخیف و موهن نظامیان ناتو در پایگاه بگرام افغانستان در هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان - قرآن کریم - را به شدت محکوم کرد.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: بار دیگر یکی از مصادیق بی اعتنایی به حقوق بشر و مقررات بین‌المللی توسط نیروهای نظامی خارجی در افغانستان رخ داد و نیروهای نظامی آمریکا با سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم، مقدسات مردم مسلمان جهان را مورد هتک حرمت قرار دادند.
 
بیانیه وزارت امور خارجه تأکید می‌کند: بی حرمتی نسبت به اعتقادات مسلمانان ناشی از فهم نادرست اشغالگران افغانستان از فرهنگ دینی و مذهبی مردم مسلمان منطقه و جهان می‌باشد و تکرار نقض حقوق بشر و تعدی به حقوق مردم مسلمان افغانستان ناشی از استمرار اشغال این کشور و عدم پاسخگویی اشغالگران در قبال رفتار خارج از قانون خود است.
 
این بیانیه می‌افزاید: این برای اولین بار نیست که قوانین بین‌المللی توسط نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان نقض می‌شود و تکرار اینگونه رفتار شیطنت‌آمیز با توجه به روحیه استکباری آمریکا و انجام این قبیل تعرضات به مقدسات اسلامی خشم و نفرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.
 
در بیانیه وزارت خارجه تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اهانت نیروهای نظامی آمریکا به قرآن مجید در افغانستان، بار دیگر بر ضرورت خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان تاکید کرده و معتقد است تنها راه بازگشت و استقرار صلح و ثبات و آرامش به افغانستان، خروج سریع نیروهای خارجی از این کشور است و در این ارتباط هر اقدامی که منجر به طولانی شدن حضور این نیروها در افغانستان شود، از جمله امضای پیمان استرات‍ژیک بین آمریکا و افغانستان نه تنها به عنوان عاملی در جهت افزایش ناامنی در این کشور، بلکه به مثابه یک تهدید جدی منطقه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.
 
در این بیانیه آمده است: دولت و مردم مسلمان ایران امیدوارند مردم افغانستان با در دست گرفتن همه امور خود، بر مشکلات کشورشان فائق شده و آثار سوء ناشی از حضور و مداخلات خارجی را برطرف کنند.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه همچنین بر انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مسلمان و آزاده و مجامع بین‌المللی برای محکوم کردن اقدام غیر اصولی سربازان آمریکایی در افغانستان و ایفای نقشی مؤثر در مسیر دفاع از صلح تأکید شده است.

 

منبع: رجانیوز 

 

جامعه الزهرا (س) هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم کرد

جامعه الزهرا (س) با صدور بیانیه ای هتک حرمت گستاخانه تعدادی از سربازان شکست خورده آمریکایی و استکبار جهانی به ساحت مقدس قرآن کریم در افغانستان مظلوم را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: جامعه الزهرا (س) هتک حرمت گستاخانه تعدادی از سربازان شکست خورده آمریکائی و استکبار جهانی در افغانستان مظلوم، به ساحت مقدس کتاب هدایت و سعادت جامعه بشری " قرآن کریم " در ایام بیداری اسلامی در منطقه و قتل و جراحت جمعی از مسلمانان غیرتمند و بی دفاع را محکوم می کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما طلاب خواهر جامعه الزهرا(س) هم صدا با فریادگران پرخروش امت اسلامی، مجازات شدید مرتکبین این جنایت نابخشودنی و خروج بی قید و شرط اشغالگران سلطه جو و اجنبی را از بلاد اسلامی خواستاریم.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود