کد خبر: 6418

تاریخ انتشار: 1400-10-11 - 19:03

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / اخبار نمایشگاه / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / فضای مجازی
+1
بازدیدها: 305

آغاز ثبت‌‎نام ناشران داخلی برای حضور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مهلت ثبت نام از 11 دی‌ماه تا پنج‌شنبه 16 دی ماه ۱۴۰۰ […]

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی کتاب ناب" به نقل از  خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ناشران داخلی متقاضی حضور در «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» می‌توانند از  شنبه یازدهم دی‌ماه۱۴۰۰ با مراجعه به سایت

ketab.ir

ضوابط و شرایط حضور در این نمایشگاه را مشاهده کرده و نسبت به ثبت‌‏نام اقدام کنند.
 
عضویت ناشران داخلی در سامانه «پست کتاب» به منظور بهره‌مندی از تخفیف‌های پست کتاب، ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران الزامی است و ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را که از سال ۱۳۹۱ منتشر کرده‌اند در این نمایشگاه عرضه کنند؛ همچنین این آمادگی وجود دارد تا مغایرت‌ مرتبط با کتاب‌های ناشران در بانک اطلاعاتی کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران در قالب ضوابط اجرایی رفع شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب به شماره

۹۱۰۰۹۸۹۸_۰۲۱

تماس بگیرند.

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص ثبت‌نام ناشران داخلی برای حضور در «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» عنوان کرد: ناشران داخلی متقاضی حضور در این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ یازدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت ketab.ir ضوابط و شرایط حضور در این نمایشگاه را مشاهده و نسبت به ثبت‌‏نام اقدام کنند. 
 
وی همچنین درباره «پست کتاب» و عضویت ناشران در این سامانه اظهار کرد: عضویت ناشران داخلی در سامانه «پست کتاب» به‌منظور بهره‌مندی از تخفیف‌های پست کتاب، ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تهران الزامی است.
 
رمضانی ضمن بیان اینکه نمایشگاه در نیمه اول بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را که از سال ۱۳۹۱ منتشر کرده‌اند در این نمایشگاه عرضه کنند؛ همچنین این آمادگی وجود دارد تا مغایرت‌ مرتبط با کتاب‌های ناشران در بانک اطلاعاتی کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران در قالب ضوابط اجرایی رفع شود.

 

فراخوان شرکت در بخش بین‌الملل «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران»

 

از کلیه ناشران، مؤسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی واجد شرایط دعوت می‌شود تا برای حضور در بخش بین‌الملل «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» ثبت‌نام کنند

 

بخش بین‌الملل «نمایشگاه مجازی کتاب تهران» در نظر دارد با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی ناشی از ویروس کرونا و عدم برگزاری برخی از نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌صورت فیزیکی، با هدف معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، بستر مناسبی برای تعامل و گفت‌وگو، بارگذاری و نمایش آثار مکتوب بین فعالان حوزه نشر جمهوری اسلامی ایران و بین‌الملل را فراهم آورد.
 
بنابراین از متقاضیان واجد شرایط دعوت می‌شود، از تاریخ   ۶ تا  ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به اطلاع از نحوه ثبت‌نام و بارگذاری کتاب به سایت www.ketab.ir  مراجعه کنند.
 
ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی که حق نشر‌(کپی رایت) کتاب یا کتاب‌های خود به سایر زبان‌ها را به ناشران دیگر واگذار کرده‌اند یا در صدد فروش حق نشر‌(کپی رایت) کتاب یا کتاب‌های خود به ناشران سایر کشورها هستند؛ ناشران ایرانی که کتاب‌های خود را برای ارائه به بازارهای جهانی، به زبان‌های غیرفارسی منتشر کرده‌اند؛ نهادها، سازمان‌ها، موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌هایی که فعالیت آن‌ها در حوزه دیپلماسی فرهنگی تعریف شده باشد یا آثار فرهنگی در حوزه نشر برای عرصه بین‌الملل تولید کرده باشند؛ ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی که علاقه‌مند به خرید حق نشر‌(کپی رایت) کتاب از ناشران و آژانس‌های ادبی خارجی هستند می‌توانند در بخش بین‌الملل «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» حضور پیدا کنند. همچنین ناشران و آژانس‌های ادبی در صورت تمایل می‌توانند در بخش رویدادها نسبت به معرفی نشر و آثار خود به زبان انگلیسی نیز اقدام کنند.
 
 لازم به ذکر است؛ کتاب‌های ناشران داخلی باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به شکل قانونی در ایران منتشر شده باشند. همچنین ناشرانی که به دنبال عرضه کتاب‌های خود در حوزه بین‌الملل هستند، صرفاً می‌توانند به معرفی کتاب‌های تألیفی منتشرشده خود بپردازند. اولویت حضور نیز با کتاب‌هایی با محتوای ایرانی اسلامی، دو یا چند زبانه و همچنین برگزیدگان جشنواره‌های ملی یا بین‌المللی است. از لحاظ زمان چاپ هم کتاب‌هایی در اولویت شرکت قرار دارند که آخرین ویرایش یا تجدید چاپ آن‌ها مربوط به پنج سال اخیر باشد.
 
گفتنی است؛ در خصوص طرح‌های حمایت از ترجمه و نشر آثار ایرانی به زبان‌های خارجی نیز لازم است نمونه‌ای از کتاب‌هایی که در پنج‌ سال اخیر از حمایت‌های این طرح‌ها استفاده کرده‌اند همراه با مشخصات ناشران خارجی آن‌ها در سایت بارگذاری شود.

متقاضیان می‌توانند حداکثر ۱۰۰عنوان کتاب خود را با اطلاعات کامل در زمان مشخص شده در سایت بارگذاری کنند.

ثبت‌نام در بخش بین‌الملل، صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی  www.ketab.ir صورت می‌پذیرد.
 
لازم به ذکر است؛ بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ساعت ۸ تا ۱۷ با شماره تلفن‌ ۶۶۴۱۵۵۴۰ -۰۲۱ پاسخگوی سوالات متقاضیان برای ثبت‌نام در نمایشگاه خواهد بود و متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری به نشانی ایمیل international@tibf.ir  سوالات خود را مکاتبه کنند.

 

منبع + + +

 

آغاز ثبت‌نام ناشران متقاضی حضور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

 

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود