کد خبر: 1753

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 557

باهنر: اصلاح‌طلبی، جریان مقبولی است و فضا برای ورودشان به انتخابات باز است

متاسفانه ما احساس می کردیم و الان هم اعتقاد داریم که ریاست دولت خیلی اعتقادی به خرد جمعی ندارد. در حالیکه پیشبرد و پیشرفت کشور در گرو کارجمعی و عقلانی است. باید ساختارهای سیاسی و حکومت کشور را به […]

متاسفانه ما احساس می کردیم و الان هم اعتقاد داریم که ریاست دولت خیلی اعتقادی به خرد جمعی ندارد. در حالیکه پیشبرد و پیشرفت کشور در گرو کارجمعی و عقلانی است. باید ساختارهای سیاسی و حکومت کشور را به رسمیت بشناسد و از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد برنامه های کلان کشور استفاده کرد.
نایب رییس مجلس می​گوید جریان اصلاحات به شرط روشن کردن مرز خود با فتنه گران می تواند وارد انتخابات شود.

محمدرضا باهنر نماینده تهران در گفت و گو با خبرآنلاین، با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم رضوی و تاکید ایشان بر حضور همه جریانات سیاسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در روزهایی که نزدیک به انتخابات می شویم شاهد آن هستیم که برخی جریانات سیاسی در مورد حضور در صحنه اظهار نا امیدی یا بهانه جویی می کنند. اما سخن صریح رهبری این بود که همه جریانات سیاسی معتقد به اصل نظام و قانون اساسی می توانند در انتخابات شرکت کنند و وظیفه دارند که حضور فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما بارها گفته ایم که میدان بازی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات باز است اما باید مرز خودشان با سران فتنه و افرادی که با موضع گیری ها و تهمت‌های خودشان هزینه‌هایی را به نظام تحمیل کردند، روشن کنند.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه جریان اصلاح طلبی به خودی خود جریان مقبولی در عرصه سیاسی کشور است، اظهار داشت: ما امیدواریم با سخنان رهبری این دوستان هم به صحنه بیایند، فعال باشند و حتی دیگر جریانات سیاسی مستقل که وابستگی به جریانات سیاسی تعریف شده ندارند هم در صحنه باشند تا سرنوشت کشور برای حداقل 4 سال و در شکل معمول و عرف خود برای 8 سال آینده با حضور فعال گروه های سیاسی و رای حداکثری مردم رقم بخورد.

وی با اشاره به ویژگی‌های رییس جمهور آینده که از سوی رهبری عنوان شده بود، گفت: دولت نهم و دهم ویژگی های مثبتی چون احیا کردن شعارهای انقلاب، پرکاری و پرتلاش بودن و ولع خدمت رسانی به مردم را داشت که نمی توان منکر آن شد. اما در کنار این خصوصیات مثبت نقاط ضعفی هم به این دولت وارد است.

باهنر ادامه داد: متاسفانه ما احساس می کردیم و الان هم اعتقاد داریم که ریاست دولت خیلی اعتقادی به خرد جمعی ندارد. در حالیکه پیشبرد و پیشرفت کشور در گرو کارجمعی و عقلانی است. باید ساختارهای سیاسی و حکومت کشور را به رسمیت بشناسد و از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد برنامه های کلان کشور استفاده کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه کشور را باید به صورت جامع جلو برد، تصریح کرد: برنامه‌های کلان و جامع هر کشوری را در مسیر و مرز پیشرفت و توسعه قرار می دهد. اگر قرار باشد مسائل کشور با روش پروژه‌ای و موردی حل شود، قطعا توسعه ای به همراه نخواهد داشت. اینکه مثلا دنبال حل بیکاری، مسکن و... باشیم حلال مشکلات کشور نیست، این مسائل را نباید مستقل از هم رفع کرد.

باهنر افزود: آنچه از دولت آینده توقع می رود آن است که سیاست‌های مالی و پولی، سیاست‌های توسعه‌ای، برنامه‌های کلان و جامع کشور و اهداف چشم انداز 20 ساله را هدف قرار دهد که متاسفانه در دولت نهم و دهم برخی از این مسائل مورد غفلت قرار گرفت یا براساس خرد جمعی عمل نشد.

نایب رییس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه نمی توان مشکلات اقتصادی کشور را تنها نتیجه تحریم‌ها دانست، خاطرنشان ساخت: تحریم‌ها حتما بر اقتصاد ما اثرگذار بوده است. اما اگر کسی بخواهد همه این مشکلات را نتیجه تحریم ها بداند حرف غلط و دور از عدالتی است. ما می گوییم در مقابله و مواجهه با این تحریم ها می شد خیلی سریع تر و بهتر عمل کرد تا هزینه های ناشی از تحریم ها کاهش یابد.

وی اظهار داشت: متاسفانه فشارها و تاثیرات منفی ای که برخی تحریم های داخلی به بنگاه های اقتصادی و تولیدی ما وارد کرد به مراتب بدتر و مخرب تر از تحریم های خارجی بود. سیاست های پولی و مالی کشور در خدمت تولید نبود و بیشتر این سیاست ها در جهت حل مشکلات پولی و عمرانی دولت قرار گرفت که خردورزی در برنامه های کلان کشور بود که در دیگر بخش ها نیز از این قسم رفتارها شاهد بودیم.

باهنر با بیان اینکه رشد نقدینگی در 7 سال گذشته نزدیک به 7 برابر شده است، گفت: رشد نقدینگی در حالی از مرز 25 درصد گذشته که رشد اقتصادی به طور متوسط بین 3 تا 4 درصد بوده است. اینها مشکلات و گرفتاری هایی بود که به اقتصاد کشور شوک زیادی وارد کرد. در حالیکه تحریم های خارجی را می شد با خردورزی و پیش بینی کنترل کرد و الان هم قابل جبران و کنترل است که امیدواریم با حماسه سیاسی اقتصادی که در سال جاری کلید می خورد این مشکلات رفع شود.

این چهره اصولگرا در ادامه با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا و «5+1»، اظهار داشت: در مورد مذاکره با آمریکا و گروه «5+1» خط قرمزها و چارچوبی وجود دارد که همه ملزم به رعایت آن هستیم. مصالح و منافع ملی، امنیت و استقلال کشور اصول و چارچوبی هستند که از سوی رهبری بر آن تاکید می شود و ما نیز باید در مسیر حرکتی خود به آنها پایبند باشیم.

وی ادامه داد: سیاست های کلی را رهبری پس از مستشاری با مجمع تشخیص اعلام می کنند اما در برخی موارد مقام رهبری نظر کارشناسی خودشان را می فرمایند. اما اینکه قرار باشد منعی را بوجود بیاورند نیست، در صحبت های روز گذشته در مورد مذاکرات با امریکا و گروه 5+1 هم فرمودند که من به این مذاکرات خوش بین نیستم. اما اگر در برخی موارد تشخیصی داده شود یا شرایط مهیا باشد مخالفت نمی کنم.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: شرط اصلی در مذاکره با آمریکا هم همان تعبیری است که ایشان گفتند که طرف صحبت با پنجه بوکس و آهنی خود که دستکش مخملی بر آن کشیده است پا پیش نگذارد. این پنجه آهنین باید با آن دستکش مخملی هماهنگ باشد والا اینکه بخواهند با حرف های گول زنک ما را به پای میز مذاکرات بکشاند، اشتباه آنها است و ما به خوبی متوجه این رویکرد آنها خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره همراه با فشار و تحریم امکان پذیر نیست، خاطرنشان ساخت: ما تلاش ها و تحریم های آنها و آزاری که به ملت ایران وارد می کنند را می فهمیم و برایش برنامه داریم و قطعا در مقابل آنها محکم ایستاده ایم. اگر آمریکا زمانی حاضر شود تعامل خردورزانه همراه با عدالت و به رسمیت شناختن حقوق ملت ها را جایگزین این رویکرد تحریمی خود کند می توان از مذاکره سخن گفت.

باهنر تاکید کرد: ما در مذاکرات هسته ای نیز چیزی بیش از این را نمی گوییم، اینکه غنی سازی اورانیوم حق طبیعی کشورهای عضو آژانس و صاحب فناوری است و حتی آژانس باید به این کشورهای دارای فناوری کمک هم بکند. از سوی دیگر ما بارها اعلام کرده ایم که ما اصلا انحرافی از برنامه های صلح آمیز هسته ای نداشته ایم و فعالیت های ما در معرض دید آنها است. امنیتی، سیاسی و اقتصادی کردن فعالیت های هسته ای ایران انحرافاتی است که استکبار علیه ما بوجود اورده است و تا زمانیکه این رویکرد باقی باشد مذاکره امکان پذیر نخواهد بود.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود