کد خبر: 1383

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 964

احمدی مقدم: تورم ارزش جریمه های رانندگی را نصف کرد!

ا این تورم ارزش جریمه‌های رانندگی نسبت به سال گذشته نصف شده اما باید پرسید که چه چیزی هست که موجب شده در فروردین و اردیبهشت ماه کاهش تلفات و تصادفات رانندگی را داشته باشیم. فرمانده نیروی انتظامی […]

ا این تورم ارزش جریمه‌های رانندگی نسبت به سال گذشته نصف شده اما باید پرسید که چه چیزی هست که موجب شده در فروردین و اردیبهشت ماه کاهش تلفات و تصادفات رانندگی را داشته باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس راهور موظف است در برخورد با جرائم مشهود مانند هنجار شکنی، مزاحمت نوامیس ، کشف حجاب و آلودگی صوتی وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهور ناجا با اشاره به اصلاح راه های جاده ای اظهار داشت: حرکت خوبی در زمینه اصلاح راه ها و همچنین در خصوص مدیریت سفر، حمل و نقل هوایی و عمومی انجام شده که این اقدامات زود بازده نیست.

وی با اشاره به اقدامات موثر در بخش امداد و اورژانس جاده ای گفت: مجلس شورای اسلامی به این حوزه توجه خوبی داشته که از آنان تشکر می کنیم اما از آنجا که بحث امداد و اورژانس نقش کلیدی در کاهش تلفات جاده ای دارند و باوجود اینکه طی چند سال گذشته، اقدامات در این بخش دو برابر افزایش پیدا کرده است اما کافی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تقویت پلیس راهور و نیز تجهیز و نصب سیستم های هوشمند جاده ای گفت: این اقدامات پلیس در حوزه رانندگی موثر است اما بخش فرهنگی تاثیرگذارتر می باشد.

احمدی مقدم با بیان اینکه مردم آگاه هستند و درصورت اقناع با پلیس همراه می شوند، گفت: تمرکز بر برنامه های فرهنگی، آموزشی و هشداری بسیار مهم است که پلیس راهور نباید از آنها غافل شود.

وی همچنین یادآور شد: همراهی مردم با پلیس منجر به کاهش میزان سوانح رانندگی شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تماس های مردمی با مرکز نظارت همگانی گفت: بررسی پیام ها حاکی از آن است اندکی از شهروندان از رفتار ماموران پلیس راهور شکایت دارند اما ارتقای شخصیت پلیس راهور طی چند سال اخیر بر همه محسوس است به نحوی که برخی از شهروندان پس از جریمه شدن طی تماس با 197 از ماموران پلیس و برخورد مناسب آنان تشکر می کنند.

احمدی مقدم تصریح کرد: ماموران راهور با رفتار صحیح خود منجر شده اند تا رانندگان هنگام تخلف لجاجت نکرده بلکه از رفتار خود نادم نیز شوند.

وی افزود: پلیس علاوه براینکه نماد نظم اجتماعی و قانون گرایی است باید الگوی اخلاق و معلم اجتماعی نیز باشد، که این امر بسیار مهم و اثرات آن در جامعه قابل مشاهده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: امروز سرمایه گذاری در بخش های آموزشی، فرهنگی و... نه تنها در حوزه پلیس راهور بلکه باید در کل سازمان صورت بگیرد؛ آثار تغییر رفتار ماموران پلیس به عنوان مصلح اجتماعی مهم تر از بکارگیری تجهیزات و امکانات است.

این مقام ارشد انتظامی به موضوع جرایم رانندگی اشاره کرد و افزود: با این تورم ارزش جریمه‌های رانندگی نسبت به سال گذشته نصف شده اما باید پرسید که چه چیزی هست که موجب شده در فروردین و اردیبهشت ماه کاهش تلفات و تصادفات رانندگی را داشته باشیم.

دکتر احمدی مقدم با تاکید براینکه استاندارد سازی رفتار کارکنان باید سالانه اجرا شود، افزود: مردم ما مردمی فرهنگی هستند و در صورتیکه با آنان با احترام برخورد شود با پلیس بیشتر همراهی می کنند.

وی از سردار مومنی به عنوان چهره فرهنگی و رسانه ای نام برد و افزود: حضور رئیس پلیس راهور ناجا در رسانه ها به خصوص رسانه ملی و نیز دیدار چهره به چهره ایشان با شهروندان نشانه فرهنگ گفتمانی پلیس است.

سردار مقدم با اعلام اینکه پلیس راهور در موضوع امنیت اخلاقی نباید عنصر بی تفاوت باشد، گفت: در این بخش که حوزه بسیار حساسی است پلیس امنیت اخلاقی انجام وظیفه می کند اما پلیس راهور نیز موظف است در برخورد با جرائم مشهود مانند هنجار شکنی، مزاحمت نوامیس ، کشف حجاب و آلودگی صوتی و ... نیز وارد شود.

وی افزود: پلیس راهور هنگام مواجهه با این جرائم ابتدا باید تذکر دهد اما در مقابل کسی که وقیح است و در واقع با این اقدامات دهن کجی می کند باید با او برخورد کرده و او را به مراجع قضایی معرفی کند.
فرمانده ناجا در عین حال یادآور شد: در این خصوص نباید دچار افراط و تفریط شویم تا ماموران راهور از ماموریت‌های اصلی خود دور بمانند.

وی افزود: نباید تصور کنید که ماموران راهور در برخورد با جرائم محدودیت دارند؛ مامور راهور حتی با یک فروشنده سی دی مستهجن نیز باید برخورد قانونی کند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم امسال کاهش سوانح رانندگی فراتر از اهدافمان محقق شود تا بتوانیم تعداد تلفات رانندگی را کمتر از 17هزار کشته به ثبت برسانیم.

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود