کد خبر: 1254

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
+1
بازدیدها: 3 517

بازخوانی سخنرانی دکتر روحانی در باره انحرافات در مهدویت

بر سر سفره يك بشقاب غذا براي امام زمان مي‌كشند يا شنيده‌ام كه مي‌گويند فلان جلسه مهم را روز جمعه بياندازيد تا با حضور آقا تصميم بگيريم. اين چه بازي است و چه خرافاتي است كه راه افتاده است. اين چه بازي […]

بر سر سفره يك بشقاب غذا براي امام زمان مي‌كشند يا شنيده‌ام كه مي‌گويند فلان جلسه مهم را روز جمعه بياندازيد تا با حضور آقا تصميم بگيريم. اين چه بازي است و چه خرافاتي است كه راه افتاده است. اين چه بازي است كه ما اينقدر مردم را عوام فرض كرده‌ايم؟

 

درحالیکه طی روزهای اخیر سوءاستفاده از اعتقادات مردمی از سوی برخی جریان های دولتی به اوج رسیده است، «انتخاب» سخنان 6 سال پیش دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب در مورد این مسائل را بازنشر می دهد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛  حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني در تاریخ 30 بهمن 86 در مراسم بزرگداشت مرحوم آيت‌الله محمدرضا توسلي گفت: امام(ره) مي‌گفت از خرافه بپرهيزيد. يكي از عصبانيت‌هاي لحظات آخر آيت‌الله توسلي بحث خرافه بود. گفته مي‌شود آيت‌الله توسلي در حال دفاع از امام جان باخت. من مي‌خواهم يك جمله ديگر اضافه كنم و آن اين‌كه آيت‌الله توسلي در حال دفاع از امام زمان(عج) بود كه قلبش از حركت ايستاد و اين‌كه عده‌اي دكان باز كرده‌اند و در مسير فريب مردم هستند. ايشان ناراحت بود و آن‌جا عصباني شد و بيان كرد كه امام در مواجه با مدعيان ملاقات با امام زمان(عج) با ناراحتي گفته بود كه شيادها اين بازي را كنار بگذاريد، در حال دفاع از امام(ره) و بيت امام و دفاع از اسلام و امام زمان(عج) جان به جان آفرين تسليم كرد.

روحاني ادامه داد: اين چه بازي است كه ما اينقدر مردم را عوام فرض كرده‌ايم؟ مي‌ترسم كه فردا مهر امام زمان را هم درست كنند و به مردم نشان دهند. اگر لازم باشد همه جزييات را براي مردم خواهيم گفت. عده‌اي وقتي نماز مي‌خوانند. جلوي خود يك جانماز خالي پهن مي‌كنند و مي‌گويند اين را براي امام زمان گذاشته‌اند يا در سر سفره يك بشقاب غذا براي امام زمان مي‌كشند يا شنيده‌ام كه مي‌گويند فلان جلسه مهم را روز جمعه بياندازيد تا با حضور آقا تصميم بگيريم. اين چه بازي است و چه خرافاتي است كه راه افتاده است.

وی افزود: آيت‌الله توسلي براي اين مسائل سوخت و جان باخت. براي اين خرافه‌ها و اين بازي درآوردن‌ها و شيادي‌ها. امام زمان(عج) در آخرين متني كه از ولي عصر در كتب تاريخي ما آمده فرموده است؛ هر كس ادعا كند كه مرا ديده دروغگو و افترازننده است. دو – سه سال پيش بازي راه افتاد كه در آن مي‌گفتند در تهران براي امام زمان تريبون درست كنيم. يا كسي ديگر مي‌گفت كه امام زمان دو سال ديگر ظهور مي‌كند، و امروز چند سال از آن سخنان گذشته است و معلوم شد كه آن فرد دروغ مي‌گفت.

رييس مركز مطالعات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اسلام امام(ره) اسلام منطق، وحي و قرآن بود و ما بايد از مبناي امام و راه و اصول امام حفاظت كنيم. دست‌هايي در گوشه و كنار حركت‌هايي را آغاز كرده است و اين حركت‌ها در مسيري است كه منطق امام را كم كم از صحنه خارج كند و استراتژي امام را تغيير دهند و اصول امام را كنار بزنند. اين حركت شروع شده است البته خطرناك نيست. ما بايد هوشيار باشيم.

وي ادامه داد: علت خطرناك نبودن اين حركت آن است كه ما سه اميد داريم؛ اميد اول حضور مقام معظم رهبري است. مقام معظم رهبري يعني شاگرد برومند امام(ره) و شخصيتي كه از لحظه اول نهضت اسلامي در كنار ايشان و جزو سرداران نهضت بود و در تمام مراحل به امام عشق مي‌ورزيد. رهبري مانند ايشان مگر مي‌گذارد يك مشت فريب‌خورده بخواهند مسير انقلاب را منحرف كنند. بيان و سخن ايشان مانع اين مساله خواهد بود. مقام معظم رهبري برخي بيانيه‌هاي‌شان اگر مهر و امضايش را برداريم شبيه به سخنان امام(ره) است. اميد دوم مردمند كه عاشق امامند.

وي افزود: علت اين‌كه به خاطر توهين به يادگار امام سراسر جامعه‌ ما متاثر شد عشق به امام(ره) بود. اهانت‌هاي اخير اهانت به نوه امام نيست، كه حتي اگر آن هم بود بايد در برابر آن مي‌ايستاديم. بلكه اهانت به خود امام(ره) و خط امام بود. مگر حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين حاج حسن آقا چه گفته بود؟ مگر بياني از خود داشت؟ ايشان وصيت‌نامه امام را تبيين كرده بود و برخي ناراحتند كه چرا سخنان امام تبيين مي‌شود. توهين به حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن آقا به عنوان عالم و مدرس حوزه‌ علميه‌ قم و يادگار امام(ره) كه اخلاق، هوش و سياست را از جد خود ارث برده است، قابل تحمل نيست. اما اين‌ها به امام توهين كرده‌اند. ايشان در سخنان خود گفته بود كه نيروهاي مسلح در احزاب و جريان‌هاي سياسي دخالت نكنند. مگر اين سخن، سخن خودش است؟ اين وصيت‌نامه امام است كه نيروهاي مسلح از بازي‌هاي سياسي كنار بكشند تا عظمت آن‌ها محفوظ بماند.

روحاني ادامه داد: شنيده‌ام كه برخي مي‌گويند اگر به امام(ره) توهين شد، مگر بايد انسان جان دهد. اين چه صحبتي است. حضرت امير(ع) در برابر حادثه‌اي كه در آن از يك زن يهودي تحت ذمه اسلام طلايش را ببرند فرمود، اگر مسلماني جان بدهد به او خرده نبايد گرفت، حال چگونه است كه اگر به امام(ره) توهين شد و كسي از ناراحتي جان داد او را مورد سوال قرار دهيم. عجب وضعي شده است و ما در چه دنيايي زندگي مي‌كنيم. برخي رسانه‌ها نمي‌گويند كه آيت‌الله توسلي در حالي كه از امام(ره) در مجمع تشخيص مصلحت نظام دفاع مي‌كرد جان داد. بايد اين واقعيت‌ها را گفت. اين مردم اجازه نمي‌دهند چهار تا بچه بخواهند جلوي بيت امام بايستند. در سرلوحه‌ اين مردم سپاه و بسيج قرار دارد كه عاشق امامند و چنين اجازه‌اي نمي‌دهند.

وي افزود: اميد سوم ما ياران امام(ره) هستند؛ آن‌هايي كه در كنار ايشان بودند و من آن‌ها را حواريون امام(ره) مي‌دانم. كساني مانند آيت‌الله توسلي كه وقتي به امام توهين شد جان باخت. آيت‌الله توسلي در 16 سالي كه در مجمع با ايشان بودم و در هشت سالي كه در خبرگان سوم در كنارشان بودم مردي منظم و دقيق بود و خيلي هم كم صحبت مي‌كرد. آقاي توسلي يكبار هم در برابر اهانتي كه به هاشمي شده بود در مجمع سخنراني كرد و گفت وقتي هاشمي به سفر مي‌رفت امام براي سلامتي او قرباني مي‌كرد و ابراز تاسف كرد كه چرا به ياران امام توهين مي‌شود و آن سخن امام(ره) را گفت كه در جايي، در سال 61 فرموده بودند بعد از من به ياران و نزديكان من تهمت‌هاي فراواني خواهند زد.

وي گفت: آيت‌الله توسلي فقيهي والامقام بود كه هميشه در كنار امام(ره) بود. من به بيت معظم ايشان اين مصيبت را تسليت مي‌گويم.

در اين مراسم که در تاریخ 30 بهمن 1386 برگزار شد، شخصيت‌هايي از جمله آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، دكتر غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي، آيت‌الله مهدوي كني، آيت‌الله اميني، قاليباف، عسگراولادي، لاريجاني، فتاح وزير نيرو، آيت الله موحدي كرماني، آيت‌الله امامي كاشاني، آيت‌الله محمدي گلپايگاني، حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي وزير كشور، سيد يحيي رحيم‌صفوي، محسن رضايي، كمال خرازي، حجت‌الاسلام و المسلمين محتشمي‌پور، حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمود دعايي، مسجدجامعي، حجت‌الاسلام و المسلمين امام جماراني و جمعي ديگر از شخصيت‌هاي سياسي و ... و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.

 
تگ های مطلب:
دیدگاه کاربران

کل نظرات : 16

ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود