کد خبر: 413

تاریخ انتشار: 1393-05-05 - 02:15

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / مطالب دیگران- مسائل و بایسته های کتاب / سازمان های فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب
0
بازدیدها: 3 311

اراده حل مشکل مالیات ناشران وکتابفروشان،مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد:با پیگیری وزیر ارشاد ناشران و کتابفروشان از مالیات معاف شدند/ مالیات‌های پرداخت شده پس داده می‌شود

کتاب ناب: دوشنبه 30تیرماه بادعوت از دفتر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای شرکت درجلسه ای درمورد معافیت مالیاتی کتابفروشان، البته چون جناب ایزدپناه مدیرکل ارشادقم درمرخصی یک ماهه طبق سنت […]

کتاب ناب:
دوشنبه 30تیرماه بادعوت از دفتر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای شرکت درجلسه ای درمورد معافیت مالیاتی کتابفروشان، البته چون جناب ایزدپناه مدیرکل ارشادقم درمرخصی یک ماهه طبق سنت همه ساله ایشان که ایام ماه مبارک کار را تعطیل می کنند و امسال هم درقم حضور نداشتند، دفتر ایشان اعلام کرد که اقای دکترصالحی گفته اند اگر ایشان نیستند، شمس حضور یابد.
جلسه ساعت16 و30دقیقه دردفتر دکتر صالحی تشکیل شد. غیر ازایشان، خانم حیدری مدیرکل حقوقی وزارت، اقایان شجاعی مدیردفتر توسعه کتابخوانی، کمالی نژاد معاون دفتر، قدیانی رییس اتحادیه تهران، خرمی رییس اتحادیه قم و حسینی مدیرتعاونی قم و اینجانب از ارشاد قم حضورداشتیم.
باذکر سابقه وارائه دیدگاه ها وره حل ها قرارشد ظرف دوهفته ایین نامه اعطای مجوز به کتابفروشان از طرف ارشاد باتدبیر حتی الامکان کمتر تصدیگری و همچنین درقدم دوم بازگشت ایین نامه به حالت قبل از دولت نهم ودهم که در دولت قبل ناشران علاوه برانچه درقانون امده برای معافیت باید اظهارنامه دهند که مسئله ساده ای است، اما در دولت قبل علاوه باید گزارش فصلی هم بدهند.که قرار برحل شد
نکته مهم اظهارات خانم حیدری بود که ایشان بیان داشت تاکنون بیش از 6 سال است به عنوان نماینده وزارت ارشاد با سازمان مالیاتی این مسئله را دنبال می کند، اما تاکنون هیچگاه این اراده در وزارت ارشاد برای حل مالیات کتابفروشان نبوده.
دراغاز هم دکتر صالحی از انچه دردولت گذشته واراده جدی وزیر ارشاد برای حل مالیات کتابفروشان وناشران وموافقت وزیر اقتصاد دردولت برای حل اساسی ان، امید انکه بااراده جدی این نوبت برای همیشه این مشکل حل شود.
درذیل دوخبر در این رابطه در رسانه ها قابل توجه است:
نشست اتحادیه ناشران و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با موضوع معافیت مالیاتی برگزار شد. در این نشست موضوع معافیت مالیات ناشران و کتابفروشان که از سوی وزیر ارشاد پیگیری شده و به نتیجه رسیده است اعلام و قرار شد از این پس با اعمال معافیت، ناشران و کتابفروشان مالیات‌های پرداختی را پس بگیرند.

لادن حیدری، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اعلام این خبر، اظهار کرد: این جلسه عصر سه‌شنبه (31 تیرماه) با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف حل مشکل معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان تهران برگزار شد.

وی با بیان این‌که با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان تاکنون دو موضوع تعیین‌تکلیف شده است، توضیح داد: در این جلسه تأیید شد کسانی که نتوانسته‌اند قَبل از قانون برنامه پنجم (از سال 1382 تا سال 1390) از معافیت مالیاتی موضوع بند «ل» ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند، با مصوبه کمیسیون اقتصاد که مقرراست به تصویب دولت برسد، می‌توانند از معافیت سال‌های گذشته بهره‌مند شوند. همچنین مقرر شد حتی کسانی که مالیات پرداخت کرده‌اند می‌توانند با پیگیری‌های خود، مبلغ واریزی را پَس بگیرند.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سایر مصوبات این جلسه، گفت: کتابفروشانی که تاکنون نتوانسته‌اند از معافیت مالیاتی موضوع بند «ل» استفاده کنند، با پیگیری‌های به عمل آمده در فهرست مشمولان معافیت مالیاتی قرار می‌گیرند. این مصوبه مورد تایید وزیر ارشاد و رییس سازمان مالیاتی رسیده است؛ با امضای این قرارداد، به زودی شاهد تحقق مصوبه نامبرده نیز خواهیم بود.

حیدری توضیح داد: با توجه به مشکلات موجود برای صدور مجوز کتابفروشی‌ها، در این جلسه مقرر شد حداکثر ظرف دو هفته ضوابط مربوط به صدور مجوز کتابفروشی از سوی وزارت ارشاد تهیه و به تصویب برسد تا براساس آن، شرط برخورداری از معافیت کتابفروشان محقق شود.

وی افزود: بعد از تعیین و تصویب این ضوابط، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با سازمان مالیاتی به منظور نحوه اجرای آن  جلسات مکرری را برگزار خواهد کرد.

 

ایبنا

درهمین رابطه:

_پایان بحران سال‌های اخیر نشر کتاب با یک اراده و مصوبه دولت یازدهم

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود