کد خبر: 6441

تاریخ انتشار: 1401-02-21 - 22:49

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 244

برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، در دو بخش فیزیکی و مجازی با مشارکت 1700 ناشر داخلی و 170 ناشر خارجی آغاز شد […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شد. بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به مدت 10 روز از 21 تا 31 اردیبهشت‌ماه با حضور و مشارکت 1700 ناشر داخلی و 170 ناشر خارجی برپا است. در این دوره و با تصمیم شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، ناشران مجازند کتاب‌های تولیده شده از 10 سال گذشته را عرضه کنند.

نخستین‌بار و براساس تجربه دو برزگاری نمایشگاه مجازی کتاب به دلیل شیوع ویورس کرونا طی سال‌های 1399 و 1400، سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران براساس دو الگوی مجازی و فیزیکی در حال برگزاری است؛ بنابراین مخاطبان کتاب می‌توانند با مراجعه به مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و یا سامانه خرید ketab.ir با تخفیف 10 درصدی به خرید اقدام کنند؛ نکته قابل توجه این‌که ناشران حاضر در مصلا یعنی بخش فیزیکی نمایشگاه مکلفند در بخش مجازی نمایشگاه نیز به عرضه کتاب اقدام کنند شریطی که برای ناشران بخش مجازی الزامی نیست. در مجموع در این دوره بیش از 2800 ناشر به عرضه کتاب‌ اقدام کرده‌اند.

در این دوره با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزان اعتبار بن خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با دوره قبل افزایش پیدا کرده که صرفا برای خرید‌های مجازی قابل استفاده است. نکته دیگر این‌که یارانه اعتباری خرید کتاب روی کدملی اشخاص شارژ خواهد شد. دانشجویان با دریافت مبلغ 350 هزار تومان و استادان با دریافت مبلغ 600 هزار تومان می‌توانند به خرید کتاب از بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند.

همراهان اصلی مجری برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و بانک صادرات، به‌عنوان بانک عامل نمایشگاه در این دوره که نخستین‌بار براساس الگوی جدید در حال برگزاری است، مشارکت دارند.  

شرکت ملی پست همانند ادورا گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با پیش‌بینی‌های لازم در مصلا حضور دارد و آماده دریافت خرید‌های مردم و ارسال به در منزل آن‌ها است. برای بخش مجازی نیز تدابیر مختلفی اندیشیده شده؛ از‌جمله استقرار خودرو‌‌های خودرو جمع‌آوری کتاب از ناشران برای اراسل به مناطق مختلف کشور.

به گفته علی رمضانی، یارانه‌های پست برای ارسال کتاب افزایش پیدا کرده است. در دومین دوره نمایشگاه مجازی  ارسال بسته ناشران تا سقف ۵۰ هزار تومان رایگان بود اما امسال این هزینه تا ۷۵ هزار تومان برای ناشران رایگان است.  در شهرهایی پرناشر هم جایگاه‌های سیار پست خواهیم داشت.

با توجه به برگزریا همزمان نمایشگاه مجازی و فیزیکی،  مرکز پاسخگویی  نیز شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته است؛ در هر دو بخش بیش از 200 نیرو مستقر هستند. در بخش مجازی از ساعت 9 صبح تا 7 عصر و در بخش نمایشگاه فیزیکی، هم‌زمان با ساعات برگزاری نمایشگاه، پاسخگویی به مردم برقرار است.  مخاطبان می‌توانند با تماس شماره  91009898 پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

از‌جمله ویژگی‌های قابل توجه سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جانمایی همه ناشران در فضای مسقف مصلا است. هیچ ناشری در سازه موقت قرا ندارد و ۹۰ هزار مترمربع فضا در اختیار نمایشگاه قرار گرفته است.  
  
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در بخش حضوری، از ساعت 10 تا 20 و در بخش مجازی 24 ساعته میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

ایبنا

 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود